[EN] The authors have restructured the way of imparting the practices of the subject Materials Science of the degree of chemical engineering approaching a model based on cooperative learning. With this methodology, students ...
Canarias Fernández-Cavada, Esther(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] Cómo nace y se alimenta la conciencia política es un tema presente en parte de la sociedad, aunque está poco explorado en el ámbito académico. Nuestra intención es inspirar futuras reflexiones y prácticas con potencial ...
[ES] Los clubs o círculos de lectura son una práctica innovadora en el aula de lenguas extranjeras de Escuelas Oficiales de Idiomas, que permiten que el alumnado comparta su experiencia individual y personal con el resto ...
Peiró Signes, Angel; Trull Domínguez, Óscar; Segarra Oña, María del Val(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] This paper describes how to apply an experiential learning activity to show the basis of statistical concepts applied in the industry. The activity simulates a real application of a packaging line in an randomly ...
Vidal Puig, Santiago; Barceló Cerdá, Susana; Calduch Llosa, Ángeles; Debón Aucejo, Ana María; Calduch Losa, Maria de los Angeles; Villa Juliá, Mª Fulgencia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] In this study, we shall describe a teaching experience carried out by a group of lecturers in the Statistics Department. These lecturers are involved in the training and assessment of “critical thinking” skills as ...
Yepes Piqueras, Víctor; Martí Albiñana, José Vicente; García Segura, Tatiana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This paper presents a methodology for assessing the cross disciplinary
competence ‘critical thinking’ of the Civil Engineering undergraduate
degree, in the subject of “Construction Methods II” of the 2nd year. ...
Marin-Garcia, Juan A.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] This work will take the innovation transversal competence a skill to create, introduce, adapt and/or apply a beneficial novelty anywhere in an organization. We consider that innovation competences are a multidimensional ...
Ramón Fernández, Francisca; Cabedo Mallol, Vicente; Casar Furió, María Emilia; Giménez Chornet, Vicent; Llull Noguera, Cristina; Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Orduña Malea, Enrique(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This work presents the results obtained from a new educational innovation activity applied to two Master Degrees offered at the Universitat Politècnica de València, which consisted in using one same audio-visual ...
Solano-Martínez, Concha; Clara Trujillo, Sandra; Guillot Ferriols, María Teresa; Gómez Estrada, Luis; Gómez Ribelles, José Luís(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] This communication summarizes the results of the Erasmus+ project
"CRİTİCAL THİNKİNG AS A STEP FORWARD İN VET EDUCATİON: VET
students immersed in high technology teams" in which european technologybased companies, ...
[ES] La presente encuesta evidencia el grado de satisfacción del alumnado partícipe en una experiencia de aprendizaje colaborativo. Para ello, valora el tiempo dedicado y organización de los trabajos dentro del equipo, el ...
Ramón Fernández, Francisca; Cabedo Mallol, Vicente; Casar Furió, María Emilia; Giménez Chornet, Vicent; Lull Noguera, Cristina; Oltra Gutiérrez, Juan Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] This paper analyzes the use of fiction series for the evaluation of transversal competence CT 09 Critical thinking, after the granting of a project of innovation teaching (PIME) by the Universitat Politècnica de ...
Martinez Gómez, Victor David; Escribá Pérez, Carmen; Calafat Marzal, Maria Consuelo; Martínez Gómez, Mónica; Santamaría Navarro, Cristina; Villanueva Micó, Rafael Jacinto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-15)
[ES] En este artículo se describen las diferentes maneras en que se evalúa la
competencia transversal “Pensamiento crítico” en la Facultad de
Administración y Dirección de Empresas de la UPV. Existe un proyecto
institucional ...
Luján Facundo, María José; Rodríguez López, Antonio Diego; Ferrer Polonio, Eva; Laguarda Miró, Nicolás; Pascual Garrido, Jairo; Fuentes Durá, Pedro(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] Esta comunicación reflexiona sobre la introducción de micro innovaciones en la asignatura Tecnología Medioambiental del Grado en Ingeniería Mecánica en la Escuela Técnica Superior de Ingeniería del Diseño de la ...
Andreu Andrés, María Angeles; García Casas, Miguel(Universidad de Murcia, 2014)
[EN] A group of university students took part in a multi-task teamwork experience in which they had to make use of some of the abilities regarded as most valuable by organizations. Before starting, participants agreed on ...
[ES] Este artículo analiza la experiencia realizada durante tres años con objeto de complementar la enseñanza del Derecho del trabajo con el uso del cine como material bibiográfico y sus resultados. En la experiencia se ...
Torres Cuevas, Maria Isabel; García Miralles, Esther; Ribelles Llop, Marta; Marqués Martínez, Laura(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] La introducción de nuevas metodologías pedagógicas en el ámbito de ciencias de la salud es una herramienta necesaria para los alumnos en formación. Flipped Classroom o aula invertida (FC) es una herramienta que ...
Moliní Fernández, F.; Sánchez-González, D.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] The objective of this research is to analyze a system the aim of which is to encourage the participation of students based on critical reflection. The method consists mainly of presenting material in the classroom to ...
Aznar Más, Lourdes; Pérez Peñalver, María José; Montero Fleta, Maria Begoña; González Ladrón de Guevara, Fernando Raimundo; Marín García, Juan Antonio; Atarés Huerta, Lorena María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Companies pay more and more attention to the innovation competence of
their employees. Innovation is understood as either the introduction of
something such as a product, service, process or method, completely new, ...
Morales Bueno, Patricia(Universitat Politècnica de València, 2011-05-25)
[ES] Se reporta los resultados de la evaluación de logros, en diferentes contextos de aprendizaje ABP híbrido en cursos de primer año de ingeniería, de una universidad chilena y una universidad peruana, sobre tres variables ...
Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The laboratory learning activities can constitute a suitable educational
framework for generic competencies development such as application and
practical thinking, analysis and solving problem, teamwork and ...