[EN] The paper analyzes infographics as a problem solving tool acting as a medium for
establishing dialog in the business context. Business needs agreements, usually made in a
written-form in a document called “brief”. ...
Morant Martínez, Óscar(Universitat Politècnica de València, 2014-11-24)
[ES] El objetivo de este análisis es el estudio del escenario emprendedor en la Universitat
Politècnica de València, concretamente en los Campus de Vera y Gandia y cómo el
Instituto IDEAS presta sus servicios a la comunidad ...
Borao Zaccheo, Santiago Gerónimo(Universitat Politècnica de València, 2021-10-18)
[EN] This Final Degree Project aims to offer a detailed analysis of the most current specialized publications on the decisive factors that influence the development of digital platforms that manage to generate a successful ...
Oliveras, E.; Muñoz, M.; Crespo Sogas, P.(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] There is abundant international and national legislation requiring the inclusion of the gender perspective in higher education. This legislation is motivated by a social demand to avoid perpetuating gender inequality. ...
Lorente Sayas, Alba(Universitat Politècnica de València, 2013-12-18)
El uso frecuente de Internet y de los medios sociales ha producido un cambio en el modelo de comunicación de las empresas. Los clientes pasan de ser lectores a creadores de información y opinión. De este modo, el departamento ...
García Carbonell, Amparo; Mac Donald, Penny; Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez-Sabater, Carmen(Elsevier, 2015-12)
The market economy, which is the driving force behind recent changes in the working dynamics of businesses and institutions, is compelling stakeholders in education to facilitate the acquisition of communicative competency ...
Navarro Carrasco, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2021-01-12)
[ES] El objetivo de este trabajo se centra en desarrollar una identidad de marca y una estrategia de comunicación para un negocio familiar ya existente en el sector agrícola. El proyecto parte del análisis de la utilización ...
Rodríguez, Yeray; Munarriz, Ana; Goicoechea, Maria Isabel; Campion, Maria Jesus(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] The level of mathematical knowledge with which students enter Economics and Business Administration Degrees varies according to the Baccalaureate pathway taken. The Zone of Real Development of students coming from the ...
Maroto Álvarez, Mª Concepción; Alcaraz Soria, Javier; Ginestar Peiro, Concepción de María; Segura Maroto, Marina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-19)
Operations Research, Management Science or Business Analytics is a technology that helps improve business decision making. This book is focused on linear, integer, nonlinear and multiobjective programming, as well as ...
Magraner Ripoll, Vicent(Universitat Politècnica de València, 2023-09-12)
[CA] Aquest treball comporta la creació des dels inicis fins a posada a terme d’un nou negoci de
marxandatge en valencià basat en el projecte literari “Lameuapau” que és un fenomen a les
xarxes de tots els valencians. ...
Sales Piera, Vicente(Universitat Politècnica de València, 2020-02-11)
[ES] El presente trabajo final de máster tiene como objetivo diseñar un plan de marketing para el líquido artesano típico de la zona de Alicante conocido como Herbero. Se considera que el Herbero tiene una tradición y una ...
Delfa Baena, Sandra(Universitat Politècnica de València, 2022-09-08)
[ES] El objetivo es la minimización de el impacto ante una situación crítica. Para la realización de este se tomará como guía la norma ISO 22301.
En primer lugar, se evalúan situaciones que afecten a toda la organización, ...
Astasio Guzmán, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2015-03-09)
[EN] The main aim of this postgrade final project is to develop a firm plan in order to create an integrate consulting firm of civil engineering. Under this premise we will start defining the current conditions of the ...
Serrano Sanz, Carla(Universitat Politècnica de València, 2021-02-22)
[ES] Dlinea Architecture & Design es un estudio de arquitectura luxemburgués en expansión y con el
objetivo de abrir mercado en España, emplazando la delegación en Valencia.
Para llevarlo a cabo de una manera controlada, ...
Delgado Albiñana, Diego(Universitat Politècnica de València, 2022-10-05)
[ES] En este trabajo de fin de grado, se desarrollará el plan de empresa para H4ll Rents, una empresa dedicada a la gestión y subarrendamiento de naves industriales, así como a su levantamiento para mejorar la rentabilidad ...
Lluesa Tudela, Carla(Universitat Politècnica de València, 2013-12-16)
Este trabajo final de grado ha consistido el estudio de la evolución e investigación del
marketing online para las pymes en las redes sociales, creación de nuevos perfiles
para una empresa e investigación por diversas ...
Orero Blat, María; Millán Franco, Maria Alejandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The "marketing challenge" is a teaching innovation project that has been developed with
4th year students of Product Design and Development Engineering at the Universitat
Politècnica de València, in the subject of ...
Carracedo-Garnateo, Patricia; Puertas Medina, Rosa María; Martí Selva, María Luisa(Elsevier, 2021-08-30)
[EN] COVID-19 has brought about a marked slowdown in global economic development. Companies have been forced to adopt new managerial guidelines to adapt to the difficult conditions and to survive in this "new normal". The ...
[EN] Research in the social sciences is built on either quantitative or qualitative analysis, depending on the research context. Using both quantitative and qualitative analyses in the same study presents major obstacles. ...
Gil Pechuán, Ignacio; Conesa García, María Pilar; Peris-Ortiz, Marta(InTech, 2012)
The value of social networking for business isn't so clear but in other areas it has been very
advanced, as in the world of collaborative research and business at the international level,
can affect joint enterprise ...