Larchen Costuchen, Alexia(Universitat Politècnica de València, 2023-07-31)
[ES] Esta tesis tiene como objetivo promover la colaboración entre profesores de L2, profesionales de las Tecnologías de la Información y estudiantes de L2 que abordan la tecnología del siglo XXI con una mentalidad digital. ...
Ortiz, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2023-12-11)
[ES] En el sistema de educación superior de los Estados Unidos, es muy común enseñar clases de idiomas a nivel elemental de manera híbrida (Blake et al., 2008; Hampel & Stickler, 2015; Meskill & Anthony, 2015; Mizza & ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Universidad de Granada, 2022-01)
[ES] Aunque tanto los elementos visuales como los textuales conforman el discurso multimodal, los primeros han recibido menos atención (Kumpf, 2000) que los segundos (Hyland, 2005) cuando se enseña una lengua extranjera. ...
Carrió Pastor, Mª Luisa; Candel-Mora, Miguel Ángel(Servicio de Publicaciones de la Universidad de Cadiz, 2017)
[ES] Este artículo se centra en el análisis de las opiniones generadas por los usuarios en sitios web de viajes y su uso de la terminología. Los objetivos de este trabajo son, en primer lugar, estudiar las categorías de ...
Candel-Mora, Miguel Ángel; Carrió Pastor, Mª Luisa(Elsevier, 2014)
The implementation of the European Higher Education Area (EHEA) and the measures taken places special emphasis on the role
of key documents within this process such as degree descriptions and course catalogues. However, ...
Riscos García, Alejandra María(Universitat Politècnica de València, 2022-10-25)
[ES] Los modelos de negocio relativos al ocio como el cine o la televisión han reinventado las formas de distribuir sus servicios gracias a la optimización que le ha permitido el hacer uso de la información extraída a ...
[EN] The objectives of this paper are to identify the metadiscourse devices used by English learners at the different levels of language acquisition established by the Common European Framework of Reference and to categorise ...
[EN] This study focuses on the design of a real corpus extracted from a business environment. The compilation of a real corpus must
be done in an objective way to extract samples of language used in an everyday context ...
Heidari Panah, Leila(Universitat Politècnica de València, 2024-02-26)
[ES] Las artes mejoran nuestras vidas, realzan nuestro sentido de la estética y pueden ser un instrumento valioso para los educadores de idiomas y para los estudiantes de idiomas en el contexto del inglés como lengua ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Universidad de Granada, 2022-01)
[EN] This paper explores the outcomes of training pragmatics identifying the metadiscourse devices that are used by the content teachers enrolled on a course leading to a university qualification for teaching in English ...
Carrió-Pastor, María Luisa; Mestre-Mestre, Eva M.(Servizo de publiccións da Universidade de Vigo, 2009)
[EN] As new concepts, objects or ideas are conceived in
the field of scientific knowledge, so new terms appear
to accommodate them. These terms are adapted to
other languages in order to gain worldwide recognition.
However, ...
Carrió Pastor, Mª Luisa; Candel Mora, Miguel Ángel(John Benjamins Publishing, 2013)
This paper focuses on a functionalist analysis of the patterns followed when translating specific texts from English into Spanish. The original texts are written in English and, afterwards, translated to other languages. ...
Carrió Pastor, Mª Luisa; Muñiz Calderón, Rut(Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos (AELFE), 2013)
[EN] The overall aim of this paper is to detect whether there is language variation in
a setting such as international business communication, in which interaction is
expected to be precise and concise. In order to achieve ...
This study compares the use of general meaning keywords in press releases from energy companies in Britain and Spain. The
analysis of general meaning keywords in specialist corpora of this type allows for a more refined ...
[EN] Nowadays there are many approaches aimed at helping learners acquire knowledge through the Internet. Virtual Learning Environments (VLE) facilitate the acquisition and practice of skills, but some of these learning ...