[EN] In this paper, the behavior and turbulence structure of a non-reacting jet with a co-flow stream is described by means of Large Eddy Simulations (LES) carried out with the computational tool OpenFoam. In order to study ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Molina, Santiago; García Martínez, Antonio; Monsalve Serrano, Javier(Elsevier, 2015-07-15)
This work investigates the effects of the direct injection timing and blending ratio on RCCI performance and engine-out emissions at different engine loads using four low reactivity fuels: E10-95, E10-98, E20-95 and E85 ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Molina, Santiago; García Martínez, Antonio; Monsalve Serrano, Javier(Elsevier, 2015-10)
This work investigates the effect of low reactivity fuel characteristics and blending ratio on low load RCCI (reactivity controlled compression ignition) performance and emissions using four different low reactivity fuels: ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; García Martínez, Antonio; Pastor Enguídanos, José Manuel; Monsalve Serrano, Javier(Elsevier, 2016-03-01)
This work investigates the effects of the piston bowl geometry on RCCI (Reactivity Controlled Compression Ignition) heat transfer and combustion losses and its repercussion on the engine efficiency. For this purpose, three ...
García Arredondo, Iñaki; Castaño García, José Manuel; Rey García, José; Tilve Otero, Paula(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-25)
[EN] In this article we present the project, developed by the Museum of Pontevedra in collaboration
with Madpixel, which aims to provide the virtual and physical visitor with the possibility of
exploring the exhibition ...
The Engine Combustion Network (ECN) is a worldwide group of institutions using combustion vessels
and/or performing computational fluid dynamics (CFD) simulation, whose aim is to advance the state of
spray and combustion ...
Kastengren, Alan L; Tilocco, F. Zak; Powell, Christopher F.; Manin, Julien; Pickett, Lyle; Payri Marín, Raúl; Bazyn, Tim(Begell House, 2012)
[EN] Despite the importance of sprays to engine combustion, understanding has been hampered by the sensitivity of spray behavior to unknown nozzle geometry effects. The Engine Combustion Network (ECN) collaboration has ...
Development and mixing of Diesel sprays are long known to be key factors for combustion and pollutant
emissions but the related measurements in a real engine is not an easy task. This fact led researchers
to simulate ...
In this work, three Engine Combustion Network (ECN) single-hole nozzles with the same nominal characteristics have been tested under a wide range of conditions measuring spray penetration and spreading angle. n-Dodecane ...
Salvador Rubio, Francisco Javier; Ruiz Rosales, Santiago; Gimeno, Jaime; De La Morena Borja, Joaquín(Elsevier, 2011-09)
The aim of this paper is to estimate a suitable range for the Schmidt number value in non-evaporative diesel sprays. For this purpose, mass distribution data obtained from X-ray absorption experiments existing in literature ...
Luján, José M.; Guardiola, Carlos; Plá Moreno, Benjamín; Bares-Moreno, Pau(Elsevier, 2016-01)
High pressure gradients at homogeneous charge compression ignition (HCCI) engines heavily excite the pressure resonance. The pressure resonant frequency depends on speed of sound in the cylinder, and thus on the bulk gas ...
Moya Pérez, José Alberto(Universitat Politècnica de València, 2018-05-07)
En este trabajo vamos a estudiar la posibilidad de que, mediante células Peltier, podamos obtener electricidad a partir del calor residual de las máquinas. Sería un estudio muy interesante para aumentar el rendimiento de ...
Martínez Marhuenda, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2013-04-09)
A lo largo de toda esta memoria se describirá el proceso realizado para dar una respuesta técnica a la demanda del director del I.E.S. Las Norias, de Monforte del Cid, de sustituir la actual caldera de combustible fósil, ...
Blanes Martí, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2013-04-09)
El objetivo principal que se desea alcanzar con el desarrollo de este Proyecto Final de Carrera es el de estudiar la influencia de la posición de los sistemas de post-tratamiento en un motor diesel y adaptar una sala de ...
Tárraga Richart, Andrés Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2018-09-06)
[ES] Hoy en día el equilibrio medioambiental del globo terráqueo peligra. Si a esta situación se le añade la certeza de que los recursos naturales procedentes de fuentes fósiles convencionales (hidrocarburos) tienden a ...
Lafratta Ramos, María Eugenia(Universitat Politècnica de València, 2016-10-28)
[ES] La situación medioambiental actual y la relación de la industria y el transporte con los recursos limitados del planeta han empujado a la sociedad a buscar disyuntivas a las fuentes de energía y los medios de transporte. ...
Sáenz Ojeda, Gonzalo(Universitat Politècnica de València, 2017-07-27)
[EN] Within this project, a theorical study was conducted to investigate the viability of a hybrid bus which uses electrical energy and LPG as power sources. The environmental reasons for this particular vehicle being ...
Codina Mena, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2016-10-25)
[ES] El trabajo que se presenta pretende desarrollar los objetivos que se exponen a continuación:
- Descripción y funcionamiento teórico de un motor al que se elimina un sistema de distribución convencional, compuesto ...
Arlandis Jara, José Juan(Universitat Politècnica de València, 2012-12-12)
El proyecto trata de sobrealimentar una moto con carburadores. El trabajo consta de 4 partes principales: selección del grupo turbocompresor; selección del intercooler; diseño de la caja presurizada y modificación de los ...