de la Cruz Flores, G.; Abreu Hernández, L. F.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] The graduate studies focused in researchers training is a cornerstone in the development of knowledge in contemporary societies. This study analyzes the formative processes in postgraduate ...
Rego Agraso, L.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[ES] Recensión del siguiente libro: Santos Rego, M.A., Sotelino Losada, A. y Lorenzo Moledo, M.M. (2015). Aprendizaje-servicio y misión cívica de la universidad. Una propuesta de desarrollo. Barcelona: Octaedro
Cantón Mayo, I.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[ES] Es una mirada a los problemas universitarios desde una perspectiva aplicada, plural y bien fundamentada. Desde el primer día de clase a la jubilación se presenta una perspectiva diacrónica del devenir universitario ...
González-Geraldo, J. L.; Del Rincón Igea, B.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] This paper focuses on academic excellence from the point of view of the students, who are the most important teaching-learning element according to the European Higher Education Area (EHEA). We identified all candidates ...
Carrere, L. C.; Miyara, A.; Ravera, E.; Escher, L.; Lapyckyj, I.; Pita, G.; Perassi, M.; Añino, M. M.(Universitat Politècnica de València, 2017-06-29)
[EN] This paper describes how formative assessment was introduced into a bioengineering mathematics course. This change was carried out within a Participatory Action Research project and involved a shift from ...