Puig Torrero, Patricia(Universitat Politècnica de València, 2017-10-10)
The term Slow Fashion was coined by Kate Fletcher in 2007 (Center for Sustainable Fashion, UK). It is a sustainable fashion movement where the fashion industry is currently the second most polluting on the planet. The slow ...
Calvo García, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2017-10-10)
The term Slow Fashion was coined by Kate Fletcher in 2007 (Center for Sustainable Fashion, UK). It is a sustainable fashion movement where the fashion industry is currently the second most polluting on the planet. The slow ...
Santos Pastor, Rubén de los(Universitat Politècnica de València, 2015-10-02)
[ES] Internet se posiciona de forma cada vez más contundente como el mejor medio
para ofrecer productos y servicios, siendo notable el incremento en número de usuarios,
en medios y seguridad para el pago, generando una ...
Cabanes Herrero, Andrea(Universitat Politècnica de València, 2018-11-29)
[ES] En el trabajo que se va a realizar, primero se presentará la empresa con la que se va a trabajar. Seguidamente, se analizarán las estrategias que sigue la empresa actualmente para la captación de nuevos clientes, ...
Acosta García, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2015-01-30)
[EN] The main objective of this final degree project is to develop and to implement a financial dashboard for Innnovasem Ingenieros, SL as a tool of strategic management and control, framed within of the theoretical framework ...
[EN] Recent financial scandals worldwide have intensified concern for business (and especially accounting) ethics. Hence, under an overall economic and social sustainability approach, it is
crucial to improve the effectiveness ...
Mathien, Lorena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] Recent studies on textbook costs in the United States have indicated that there is a direct relationship between textbook costs and student success. With textbook costs increasing at a rate higher than the cost of ...
Vidagany Igual, José Miguel(Universitat Politècnica de València, 2015-09-30)
[ES] Este trabajo se centra en la importancia de la creación de métricas de usuario, el uso y
estudio de las principales herramientas y el análisis de la clasificación en tipología de usuario
que forman parte de los ...
Raga Miguel, Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2020-10-15)
[ES] La gestión y certificación ambiental se ha vuelto imprescindible para medir los impactos derivados de las actividades propias de las empresas. En España por ejemplo esta certificación se rige por la Ley 9/2018 de 5 ...
Bacete Montell, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2015-07-31)
[ES] En el presente documento se detallan los pasos dados para la
implementación de una idea de negocio basada en el comercio electrónico;
desde el estudio de la situación del comercio online en España y Europa,
pasando ...
Hernández Lara, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2019-09-19)
[ES] Actualmente vivimos en un mundo donde se generan una cantidad de datos que era
inimaginable hasta hace unos años, un claro ejemplo de esto son las empresas, que hoy
en día manejan flujos de información mayores que ...
Mathien, Lorena D(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
[ES] With higher education facing budget cuts and declining enrollment, instructor effectiveness continues to be crucial, particularly in a state of increasing workloads with restricted resources. However, the dilemma of ...
Portillo de la Concepción, David(Universitat Politècnica de València, 2017-10-05)
[CA] En aquest projecte es pretén analitzar un cas real de les necessitats web d’un negoci
de tatuatges, el projecte inclourà entrevistes amb la persona encarregada del negoci, on
es buscarà conèixer quin és l’estat ...
Muñoz Pardo, María Jesús; García Martínez, Mónica(2012-03-04)
Tomando como perspectiva cuatro campos de innovación: "Productos", "Ciencia y Tecnología", "Cultura", "Negocio", se realiza un análisis cuantitativo de los enfoques y prácticas de Innovación de la arquitectura española en ...
López Camuñas, Víctor Jose(Universitat Politècnica de València, 2017-09-07)
The idea we have of tourism is to enjoy our leisure time in places different from our usual residence. In this paper we write a proposal focused on a change and a different point of view to define tourism facts. It is also ...
Escribano Cuadrado, Raúl(Universitat Politècnica de València, 2016-10-11)
[ES] El trabajo fin de máster que se presenta, se enmarca en los ámbitos académicos y de
investigación del marketing on-line y el comportamiento del consumidor. Se propone
estudiar el comportamiento del consumidor así ...
[EN] The paper analyzes infographics as a problem solving tool acting as a medium for
establishing dialog in the business context. Business needs agreements, usually made in a
written-form in a document called “brief”. ...
Morant Martínez, Óscar(Universitat Politècnica de València, 2014-11-24)
[EN] The aim of this analysis is the study of the entrepreneurial stage at the Universitat
Politècnica de València, specifically in Vera and Gandia Campuses and how IDEAS
Institute provides its services to the university ...
Lorente Sayas, Alba(Universitat Politècnica de València, 2013-12-18)
El uso frecuente de Internet y de los medios sociales ha producido un cambio en el modelo de comunicación de las empresas. Los clientes pasan de ser lectores a creadores de información y opinión. De este modo, el departamento ...