In this paper we analyse the motivation of students when they are taught a foreign language using different methodologies. We
took into account that motivation may be defined as the various purposes that are part of the ...
Carrió Pastor, Mª Luisa(Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2012)
This paper investigates the use of epistemic expressions in scientific English.
The main aim of this research is to analyse if native speakers of English use
epistemic modality in the same way than non-native speakers ...
Metadiscourse is usually studied in terms of a cross-cultural exploration of interpersonality, mainly in academic English, but we believe that this approach could be applied to other genres. The main purpose of this study ...
This paper focuses on the variation of sentence connectors in academic English and, more
specifically, on the issue of whether language use can change depending on the linguistic
background of the writer. This study takes ...
Mestre-Mestre, Eva M.; Carrió Pastor, Mª Luisa(TransEarl Co Ltd., 2012)
[EN] The Communicative Approach, mainstream method in the teaching of foreign languages in the
past forty years, is recommended by the Council of Europe by means of the Common European
Framework of Reference for Languages ...
Mestre-Mestre, Eva M.; Carrió Pastor, Mª Luisa(Asociación Española de Lingüística Aplicada (AESLA), 2013)
[EN] The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is aimed at helping levelling and assessing throughout Europe, by identifying common levels of aptitude. It describes language proficiency based on a set ...
Mestre-Mestre, Eva M.; Carrió Pastor, Mª Luisa(Elsevier, 2013)
Our interest lies in error from the point of view of language in context,therefore we will focus on errors produced at the discourse
level. The main objective of this paper is to detect discourse competence errors and ...
Carrió Pastor, Mª Luisa; Mestre-Mestre, Eva M.(Asociación Española de Lingüística de Corpus / Spanish Association for Corpus Linguistics, 2013)
Errors should be viewed as a key feature of language learning and language use. In this
paper, we focus on the identification and classification of errors that are related to students
grammar acquisition and pragmatic ...
Carrió-Pastor, María Luisa; Martín Marchante, Beatriz(Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia, 2018)
[EN] The work at hand is part of a wider study the aim of which was to determine what kind of factors influence failures in pragmatic items of an online adaptive placement test taken by a group of 34 Spanish students in ...
Romero Forteza, Francesca(Universitat Politècnica de València, 2012-07-05)
Aquesta tesi doctoral estudia el World Wide Web en tant que entorn factible per a l'aprenentatge de llengües. En concret, se centra en l'autoaprenentatge del català a través del web. Es tracta d'una modalitat d'aprenentatge ...
MOYA MUÑOZ, PATRICIO(Universitat Politècnica de València, 2016-09-01)
[EN] The big amount of comments that news receive nowadays are a challenge for linguistic studies as most of the intrinsic characteristics that compose this kind of discourse are unknown. In the same way, we also consider ...
Moya-Muñoz, Patricio; Carrió-Pastor, María Luisa(2018)
[EN] The purpose of this research is to determine and analyse the engagement markers used in the comments on the news published in the online papers El País (Spain) and Emol (Chile). The comments were selected from two ...
Muñiz Calderón, Rut(Universitat Politècnica de València, 2012-01-27)
Todas las lenguas están en constante evolución pero la globalización de la lengua inglesa es un hecho sin precedentes en la historia de la evolución de las lenguas. El alcance de la lengua inglesa ha llegado a todos los ...
Carrió Pastor, Mª Luisa(Universitat Politècnica de València, 2008-06-16)
Este estudio se asienta sobre una base práctica, la lingüística aplicada, y desde ella concibe el concepto de lengua como reflejo de la sociedad y cultura de sus productores. El punto de partida que se plantea es el análisis ...
Tasso, Chiara(Universitat Politècnica de València, 2012-05-31)
En la actualidad el aprendizaje de un nuevo idioma es un factor clave en el desarrollo de una persona ya que esto permite una mejor trayectoria en el ámbito profesional. El aprendizaje de un segundo idioma se define como ...
Zhang, Rufu(Universitat Politècnica de València, 2020-02-27)
[ES] El tema de este estudio son los factores que afectan el nivel de escritura académica en inglés en el proceso de enseñanza y aprendizaje de la escritura académica. El objeto del estudio son estudiantes de licenciatura ...
Ruiz Barrera, Magali Augusta(Universitat Politècnica de València, 2016-12-16)
Esta
investigación busca identificar las peculiaridades del habla loretana a nivel
semántico, por lo tanto, este trabajo ha considerado la hipótesis de si habrá
variación lingüística entre el español ...
Panzuto Piccini, Nicolás Ariel(Universitat Politècnica de València, 2019-11-08)
[ES] El protagonismo del español como lengua extranjera es innegable y su presencia es patente en las aulas de aprendizaje de idiomas de todo el mundo. Con más de una veintena de países de habla hispana, crear un vínculo ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura (SEDLL)Instituto Cervantes, 2019)
[EN] Learning a second language is a complex process in which academic, social and cultural
environments of learners should be considered (Connor, 2004). Nowadays, learning
environments have been affected by the more and ...