Resumen:
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[EN] Within the context of UPV’s project for improving the learning process
through innovation, the TASCA group has developed and applied different
strategies to assess student’s out-of-class work. This work has allowed ...[+]
[EN] Within the context of UPV’s project for improving the learning process
through innovation, the TASCA group has developed and applied different
strategies to assess student’s out-of-class work. This work has allowed us to
collect feedback from proposed out-of-class activities, like whether the
deadlines for assignments have been under or overestimated, or students’
opinion, to improve thos activities. We have test the usefulness of these
strategies in nine different degrees. In general, there is a great variability in
the time students devote to a given task and, in some cases, no positive
correlation is observed between that time and the obtained results. Hence, by
performing this kind of evaluation early in the course it is possible to detect
those students that obtained poor marks despite investing a long time in the
taks and, provide them meaningful and effective feedback. On the other hand,
we monitored the quantity of out-of-class assigments during a year, for a
given degree, and we observed that there are different periods of time with a
very high concentration of activities. This, obviously, should be avoided.
Finally we study how students are perceiving the proposed out-of-class
activities and extract information for improving those task and stimulating
students’ motivation and paticipation. In this work we present these results
and their analysis.
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[ES] En el marco de los proyectos de innovación y mejora educativa promovidos por la UPV, el grupo TASCA ha desarrollado y aplicado distintas estrategias con el fin de realizar un seguimiento del trabajo no presencial que ...[+]
[ES] En el marco de los proyectos de innovación y mejora educativa promovidos por la UPV, el grupo TASCA ha desarrollado y aplicado distintas estrategias con el fin de realizar un seguimiento del trabajo no presencial que se asigna a los alumnos. Así es posible determinar la adecuación del tiempo asignado a las tareas no presenciales, obtener información sobre la actividad realizada y la opinión del alumno, con el fin de ejercer retroalimentación y mejora en las actividades propuestas. Se han elaborado distintos cuestionarios con el fin de poder abordar los objetivos propuestos en nueve titulaciones. La estimación del tiempo dedicado al trabajo no presencial ha reflejado una gran la variabilidad entre los alumnos y no siempre se ha encontrado correlación positiva entre el tiempo invertido y la calificación obtenida. Este resultado nos ha llevado a implementar este tipo de evaluación en etapas tempranas del curso con el fin de poder efectuar una retroalimentación en los alumnos que, invirtiendo más tiempo que la media, no obtienen buena calificación. Por otra parte, el seguimiento en distintas etapas del curso nos ha indicado que se producen ciertos picos de trabajo no presencial que podrían saturar al alumno y que convendría evitar. Las respuestas a las cuestiones planteadas y la opinión de los alumnos sobre las actividades efectuadas nos ha ayudado a mejorar las actividades propuestas y a estimular la participación de los mismos. En este artículo se presentan los seguimientos realizados y sus resultados.
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