Cañas Cano, María(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[EN] A Chemistry learning involves theory and practice in the laboratory, we expect to achieve significant learning,however, we do not get this goal. In our university, General Chemistry is based on Problem Based Learning ...
Sánchez, Y.; Tomàs-Folch, M.(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] El Prácticum constituye un elemento esencial en el proceso de formación de nuestros estudiantes que tienen la necesidad de vincular la teoría y la práctica. Tanto las actividades externas como internas han de ser ...
Bohórquez Gómez-Millán, María; Checa Esquiva, Irene(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] La investigación acerca del desarrollo de competencias con ABP ha crecido mucho en los últimos años, sin embargo, no se han investigado sus consecuencias sobre procesos psicosociales, como la creatividad, liderazgo ...
Valdés Díaz, M.; López-Cepero Borrego, J.(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[EN] Since Spanish study plans were adapted to European Higher Education Area (EHEA), Bachelor Dissertations became mandatory in order to obtain a Degree in Psychology. Thereby, the Faculty of Psychology at University of ...
de los Ríos Berjillos, Araceli; Muñoz Ocaña, Yolanda; Castro González, Pilar; Arroyo Barrigüete, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[EN] In the European Space of Higher Education, the cultural features of the millennials, the development of technology and the shift in the understanding of the students’ learning process, have played a vital role in the ...