Godofredo Pérez, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2013-06-10)
La tesis se ha dividido en tres partes. En la primera de ellas se realiza un estudio teórico de las afinaciones históricas y se analiza su evolución y modificaciones debidas a la música polifónica. La segunda parte ...
Pérez-Campos, Marta(Universitat Politècnica de València, 2024-03-25)
[EN] This article analyzes the workshop Aesthetic and Pedagogical Implications of Software, whose main purpose is to reflect on the option of showing the software behind those projects that are designed using algorithms ...
Alaman Garcera, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2016-03-01)
[EN] ABSTRACT
The development of this thesis supposes an opportunity of learning and a tool in the area of Industrial Design teaching. The experience of having been teaching for fourteen years in the Escuela Técnica ...
Martín San Cristóbal, Francisco(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-06-30)
[EN] From a standpoint focused on the teaching of Architectural Graphic Expression, an attempt is made to reflect on the meaning of Poetic Pedagogy in architecture as art, and relate it to the painter Esteban Vicente¿s ...
Furió Santapau, Clara Tadea(Universitat Politècnica de València, 2019-01-07)
[ES] La disolución de las fronteras artificiales entre los diferentes campos
de conocimiento hace que se establezcan relaciones dialógicas entre
disciplinas y nos permite abordar la complejidad de la realidad desde
diferentes ...
Caiza Changoluisa, Gladys Anabel(Universitat Politècnica de València, 2018-11-20)
[ES] El proyecto propone la creación de una galería virtual de un elemento de mobiliario de descanso tan singular como: la silla, diseñadas por estudiantes de Diseño en América Latina, basadas en el conocimiento teórico ...
Monleón Pradas, Elena Edith(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-11-26)
[EN] This communication goes on of a research project that takes the audiovisual creation as a means to overcome gender inequalities in our society. In this sense, the Project called Nosotr@s' hablamos. Superando' ...
Cerezo Herrero, Enrique(Universidad de Valladolid. Facultad de Traducción e Interpretación de Soria, 2020)
[EN] The knowledge of both foreign and mother languages constitutes a core competence in translator and interpreter training, as professional translation cannot exist if this competence has not been previously consolidated. ...
González Quezada, Darleny Melissa; Payri, Blas(Universitat de València, Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal, 2016)
[EN] We study the influence of the vocal tract in clarinet playing technique. Scientific literature shows that the vocal tract can control pitch
and timbre, while also facilitating technical exercises. By interviewing ...
González Quezada, Darleny Melissa(Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] This paper focuses on the vocal tract as an influential element in the technique of clarinet playing. A review of the scientific and educational literatures shows that manipulating the vocal tract can control pitch, ...
López Aliaga, Guillermo(Universitat Politècnica de València, 2019-09-02)
[ES] La presente tesis doctoral, que lleva por título "La enseñanza universitaria del cine en España. Creación de un nuevo modelo pedagógico", aborda la enseñanza del cine como disciplina artística en el actual contexto ...
López Palop, Inmaculada(Universitat Politècnica de València, 2022-02-07)
[ES] Como respuesta a una situación sanitaria adversa y a una necesaria renovación pedagógica surgen a principios del s.XX un conjunto de escuelas experimentales conocidas como Escuelas al Aire Libre. Aunque inicialmente ...
Llanes, Juan; Quiles-Fernández, Emma; Noguera, Elena(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This article describes an innovative approach to peer mentoring put into practice in the Bachelor of Pedagogy, in the former Faculty of Education at the University of Barcelona. Following the approval ...
Eizagirre, A.; Altuna, J.; Pikabea, I.; Marko, J. I.; Pérez, V.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] The purpose of this paper is to reflect on the results of an educational innovation project that aims to analyse and organise the transversal competences found in the curricula designed for the Pedagogy degree programme. ...
Díez Somavilla, Rebeca(Universitat Politècnica de València, 2016-09-01)
[EN] The arrival of internet to life has changed the use of audio-visual products and the leisure time of the young. Children now have access to internet through their mobile phones, tablets and computers to look for ...
Marrero García, Alba(Universitat Politècnica de València, 2021-07-29)
[ES] Creación de la identidad visual e ilustración de Mala uva, una herramienta para el aprendizaje y gestión de las emociones que facilita la expresión personal de niños y niñas en riesgo de exclusión social de entre 6 y ...
Guimaraens Igual, Guillermo; Songel Gonzalez, Juan María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012)
La presente ponencia aspira a reflexionar acerca del marco pedagógico del
EEES desde la perspectiva educativa de aquellos que llevan trabajando en el
mismo desde hace algunos años, con el objeto de plantear posibilidades ...
Sepó Lluch, Celia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-15)
[ES] El contexto social y económico contemporáneo ha abierto un
debate respecto al papel del profesional y la profesión de la arquitectura. Esta investigación parte de la observación de la necesidad de desarrollar ...
[ES] Los objetivos de desarrollo sostenible establecen los mayores desafíos a los que se enfrenta el mundo, y uno de ellos es garantizar una educación inclusiva y de calidad que promueva oportunidades de aprendizaje, ...
Hernández Pérez, Enrique(Universitat Politècnica de València, 2012-12-03)
[ES] Trabajo donde se cataloga y analiza una generación de músicos autodidactas que comienzan a formar grupos de música y a actuar por la comarca de la Hoya de Buñol. Este generación de músicos conforman el germen de una ...