Grunert, Klaus G.(Universitat Politècnica de València, 2006)
[EN] This paper analyses the changing competence requirements which members of the food chain face in their pursuit of competitive advantage. Two groups of trends serve as point of departure: more dynamic and heterogeneous ...
Calvo Dopico, Domingo(Universitat Politècnica de València, 2015-06-26)
[EN] The aim of this paper is to propose a conceptual framework that allows implementing a traceability system in fish sector and getting the maximum benefits. The conceptual framework proposed is based on the creation of ...
Torreblanca Diaz, Francisco Jose; Lorente Sanjuán, Francisco Javier; Juárez Varón, David; Mengual Recuerda, Ana(Iseun, 2015-01)
[EN] We live in an emotional society, hyperconnected people able to transmit emotions immediately, from anywhere in the world, at any time and to any other person. Moreover, oversupply that pose incessantly brands at the ...
Montero De Vicente, Luis(Universitat Politècnica de València, 2015-12-14)
[EN] Rabbit meat is one of the most entrenched in the Spanish cuisine. Although rabbit farming on an industrial scale is able to cater domestic demand for this meat, per capita consumption has fallen more than 9% between ...
Atienza Sancho, Patricia(Universitat Politècnica de València, 2017-09-13)
[ES] Como es conocido, internet ha tomado un papel importante en el día a día de los consumidores. Por lo que el objetivo general de este TFG es conocer la influencia de las redes sociales en la compra de productos por los ...
Meseguer Benavent, María(Universitat Politècnica de València, 2023-10-25)
[ES] El Trabajo de Fin de Grado propuesto tiene como objetivo investigar la percepción del consumidor en la Comunidad Valenciana en relación a las marcas de distribuidor de los supermercados Mercadona y Consum. El estudio ...
Suárez Vera, Iván(Universitat Politècnica de València, 2020-10-06)
[ES] Extraer información sobre el comportamiento de los consumidores es una tarea fundamental dentro del sector minorista, pues analizar y entender cómo estos se desenvuelven en entornos de venta hace posible no solo la ...
Santana Llácer, Cristian(Universitat Politècnica de València, 2021-09-13)
[ES] Esta disertación da respuesta a una de las cuestiones más preocupantes a las que se enfrenta gran parte del mundo: la movilidad del futuro.
En primer lugar, esta disertación se centra en la evolución del concepto ...
Colvée Pérez-Arias, Míriam(Universitat Politècnica de València, 2023-04-18)
[EN] The purpose of my final degree project is the study of neuromarketing as strategy for attracting customers. The justification for choosing this field is my interest and experience in the field of marketing, in addition ...
Mykhaylyuk, Olga(Universitat Politècnica de València, 2019-09-02)
[ES] En un entorno empresarial que cambia constantemente y en el que las personas se guían principalmente por sus sentidos y por las experiencias, se hace cada vez más necesario conocer y predecir en cada momento lo que ...
Crespo Bustos, María del Mar(Universitat Politècnica de València, 2015-12-21)
El objetivo de este proyecto es plantear un estudio para mejorar la aceptación de los Product-Service Systems por parte del consumidor. Con este documento se establece todo el marco teórico necesario para el planteamiento ...
Pascual Gandia, Ricard(Universitat Politècnica de València, 2019-09-06)
[CA] La motivació es pot definir com la determinació o voluntat que impulsa a la persona a
realitzar determinades accions o comportaments per tal d’aconseguir un determinat
objectiu. Estudis concloents afirmen que la ...
Barrena, Ramona; Sánchez, Mercedes; Gil, José M.; Gracia, Azucena; Rivera, Luis M.(2003)
[EN] The objective of the paper is to analyse the effect of the label product presence in the reduction of the health hazard perceived or in the uncertainty associated to a product. The market selected like an example was ...