Torres Gisbert, Alba(Universitat Politècnica de València, 2019-10-25)
[ES] El proyecto consiste en el desarrollo de un juego basado en preguntas y respuestas tipo test para un solo jugador, como técnica de gamificación para el aprendizaje de diversas disciplinas. Existen usuarios con permisos ...
[ES] En la actualidad, las Universidades Españolas están involucradas en la implantación de los Objetivos de Desarrollo Sostenible promulgados por las Naciones Unidades como parte de la Agenda 2030. En estas Instituciones, ...
[EN] The current economic and social scenarios and the appearance of various institutional
initiatives such as the Sustainable Development Goals make it necessary to adapt the current
study plans, incorporating the ...
Barba Orellana, Francisco; Martí Quijal, Francisco; Pallarés Barrachina, Noelia; Juan García, Cristina; Berrada Ramdani, Houda(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Various international organisations have emphasized the importance of establishing both health-based as well as adequate sanitary food guidelines to avoid possible food contamination and potential danger due to improper ...
[EN] This paper presents two gamification experiences developed in the Computer Science (CS) degree at the University of Barcelona. Usually, the CS degree suffers from low class attendance, which impacts the participation ...
[EN] The DidacTIC project emerges as a proposal in the face of high levels of desertion in virtual education, and the latent need to develop citizen competencies in the Colombian context. It consists in the joint development ...
García de Llamas, María(Universitat Politècnica de València, 2021-09-23)
[EN] Sustainability and the struggle to care for the environment are becoming a priority around the world. More and more countries are joining the 2030 Agenda movement to make their citizens more aware but we still lack ...
Cortina Maruenda, F. Javier; Serra, Juan; Torres Barchino, Ana María; Llopis Verdú, Jorge(Gruppo del Colore - Associazione Italiana Colore, 2022)
[EN] Gamification is one of the main motivation and learning strategies of current generations. On the other hand,
the study of color from the creation of the Bauhaus through the exercises developed by Joseph Albers ...
Mecinas Pardo, Brayan(Universitat Politècnica de València, 2020-10-22)
[ES] La necesidad de la utilización de TIC en la educación es innegable y se hace más patente en periodos de cuarentena como los sufridos por la covid-19. Esta necesidad trae consigo la evidente problemática de la falta ...
Del Moral Pérez, M. Esther; López-Bouzas, Nerea; Castañeda Fernández, Jonathan(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] This study is the result of a funded
research project focusing on Gamified
Stories with Augmented Reality
for enhancing the competencies of
students doing undergraduate and
master’s degrees in education. It used ...
Segarra Sánchez-Cutillas, Javier Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-05-04)
[ES] El objeto del trabajo es el análisis de las tecnologías derivadas de la Inteligencia Artificial para su aprovechamiento en cuanto a su aplicación en segmentos de mercados poco convencionales.
El trabajo desarrolla ...
Ivars Tur, José Vicente(Universitat Politècnica de València, 2020-03-30)
[ES] El objeto del trabajo es el análisis de las tecnologías derivadas de la Inteligencia Artificial para su aprovechamiento en cuanto a su aplicación en segmentos de mercados poco convencionales.
El trabajo desarrolla ...
Lapeña Navarro, Aitor(Universitat Politècnica de València, 2022-01-04)
[ES] Las personas y la sociedad se están volviendo cada vez más dependientes del soft-
ware, ya que éste determina cada vez más nuestras actividades de la vida diaria tanto
en el ámbito social como en el empresarial. Con ...
Lara Mira, Antonio José(Universitat Politècnica de València, 2023-05-24)
[ES] Las personas y la sociedad se están volviendo cada vez más dependientes del software, ya que determina cada vez más nuestras actividades de la vida diaria tanto a nivel social como empresarial. Con el uso cada vez ...
Sanz Gallén, Sara(Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Our aim is to create a physical game with sustainable and recycled materials with which children can learn to identify behaviours that affect the environment, specifically, present day environmental problems. The game ...
Jiménez Hernández, Cristina(Universitat Politècnica de València, 2024-04-20)
[ES] La presente tesis doctoral se enmarca en un conjunto de investigaciones centradas en el empleo de metodologías activas en el ámbito de las matemáticas, con el propósito de incrementar tanto los logros de aprendizaje ...
Lei, Xiang(Universitat Politècnica de València, 2021-09-27)
[ES] La tecnología ha llegado a nuestras vidas de una manera impactante y abrumadora, instalándose en cada uno de los ámbitos de nuestras vidas, desde la parte más profesional hasta lo más personal de nuestra cotidianidad, ...
[EN] This article describes an innovative strategy aimed at teaching the subject
“Political Economy”, in the University Degree in Political Science and Public
Administration. Although the central methodology revolves ...
Azzouz Boudadi, Nadia; Gutiérrez-Colón, Mar(Universitat Politècnica de València, 2020-03-31)
[EN] This paper focuses on a fairly new motivational technique, the so-called Gamification, which consists of introducing game mechanics in non-game environments to promote motivation and engagement. By the turn of the ...
[EN] This paper describes ongoing research concerning the effective development of gamified learning arrangements. It shows the necessity for more standardization of the design of such arrangements and reveals potential ...