Llopis-Castelló, David; Findley, Daniel J.; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2019)
[EN] Road crash occurrence is closely related to the geometric design consistency, which can be defined as how drivers¿ expectancies and road behavior fit. To this regard, the crash rate on a road segment increases as its ...
Llopis-Castelló, David; Camacho-Torregrosa, Francisco Javier; García García, Alfredo(Elsevier, 2018)
[EN] One of every four road fatalities occurs on horizontal curves of two-lane rural roads. To this regard, many studies have been undertaken to analyze the crash risk on this road element. Most of them were based on the ...
Pérez Zuriaga, Ana María; López Maldonado, Griselda; Camacho Torregrosa, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-05-08)
EL artículo docente presenta el concepto de capacidad de un elemento viario y los niveles de servicio que caracterizan la fluidez del tráfico que por él circula.
García Císcar, Isabel(Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] El ciclismo como actividad deportiva es una práctica habitual en las carreteras españolas. En las carreteras convencionales y los caminos que son frecuentadas por los ciclistas aumenta el riesgo de accidente por la ...
Contreras Moya, Marta(Universitat Politècnica de València, 2015-09-09)
[EN] This study is based on the road variant CV-1990 in its way to the village of Figueroles, Castellon. Specifically, the traffic analysis has been made taking into account information collected by a manual forum. ...
Zamora Alférez, José María(Universitat Politècnica de València, 2015-09-09)
[EN] In order to design the nodes, it has been made a rigurous analysis about the problematic of the union among the new trajectory of the CV-190, the old trajectory of the CV-190, and other secondary paths. For this, there ...
Moya Blasco, César(Universitat Politècnica de València, 2015-10-30)
[EN] In the present work there is exposed the proposed solution for the geometric design of the CV-190 road, placed in Figueroles, province of Castellón. It is a two-lane road that has a length of 3420 meters. In addition, ...
Pascual Caballero, Ana(Universitat Politècnica de València, 2015-09-09)
[EN] In this project is shown the studies that were made during the development of an hydrological model in Lucena¿s River. The final goal of this project is the estimation of volume flow, which cross the new road CV-190 ...
Gamarra Sahuquillo, David(Universitat Politècnica de València, 2015-09-11)
[EN] This document is a part of the study of construction about turnoff CV-190 near Figueroles.
The document develops the different phases of nodes design in the northern turnoff.
It does a multicriterio matrix to chose ...
Deltell Bernabé, Guillermo(Universitat Politècnica de València, 2015-07-09)
[EN] This project is about the geometric and firm design of a variant on the CV-190 at Figueroles (Castellón).
It is part of a multidisciplinary TFG titled "Concurso para el Proyecto de Construcción de la Variante CV-190 ...
Ortiz Verdú, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2015-11-06)
[EN] This project is about the study of traffic and road safety of the CV-190 variant as it passes through the town of Figueroles (Castellón). The project is divided into two annexes, in which, on the one hand, traffic ...
Planells Zamora, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] El anejo de Diseño Geométrico de los Nudos hacer un análisis riguroso de la problemática de las uniones entre el nuevo y el antiguo trazado de la CV-190, así como de esta carretera con los caminos aledaños. Para ello, ...
Mateo Villalba, Salvador(Universitat Politècnica de València, 2015-09-30)
[EN] The main aim of this hydrological study is to obtain the water flow for each analyzed return period to be able to obtain the cross and longitudinal drainage on a second phase. Obtaining the water flow will involve the ...
Mira Abad, Aitor(Universitat Politècnica de València, 2015-09-07)
[EN] In the context of Figueroles, region of Alcalaten, province of Castellón, it's part of CV-190, wich will be the target of this Degree Final Work.
In this kind of Project, is needed to analyse every factor which could ...
Pérez Zuriaga, Ana María; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; López Maldonado, Griselda(Universitat Politècnica de València, 2019-06-25)
En este artículo se presenta el concepto de conflicto de tráfico, por qué son importantes para los estudios de seguridad vial y los diferentes conflictos que pueden presentarse, tanto en el tronco de la vía como en intersecciones.
Pérez Zuriaga, Ana María; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; López Maldonado, Griselda(Universitat Politècnica de València, 2019-06-12)
En este screencast se describe qué es un conflicto de tráfico, su diferencia con los accidentes de tráfico y el por qué de su utilidad en los análisis de seguridad vial. Asimismo, se muestran los diferentes tipos de ...
García García, Alfredo; Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Pérez Zuriaga, Ana María(Universitat Politècnica de València, 2013-07-04)
El objetivo principal es que se comprenda el concepto de diseño geométrico consistente, como herramienta para evaluar y mejorar la seguridad vial previsible a la hora de desarrollar el diseño geométrico de la misma.
También ...
García García, Alfredo; Pérez Zuriaga, Ana María; Camacho Torregrosa, Francisco Javier(Universitat Politècnica de València, 2012-07-27)
Los planos, en los modernos proyectos de obras de carreteras, deben ser documentos en los que se refleje todo aquello que permita justificar de forma gráfica la solución adoptada y localizar, identificar y aclarar los ...
Camacho Torregrosa, Francisco Javier; Pérez Zuriaga, Ana María; Coll Carrillo, Hugo; Alcalá González, Julián; Romero Gil, Inmaculada; Garrido de la Torre, Mª Elvira(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper covers the inception and development of a new type of Final Degree
Project carried out in the Civil Engineering School. More than 20 students
collaborate in this Project, which is a major innovation over ...