[EN] This article sets a framework for computer-based visualisations of cultural heritage sites. The project focuses on a workflow
for a visualisation illustrated on a specific solution for the site of Çukuriçi Höyük, a ...
Valero, Diana E.; López Marco, Lucía(Universitat Politècnica de València, 2019-06-28)
[EN] This article explores interdisciplinarity in social innovation facing rural depopulation. For this purpose, we analyse the diversity of disciplines involved in the social innovation initiatives registered in the ...
Álvarez Comino, María José; González Cuevas, Gustavo; Navarro Galve, Beatriz; Velarde Fernández, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] This work describes a novel learning experience designed by professors from four distinct
first-year Psychology courses at the European University of Madrid. In general, first-year Psychology
students are lacking a ...
Barroso, Bárbara; Barbedo, Inês(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] Interdisciplinarity promotes competencies like asking meaningful questions about a complex problem, examine, and synthesize multiple sources of information, methods, and perspectives, in order to integrate knowledge ...
Kustritz, Anne; Hacopian, Anastasia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-06-20)
[EN] Scholarly literature on the international classroom frequently emphasizes the importance of making implicit beliefs and norms explicit in order to equalize all students’ ability to succeed. However, faculty members ...
Ruiz Cordero, María Begoña; Rodríguez Morales, Aníbal(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] The introduction of bilingual programmes in the classrooms has been, and is, one of the biggest challenges of the Spanish educational system. However, it is difficult for teachers to use the correct methodology that ...
Rodríguez Conde, María José(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] El proceso de Bolonia ha supuesto el hito más influyente para la modernización de la Educación
Superior, en Europa y en España, en particular. Uno de los pilares centrales sobre los que pivota este
importante cambio ...
Los desafíos de la investigación contemporánea sobre arquitectura, están evidenciando una urgencia en la creación de nuevas metodologías de trabajo. La complejidad y dificultad de los problemas a los que debemos enfrentarnos, ...
El bajo índice de producción científica de nuestra disciplina es un fiel reflejo del estado de la profesión, que durante las últimas décadas viene entregándose a la reproducción entusiasta de modelos formales de épocas que ...
Gimeno Casas, María del Carmen(Universitat Politècnica de València, 2020-07-14)
[ES] La familia ha sido un eje vertebrador en la sociedad, considerada una estructura básica. En la actualidad, su papel está cambiando y su función y estabilidad cuestionando. A pesar de ello, la familia continúa ejerciendo ...
[EN] Tracing several ideas, especially of Deleuze and Rancière, an analysis is made about the situation of the image in the contemporaneity related to art and current cinematographic practices:contrasting the previous ...
De Graeuwe, Mireille; Van Cranenbroeck, Lavena; Parent, Rémy; Serdobbel, Clément; Brostaux, Yves; Maréchal, Kevin(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] Facing global challenges, the currently dominating agricultural system has shown its limitation. Therefore, agroecology appears as an attractive alternative. Its implementation has been shown to benefit the environment, ...
Olivares-Gil, Alicia; Arnaiz-Rodríguez, Adrián; Ramírez-Sanz, José Miguel; Garrido-Labrador, José Luis; Ahedo, Virginia; García-Osorio, César; Santos, José Ignacio; Galán, José Manuel(Universitat Politècnica de València, 2022-01-31)
[EN] Understanding the scientific and social structure of a discipline is a fundamental aspect for scientific evaluation processes, identifying trends and niches, and balancing the trade-off between exploitation and ...
[EN] Environment and sustainability issues are becoming increasingly important world-wide. They also determine future career options of students. This change demands a modified portfolio of competences students should ...
Sepó Lluch, Celia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-15)
[ES] El contexto social y económico contemporáneo ha abierto un
debate respecto al papel del profesional y la profesión de la arquitectura. Esta investigación parte de la observación de la necesidad de desarrollar ...
Principles, diagnosis and toolbox for the analysis and improvement of the Mobility Infrastructure in the city of Valencia and the Grau-Moreras-Nazaret-La Punta pilot site
[ES] La adaptación de los planes de estudio universitarios al Espacio Europeo de Educación Superior ha traído
consigo cambios importantes, cambios en la planificación de la docencia para el desarrollo de
competencias en ...
Rivera Herráez, Rafael José; Trujillo Guillen, Macarena(Matemática Aplicada a la Ingeniería Civil ( MAIC), 2019-04)
[ES] En esta comunicación presentamos una experiencia interdisciplinar en la Escuela de Arquitectura de Valencia que ha tenido lugar en la asignatura Matemáticas 2 del Grado en Fundamentos de la Arquitectura. La base de ...
[EN] It has been found that most PhD graduates (>85%) do not achieve a long-term academic career and thus there is a growing need to re-imagine PhD education that incentivizes doctoral students to engage with research ...
[ES] Los grados de formación de maestro y maestra en la E. U. Magisterio de Bilbao de la Universidad del País Vasco UPV/EHU, tienen una estructura modular cuatrimestral. En cada uno de los módulos el alumnado debe realizar ...