Alcaide González, María Ángeles; De la Poza, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Currently, University students of Bachelor degrees are accustomed to
constant use and consultation on the Internet and social networks through
their laptops, tablets and mainly mobile phones "smartphones." That is ...
De-Juanas Oliva, Angel; Diestro Fernández, Alfonso(Universitat Politècnica de València, 2012-08-02)
[ES] El presente trabajo se centra en la contextualización y el empleo de los medios sociales, así como de sus
aplicaciones y herramientas colaborativas, por parte de los docentes en el Espacio Europeo de la
Educación ...
Alemany-Bordera, José; Del Val Noguera, Elena; Alberola Oltra, Juan Miguel; García-Fornes, A(Elsevier, 2018)
[EN] Users are not often aware of privacy risks and disclose information in online social networks. They do not consider the audience that will have access to it or the risk that the information continues to spread and may ...
Sun, Xiaomeng(Universitat Politècnica de València, 2019-10-21)
[ES] La apertura del restaurante Paopao, ubicado en Valencia, gestión en la que he participado, precisa de un plan de comunicación y de marketing para introducir el nuevo producto en el mercado y fidelizar a los clientes.
...
Obón Salido, Ángela(Universitat Politècnica de València, 2018-09-13)
[ES] En un sector tan concurrido como es el de la moda, resulta primordial realizar una buena estrategia de posicionamiento para poder competir.
Además de los grandes competidores como son las marcas multinacionales: ...
Simón Carrasco, Maite(Universitat Politècnica de València, 2021-07-20)
[ES] El presente Trabajo Final de Grado (TFG) consiste en analizar dos casos de éxito internacional que revolucionaron el sector de venta de gafas: Hawkers y Warby Parker. En el trabajo se presentarán, analizarán y compararán ...
Galan Cubillo, Esteban(Fórum Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas, 2012-02)
[EN] The introduction of digital terrestrial television in Spain, far from being an enrichment of the variety and quality of television content, on the contrary has brought an impoverishment of the offer. The television ...
Soriano Sánchez, Rubén(Universitat Politècnica de València, 2016-12-02)
[EN] The new mobile devices and social networks have changed the way people consume television and producers are learning to expand their products on existing platform. Now there is a feedback between spectator and producer, ...
Aznar Seva, Maria(Universitat Politècnica de València, 2021-10-20)
[CA] El projecte que es presenta a continuació pretén dissenyar una estratègia
comunicativa adequada per a l’Instagram de l’Institut de Patrimoni Cultural
d’Espanya, així com generar i consolidar comunitat entorn a la ...
Davia García, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2021-10-04)
[ES] El análisis de sentimiento en redes sociales, especialmente en Twitter, Facebook o
Instagram ha sido objeto de central interés en los últimos años. Este análisis es clave
para las compañías que buscan crecer su ...
Escrivá Fernández, Raquel(Universitat Politècnica de València, 2015-10-05)
Antiguamente, el papel del fotoperiodista tenía una gran importancia en los medios de
comunicación ya que esta figura era esencial para cubrir un hecho mediante
imágenes. En la actualidad, el trabajo del fotoperiodista ...
Hernández-Orallo, Enrique; Manzoni, Pietro; Tavares De Araujo Cesariny Calafate, Carlos Miguel; Cano, Juan-Carlos(Institute of Electrical and Electronics Engineers, 2020)
[EN] Detecting and controlling the diffusion of infectious diseases such as COVID-19 is crucial to managing epidemics. One common measure taken to contain or reduce diffusion is to detect infected individuals and trace ...
[EN] The present study aimed to analyse the main risks related to security and privacy of social networks based information systems in Industry 4.0. The methodology we used is an innovative exploratory data-driven process ...
Poza-Lujan, Jose-Luis; Cabrera, Marga; Rebollo Pedruelo, Miguel; Calduch Losa, Maria de los Angeles; Díez-Somavilla, Rebeca; Lloret Romero, María Nuria; Despujol Zabala, Ignacio; Albors, A.; Teruel Serrano, Mª Dolores(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-30)
[EN] At the UPV, the EICE teams: QtalNET and IEMA, are performing toghether
the PIME project "Social ePortfolios", in which they are testing different
assessment's techniques through electronic portfolios and ...
Bergamini, Enrico; Savin, Ivan; van den Bergh, Jeroen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-09-22)
[EN] We study online conversations about climate policy by building a novel dataset of around 100,000 tweets and tweet threads by climate policy scientists. This data is complemented with information about the scientific ...
Costa, J.E.F.; Rodrigues, Joel José Puga Coelho; Simões, T.M.C.; Lloret, Jaime(Springer-Verlag, 2016)
[EN] Internet technologies are constantly evolving as well as the way people use them. Search engines help users to find higher and better relevant results to their searches. Cloud Computing is an evolution of the Internet ...
Mujica Paredes, Pedro José(Universitat Politècnica de València, 2024-04-15)
[ES] La presente investigación se enfoca en analizar la postfotografía y la fotografía expandida en Ecuador durante la segunda década del presente siglo. Para ello, considera a la fotografía digital como parte de un nuevo ...
Lopez-Zafra, Juan Manuel; de Paz-Cobo, Sonia; Queralt Sánchez, Ricardo A.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
[EN] Email is the standard in communication with university students; as a one-to-one communication device, students repeat their doubts along multiple messages, multiplying the teacher's work and preventing the participation ...
Fernández, Sandra; Deluca Alfano, Djasmine(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] This work aims to document the experience of technological innovation
implemented in the Technique of Rural Tourism in the Faculty of Agronomy of
the UBA. The space provided as a formative proposal, through ...
Escribano Cebrián, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] Cada vez más los jóvenes se distancian de la televisión tradicional pues son más afines a consumir contenido audiovisual cuando ellos quieran, y no cuando se emita en un momento concreto. Por ello, plataformas VOD ...