McDonald, Peter(Universitat Politècnica de València, 2014-09-25)
[EN] This research aims to define a sustainable resource in Computer-Assisted Language Learning (CALL). In order for a CALL resource to be sustainable it must work within existing educational curricula. This feature is a ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Universidad de Granada, 2022-01)
[ES] Aunque tanto los elementos visuales como los textuales conforman el discurso multimodal, los primeros han recibido menos atención (Kumpf, 2000) que los segundos (Hyland, 2005) cuando se enseña una lengua extranjera. ...
Messina, Laura; Tabone, Sara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] This contribution presents an educational proposal, which will be the prelude to an action
research project aimed at the operative integration of technologies in the education and training of
future kindergarten and ...
[EN] Irony is nowadays a pervasive phenomenon in social networks. The multimodal functionalities of these platforms (i.e., the possibility to attach audio, video, and images to textual information) are increasingly leading ...
Pages Blázquez, Beatriz Virginia(Universitat Politècnica de València, 2023-09-18)
[ES] En este Trabajo de Fin de Máster se aborda el estudio de la descortesía para delimitar cómo se codifica este fenómeno en los mensajes del chat en directo de Twitch, concretamente en el caso del canal de Illojuan. Por ...
López-Navarrete, Alberto Jesús(Editorial Cuadernos de Sofía, 2021-03-07)
[EN] This research analyzes, on a multimodal approach, the differences in gestures in two media used by
the speaker when performing an oral discourse. Two types of discourses are compared. In first place,
face-to-face ...
Fernández Alvarez, Miguel; García Laborda, Jesús; Magal-Royo, Teresa(Universidad de Granada, 2022-01)
[EN] Standardized tests are a reality in a globalized world and, consequently, in the
Spanish system. Language test developers have already claimed that the current model of
assessment has little to do with real language ...
Cervini, Cristiana; Zingaro, Anna(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] This paper aims to describe the development of CALL-ER, an application for mobile devices, produced within the CALL-ER project (Context-Aware Language Learning in Emilia Romagna). An ever-increasing availability of ...
López Navarrete, Alberto Jesús(Universitat Politècnica de València, 2024-02-19)
[ES] La COVID-19 ha acelerado el proceso de adaptación al trabajo telemático donde el entorno académico también ha sufrido cambios. La comunidad investigadora ha normalizado la participación en congresos a través del ...