[EN] Virtual Reality (VR) is a technology that has been used to provide the Mirror Visual Feedback (MVF) illusion to patients with promising results. In the present work, the goal is to design, develop and test a portable ...
Santamarina Campos, Virginia; de-Miguel-Molina, María; Kröner, Stephan Ulrich; de-Miguel-Molina, Blanca(World Academy of Science, Engineering and Technology (WASET), 2018)
[EN] With this contribution, we want to show how the
AiRT system could change the future way of working of a part of the
creative industry and what new economic opportunities could arise
for them. Remotely Piloted ...
Arranz García, Luis(Universitat Politècnica de València, 2018-11-21)
[ES] El presente trabajo de fin de grado expone
el
diseño conceptual de un juego de mesa con fines
educativos, orientado a niños y niñas de seis a diez años de edad. Explora diversas
aplicaciones
de la realidad ...
Sirvent Salcedo, David(Universitat Politècnica de València, 2021-10-22)
[ES] El proyecto consiste en el diseño de un espacio para interiorismo empleando diferentes
formatos de presentación. A continuación, se registrará la percepción de los usuarios para
quienes va dirigido el diseño del ...
Aparicio Pérez, David; del Blanco García, Federico Luis(Universitat Politècnica de València, 2022-03-24)
[EN] The purpose of this article is the graphic and virtual reconstruction of the project for the utopian design The Walking City , carried out by Ron Herron in 1964 and published in the architectural magazine Archigram.
The ...
Brugarolas Serna, Ana(Universitat Politècnica de València, 2022-09-07)
[ES] Este proyecto, plantea una solución para reconstruir las imágenes médicas, que se obtienen a partir de diferentes pruebas diagnósticas como TAC, en un formato tridimensional para, más tarde, poder visualizarlas en un ...
Lu, Keyan(Universitat Politècnica de València, 2022-10-14)
[ES] El proyecto tiene el objetivo de diseñar una experiencia inmersiva, a modo de extensión virtual de
un cómic digital de terror. Los lectores podrán ampliar su conocimiento del personaje tras haber
leído el cómic, ...
Saiz Mauleón, Begoña; Ivorra Martínez, Eugenio; Verdejo Gimeno, Pedro; Cisneros Vivó, Juan J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] El trabajo muestra cómo el empleo de técnicas de visualización inmersiva influyen en el proceso creativo, mejorando las ideas proyectadas y facilitando un análisis de los productos y espacios ideados. Se plasma el ...
Rodríguez Verdera, Alfonso(Universitat Politècnica de València, 2019-10-04)
[ES] La realidad mixta (RM) es la fusión entre la realidad virtual y la realidad aumentada,
esta unión permite introducir elementos virtuales en entornos reales, dando una
experiencia más real en la interacción entre los ...
De Fino, Mariella; Bruno, Silvana; Fatiguso, Fabio(Universitat Politècnica de València, 2022-01-21)
[EN] The digitalization of the historical-architectural heritage for virtual reality (VR) applications is crucial within the contemporary scientific and technical debate for several aspects. In fact, beyond the exploration ...
Galán, Julia; García-García, Carlos; Felip, Francisco; Contero, Manuel(IMAI Software - International Journal of Interactive Multimedia and Artificial Intelligence, 2021-06)
[EN] Technologies based on image offer a high potential to present consumers with products by focusing on their visual characteristics, but lack the capacity to physically interact with an object, which can compromise how ...
Colomer Font, Carolina; Llorens Rodríguez, Roberto; Noé Sebastián, Enrique; Alcañiz Raya, Mariano Luis(Springer (Biomed Central Ltd.), 2016-05-11)
[EN] Background: Virtual and mixed reality systems have been suggested to promote motor recovery after stroke. Basing on the existing evidence on motor learning, we have developed a portable and low-cost mixed reality ...
[EN] High levels of inflammatory markers have been associated with a greater deterioration
of renal function and cardiovascular morbidity and mortality. For its part, physical exercise has
been shown to be beneficial in ...
Llorens Rodríguez, Roberto; Fuentes, María Antonia; Borrego, Adrián; Latorre, Jorge; Alcañiz Raya, Mariano Luis; Colomer, Carolina; Noé, Enrique(Springer (Biomed Central Ltd.), 2021-07-01)
[EN] Background Functional impairments derived from the non-use of severely affected upper limb after stroke have been proposed to be mitigated by action observation and imagination-based techniques, whose effectiveness ...
Mesa Gresa, Patricia; Gil Gómez, Hermenegildo; Lozano Quilis, José Antonio; Gil-Gómez, José-Antonio(MDPI AG, 2018-08-01)
[EN] Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurodevelopmental disease that is specially characterized by impairments in social communication and social skills. ASD has a high prevalence in children, affecting 1 in 160 subjects. ...
Diego-Mas, Jose Antonio; Alcaide-Marzal, Jorge; Poveda Bautista, Rocio(MDPI AG, 2020-04)
[EN] In this work, the effects of using immersive media such as virtual reality on the performance of training programs to avoid ergonomics risks are analyzed. The advance of technology has made it possible to use low-cost ...
Guixeres Provinciale, Jaime; Saiz Rodríguez, Francisco Javier; Alcañiz Raya, Mariano Luis; Cebolla, Ausias; Escobar, Patricia; Banos, Rosa; Botella, Cristina; Lison, Juan Francisco; Alvarez, Julio; Cantero, Laura; Lurbe, Empar(Graz University of Technology, Institut für Informationssysteme und Computer Medien (IICM)Universiti Malaysia Sarawak, 2013)
Virtual Reality (VR) could be an interesting tool to combat obesity and sedentariness in children. During the last years a multidisciplinary research team comprised of engineers, psychologists, physiotherapists and ...
Aragó Miñana, Maria del Mar; Furió Vita, Dolores; López Izquierdo, María Angeles(Asociación Interacción Persona-Ordenador, 2022-06-27)
[ES] El Bosque es un proyecto que gira en torno a la exploración de la Realidad Virtual y sus posibilidades desde
una perspectiva artística, para generar un entorno inmersivo mediante una experiencia reflexiva, perceptiva ...
Sánchez Sabina, Gisselle(Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] Los estudiantes suelen pasar más de un 50% del tiempo en centros de formación, principalmente, en aulas. Para su diseño, la atención no se centra en determinar qué criterios adoptar en función de las necesidades ...
Higuera-Trujillo, Juan Luis; López-Tarruella Maldonado, Juan; Llinares Millán, Carmen; Iñarra Abad, Susana(Universitat Politècnica de València, 2017-11-21)
[EN] The great technological evolution of architectural rendering resources over the last few decades has opened up a new range of possibilities to visualise the non-built space.The spatial immersion systems, developed by ...