Pérez Peñalver, María José; Jordan Lluch, Cristina; Sanabria Codesal, Esther(Universidad Politécnica de Madrid, 2013)
[ES] Con el objetivo de implicar a los estudiantes en su aprendizaje y de que relacionen los contenidos que se imparten en las clases de matemáticas, se ha creado una pequeña práctica de aula en primero de Ingeniería Civil ...
[EN] Multimedia can be considered a useful tool for improving the learning. In this study we analyze the marks that students get in a group activity with and without the use of a multimedia material made by teachers. The ...
Aragón-Ángel, A.; Cubarsí, R.(Universitat Politècnica de València, 2011-06-05)
[EN] The implantation of mathematical modelling in the framework of the European Higher Education Area (EHEA) needs a revision and adaptation of content and strategies to address the curricula, in particular those subjects ...
Echauri Galván, Bruno; García Hernández, Silvia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] This paper shows the development of a Teaching Innovation Project carried out with some students of two different degrees: Hispanic Studies and Modern Languages and Translation, at the University of Alcalá. Our ...
Vidal Meló, Anna; Boigues Planes, Francisco José; Estruch Fuster, Vicente Domingo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In honour of Confucius when he said “I hear and I forget. I see and I
remember. I do and I understand” and through Universitat Politècnica de
València efforts to promote active methodologies as a starting point in ...
Verano-Tacoronte, Domingo; Sosa-Cabrera, Silvia(Universitat Politècnica de València, 2015-11-25)
[ES] La realización de proyectos cooperativos vinculados se considera una forma eficaz para dotar de mayor realismo a las enseñanzas en la Educación Superior. El contacto directo y la realización de ...
Esteve Turrillas, Francesc(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] In the present communication an strategy based on the Puzzle of Aronson has been applied to promote the cooperation in working groups in the tutorials of Food Additives course of the Degree in Science and Food Technology ...
Oltra Gutiérrez, Juan Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In the present work we tell the results of an experience in a legal subject,
very different in content to the rest of the subjects with which it shares a
degree, focused on changing the way of working in the practices, ...
Alba Fernández, Jesús; del Rey Tormos, Romina; Torregrosa Cabanilles, Constantino(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] La asignatura Transductores e Instrumentación Acústica, del Grado en Ingeniería de Sistemas de Telecomunicación, Sonido e Imagen, de la Escuela Politécnica Superior de Gandia, es punto de control de la Competencia ...
Trénor, Beatriz; Prats, Gema(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-01-07)
[ES] De la necesidad de una mayor participación y motivación del alumnado universitario en el proceso de enseñanza-aprendizaje ha surgido el concepto de aprendizaje basado en proyectos. Mediante el uso de esta metodología, ...