Barton, G., Ryan, M. (2014). Multimodal approaches to reflective teaching and assessment in higher education. Higher Education Research & Development, 33(3), 409-424. https://doi.org/10.1080/07294360.2013.841650
Bauman, Z. (2007). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Barcelona: Gedisa.
Brockbank, A., McGill, I. (2002). Aprendizaje reflexivo en la educación superior. Morata.
[+]
Barton, G., Ryan, M. (2014). Multimodal approaches to reflective teaching and assessment in higher education. Higher Education Research & Development, 33(3), 409-424. https://doi.org/10.1080/07294360.2013.841650
Bauman, Z. (2007). Los retos de la educación en la modernidad líquida. Barcelona: Gedisa.
Brockbank, A., McGill, I. (2002). Aprendizaje reflexivo en la educación superior. Morata.
Brockbank, A., McGill, I. (2006). Facilitating reflective learning through mentoring and coaching. Kogan Page.
Brockbank, A., McGill, I., Beech, N. (2017). Reflective Learning in Practice. Routledge. https://doi.org/10.4324/9781315604268
Canabal, C., García-Campos, M.D. (2012). Profesorado universitario que indaga colaborativamente: una propuesta formativa para mejorar la práctica docente. REDU, Revista de Docencia Universitaria, 10(1), 215-235. https://doi.org/10.4995/redu.2012.6129
Canabal, C., García-Campos, M.D., Margalef, L. (2017). La reflexión dialógica en la formación inicial del profesorado: construyendo un marco conceptual. Perspectiva Educacional, 56(2), 28-50. https://doi.org/10.4151/07189729-Vol.56-Iss.2-Art.496
Charmaz, K., Belgrave, L.L. (2012). Qualitative interviewing and grounded theory analysis. In the SAGE Handbook of Interview Research: The Complexity of the Craft (pp. 347-366). Sage Publications Inc. https://doi.org/10.4135/9781452218403.n25
Denzin, N., Lincoln, Y. (ed). (2005). Handbook of Qualitative Research, 3 ed. Sage.
Ministerio de Educación y Ciencia (2007) Orden ECI/3854/2007. Requisitos para la verificación de los títulos universitarios oficiales que habiliten para el ejercicio de la profesión de Maestro en Educación Infantil. B.O.E 312, 29/12/2007, 312, 53735-53738. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021. http://bit.ly/38542007BOE
Ministerio de Educación y Ciencia (2007) Orden ECI/3857/2007. Requisitos para la verificación de los títulos universitarios oficiales que habiliten para el ejercicio de la profesión de Maestro en Educación Primaria. B.O.E. 312, 29/12/2007, 53747-53750. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021. http://bit.ly/38572007BOE
Ghiso, A., Tabares, C.M. (2011). Reflexividad dialógica en el estudio de jóvenes y prácticas políticas. Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud, 1(9), 129- 140. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021. http://bit.ly/GhisoandTabares
Kahn, P., Qualter, A., Young, R. (2012). Structure and agency in learning: a critical realist theory of the development of capacity to reflect on academic practice. Higher Education Research & Development, 31(6), 859-871. https://doi.org/10.1080/07294360.2012.656078
Krichesky, G.J., Murillo F. J. (2018). La colaboración docente como factor de aprendizaje y promotor de mejora. Un estudio de casos. Educación XX1, 21(1), 135-156. https://doi.org/10.5944/educxx1.20181
Korthagen, F. (2010). La práctica, la teoría y la persona en la formación del profesorado. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 68(24,2), 83-101. Recuperado de http://bit.ly/kortaghen
Larrivee, B. (2000). Transforming teaching practice: becoming the critically reflective teacher. Reflective Practice, 1(3), 293-307. https://doi.org/10.1080/713693162
Liu, K. (2015). Critical reflection as a framework for transformative learning in teacher education. Educational Review, 67(2), 135-157. https://doi.org/10.1080/00131911.2013.839546
Monereo, C., Monte, M. (2011). Docentes en tránsito: Incidentes críticos en secundaria. Graó.
Morse, J., Maddox, L. (2014). Analytic Integration in Qualitatively Driven (QUAL) Mixed and Multiple Methods Designs. In W. Flick (Ed.). The SAGE Handbook of Qualitative Data Analysis (pp.524-539). Sage. https://doi.org/10.4135/9781446282243.n36
Onrubia, J., Mauri, T., Colomina, R., Clará, M. (2016). Una propuesta para la enseñanza de la reflexión conjunta en el prácticum de maestro. Revista del Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació (CIDUI), 3, 1-9. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021 http://bit.ly/Onrubia
Ryan, M. [Mary]. (2013). The pedagogical balancing act: Teaching reflection in higher education. Teaching in Higher Education, 18(2), 144-155. https://doi.org/10.1080/13562517.2012.694104
Ryan, M., [Mary] Ryan, M. [Michael]. (2013). Theorising a model for teaching and assessing reflective learning in higher education. Higher Education Research & Development, 32(2), 244-257. https://doi.org/10.1080/07294360.2012.661704
Saiz, Á., Susinos, T. (2017). Los seminarios colaborativos en un prácticum reflexivo de maestros. Análisis de una experiencia en la Universidad de Cantabria (España). Perspectiva Educacional, 56(3), 3-24. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021 https://doi.org/10.4151/07189729-Vol.56-Iss.3-Art.577
Smith, M., Trede, F. (2013). Reflective practice in the transition phase from university student to novice graduate: implications for teaching reflective practice. Higher Education Research & Development, 32(4), 632-645. https://doi.org/10.1080/07294360.2012.709226
Susinos, T., Saiz, Á. (2016). Los problemas pedagógicos son mis aliados. El practicum como un proceso de reflexión e indagación colaborativa. Revista de Investigación en Educación, 14(1), 5-13. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021. http://bit.ly/SusinosSaiz
Ulusoy, M. (2016). Field experiences in teacher education: the perceptions and qualities of written reflections. Teaching in Higher Education, 21(5), 532-544. https://doi.org/10.1080/13562517.2016.1160215
Waters, K., Altus, D. Wilkinson, N. (2013). Promoting student professional identity, challenging own: narrative practices in internship seminars. Journal of Systemic Therapies, 32(3), 1-12. https://doi.org/10.1521/jsyt.2013.32.3.1
Wang, X. (2014). Facilitating reflection with supporting groups: A model of collective teaching reflection. Delta Journal of Education, 4(1), 116-132. bit.ly/3FX7G1j
Zeichner, K., Liston, D. (2014). Reflective Teaching: An Introduction. Second Edition. Taylor & Francis Group. https://doi.org/10.4324/9780203771136
Zeichner, K. (2010). Nuevas epistemologías en formación del profesorado: repensando las conexiones entre las asignaturas del campus y las experiencias de prácticas en la formación del profesorado en la universidad. Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, 68(24,2), 123-150. Recuperado de, el 21 de mayo de 2021. http://bit.ly/309Zeichner
[-]