Claves de lectura de las adaptaciones literarias al cómic: el caso del Tirant lo Blanc
Cancións para Medrar. Una propuesta audiovisual y textual para reforzar la adquisición del gallego a través de canciones y pictogramas
El juego de hacer versos: incentivar el hábito lector y la creatividad literaria en el aula a través de la escritura de haikus
Estrategias de mediación oral: un análisis de los monólogos interactivos de una tarea basada en un cómic
Diseño y aplicación de una rúbrica de diagnóstico para la escritura creativa literaria en un grupo de estudiantes chilenos de secundaria
Las metáforas conceptuales en el aprendizaje de colocaciones léxicas
Modalidad narrativa e imagen secuencial en el álbum sin palabras
Reseñas
Reseña del libro: Manual práctico para maestros bibliotecarios. Retos, actuaciones y propuestas.
Reseña del libro: Metaficción y feminismo en la novela latinoamericana finisecular escrita por mujeres: Diamela Eltit, Laura Restrepo, Gioconda Belli, Paula Pérez Alonso, Zoe Valdés
Baile-López, Eduard(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] An analysis of literary adaptations into comics medium is proposed based on their appeal for promoting critical reading in the classroom, assuming that their multimodal and interdisciplinary language strengthen a ...
Torrado-Cespón, Milagros(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] Cancións para Medrar aims to provide a resource for teaching the Galician language in early childhood education. It is based on the lack of specialized playful linguistic resources for children from 0 to 6 years old. ...
Rodríguez Cabrera, Josep M.; Ballester-Roca, Josep; Arlandis López, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] Given the low reading rates of current students, this paper defends the use of creative writing in general and haiku in particular to promote a stable and autonomous reading habit among students. Regardless of your ...
Guadamillas Gómez, María Victoria(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] This article explores the design of a mediation task based on a comic strip and the response of a group of 30 teachers trainees to it. To know the possible flaws and strengths in the productions, six criteria have ...
Barrios Ruiz, Gabriela; Ambròs Pallarès, María Alba(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[EN] The Chilean educational system does not correctly work or evaluate the ability of literary creative writing. Since its curricular bases (2017) do not include learning objectives for this subject in most secondary ...