Bresó Beltrán, José(Universitat Politècnica de València, 2017-01-03)
[EN]
This Master Thesis is focused on the development and implementation of a numerical methodology, based on the finite element method, which allows the characterization and simulation of the acoustic behaviour of ...
Martín Valladolid, Iván(Universitat Politècnica de València, 2016-11-24)
[EN] This Master
thesis focuses on the development and
implementation of a Comsol
-
based methodology for the acoustic
modeling of diesel particulate filters (DPF) used in the exhaust ...
Ferrís Tortajada, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2022-09-01)
[ES] El sector del transport està en contínua evolució cap a un model més sostenible en què el ferrocarril hi juga un paper indispensable. En aquest mitjà de transport, els pantògrafs són una peça clau, ja que són els ...
Aguilar Juela, Jefferson Adrián(Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] El trabajo consiste, esencialmente, en la modelización y análisis en régimen no-lineal mediante elementos finitos de una losa de hormigón armado hasta su rotura utilizando el software informático DIANA FEA.
Para la ...
Carmona Martínez, Ion(Universitat Politècnica de València, 2013-02-27)
[ES] Durante los últimos años, se han empleado diversos métodos empíricos para establecer la estabilidad de un puente en arco de mampostería. Dichos métodos se basan en la comprobación de las proporciones geométricas de ...
Garate Montalvo, Danilo Abelardo(Universitat Politècnica de València, 2020-12-21)
[ES] Este Trabajo Fin de Máster se centra en el desarrollo de una metodología numérica completa para la modelización y análisis del comportamiento acústico de silenciadores disipativos en presencia de altas temperaturas y ...
Bayona Salvador, Ricardo(Universitat Politècnica de València, 2019-09-16)
[ES] El objetivo principal de este estudio es la obtención de resultados de las deformaciones verticales que se producen debido al contacto rueda-carril mediante el método de viga de Timoshenko y compararlo con el método ...
[EN] We present a framework to solve non-linear eigenvalue problems suitable for a Finite Element discretization. The implementation is based on the open-source finite element software GetDP and the open-source library ...
[EN] In this study, the effect of the impact angle of a projectile during low-velocity impact on Kevlar fabrics has been investigated using a simplified numerical model. The implementation of mesoscale models is complex ...
Oliver Belando, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2023-10-24)
[ES] Este trabajo de investigación presenta un nuevo método para calcular el módulo de
elasticidad de la próstata utilizando algoritmos genéticos. El módulo de elasticidad de la
próstata es un parámetro que caracteriza ...
Belloch Rodríguez, José Antonio; Amor-Martin, Adrian; García-Donoro, Daniel; Martínez Zaldívar, Francisco José; Garcia-Castillo, Luis E.(Springer-Verlag, 2019-03-31)
[EN] Finite element method (FEM) has been used for years for radiation problems in the field of electromagnetism. To tackle problems of this kind, mesh truncation techniques are required, which may lead to the use of high ...
Third and fourth order Taylor-Galerkin schemes have shown to be efficient. finite element schemes for the numerical simulation of time-dependent convective transport problems. By contrast, the application of higher-order ...
In different problems of Elasticity the definition of the optimal geometry of the boundary, according to a given objective function, is an issue of great interest. Finding the shape of a hole in the middle of a plate ...
García León, Salvador(Universitat Politècnica de València, 2019-04-01)
[ES] La correcta interacción entre el pantógrafo y la catenaria es la responsable de una adecuada captación de energía en el ferrocarril de tracción eléctrica. Por una parte, si la fuerza de contacto es demasiado débil se ...
Real Herráiz, Julia Irene; Gómez del Rey, Laura; Montalbán Domingo, María Laura; Real, Teresa(Springer Verlag (Germany), 2012)
This paper investigates the vertical deflection on ballasted railway tracks from a set of cases of railway track typologies which differ in six track parameters: embankment height, ballast thickness, sleeper spacing, rail ...
Latorre, Marcos; Montáns, Francisco Javier(Springer-Verlag, 2014-06)
[EN] We present a model for incompressible finite
strain orthotropic hyperelasticity using logarithmic strains.
The model does not have a prescribed shape. Instead, the
energy function shape and the material data of the ...