Torregrosa Huguet, Antonio José; Serrano Cruz, José Ramón; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras Cabrera, Pedro(Elsevier, 2011-01)
The use of particulate filters (DPF) in Diesel engines has become in recent years the standard technology for the control of soot aerosol emissions. Once emissions reduction through the management of filtration and ...
[EN] Turbocharger performance maps provided by manufacturers are usually far from the assumption of reproducing the isentropic
performance. The reason being, those maps are usually measured using a hot gas stand. The ...
Torregrosa, A. J.; Broatch Jacobi, Jaime Alberto; Arnau Martínez, Francisco José; Hernández-Marco, Manuel(Elsevier, 2016-01-01)
Modelling has proven to be an important tool in the design of manifolds and silencers for internal combustion engines. Although simple 1D models are generally sufficiently precise in the case of manifold models, they would ...
Serrano, J.R.; Arnau Martínez, Francisco José; García-Cuevas González, Luis Miguel; Samala, Vishnu(MDPI AG, 2020-03)
[EN] The current investigation describes in detail a mass flow oriented model for extrapolation of reduced mass flow and adiabatic efficiency of double entry radial inflow turbines under any unequal and partial flow admission ...
Serrano Cruz, José Ramón; Olmeda González, Pablo Cesar; Arnau Martínez, Francisco José; Reyes Belmonte, Miguel Ángel; Tartoussi, Hadi(Elsevier, 2015-10-05)
Nowadays turbochargers play an important role in improving internal combustion engines (ICE) performance.
Usually, engine manufacturers use computer codes to predict the behaviour of both engine
and turbocharger, the ...
Farias Da Silva, Vitor Hugo(Universitat Politècnica de València, 2021-11-18)
[ES] Se estudia el concepto de oxicombustión en un motor de encendido por compresión (CIE) que utiliza membranas conductoras iónico-electrónicas mixtas (MIEC) para separar el oxígeno (O2) del aire para lograr una combustión ...
Serrano, J.R.; Arnau Martínez, Francisco José; García-Cuevas González, Luis Miguel; Inhestern, Lukas Benjamin(Elsevier, 2019-08-01)
[EN] Pulsating flow in automotive turbocharger turbines makes it necessary to know performance characteristics in difficult to measure off-design conditions. Physically based extrapolation models can be used to extrapolate ...
Serrano Cruz, José Ramón; Olmeda González, Pablo Cesar; Arnau Martínez, Francisco José; Dombrovsky, A.; Smith, L.(American Society of Mechanical Engineers (ASME), 2015-02)
In the present work a comprehensive study of turbocharger heat transfer phenomena is
discussed, showing their relevance compared to gas enthalpy variations through the turbomachinery.
The study provides an experimental ...
Serrano, J.R.; Arnau Martínez, Francisco José; Bares-Moreno, Pau; Gómez-Vilanova, Alejandro; Garrido-Requena, J.; Luna-Blanca, M. J.; Contreras-Anguita, F. J.(Elsevier, 2021-01-15)
[EN] As pollutants and fuel consumption requirements become more constraining, new internal combustion engines generation arise to fulfill future automobile market regulations. In these context spark ignition (SI) engines ...
Luján, José M.; Climent, H.; Arnau Martínez, Francisco José; Miguel-García, Julián(Elsevier, 2018)
[EN] The objective of the study is to determine the behavior of the low pressure exhaust gas recirculation (LP EGR) transport phenomena in the intake manifold during engine transient operation. The investigation also ...
[EN] In recent years, the interests on transient operation and real driving emissions have increased because of the global concern about environmental pollution that has led to new emissions regulation and new standard ...
Antón Ruiz, José(Universitat Politècnica de València, 2015-05-06)
[ES] El alumno realizará un análisis del potencial de un sistema de distribución innovador que permite mejorar el llenado de un MCIA a altas revoluciones. El estudio se llevará a cabo mediante un modelo unidimensional de ...
Galiana Amorós, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2019-10-11)
[ES] La situación actual respecto a las emisiones de los vehículos, los ciclos WLTC y la concienciación de la sociedad está impulsando, entre otros, los vehículos híbridos. Estos vehículos
disponen de un motor eléctrico ...
Arnau Martínez, Francisco José(Universitat Politècnica de València, 2012-11-05)
Los compresores volumétricos alternativos se basan en el movimiento de un embolo gracias a un sistema de biela-manivela. Dicho embolo se mueve por el interior de una cavidad cilíndrica donde se introduce el gas que se desea ...
[ES] El principal objetivo de este trabajo es el de solucionar las diferencias encontradas en los resultados obtenidos al ejecutar un modelo de un mismo motor con dos herramientas distintas, ambas desarrolladas por CMT - ...
Serrano, J. R.; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras, P.; García Afonso, Óscar(Taylor & Francis, 2014-01-02)
[EN] Gas dynamic codes are computational tools applied to the analysis of air management in internal combustion engines. The governing equations in one-dimensional elements are approached assuming compressible unsteady ...
J.R. Serrano; Arnau Martínez, Francisco José; Piqueras, P.; Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Elsevier, 2011)
[EN] Solution of governing equations for one-dimensional compressible unsteady flow has been performed traditionally using a homogenously distributed spatial mesh. In the resulting node structure, the internal nodes are ...
Azorín Morales, Eduardo Pascual(Universitat Politècnica de València, 2020-11-20)
[ES] El objeto de este proyecto final de carrera, que consiste en el desarrollo y validación de un
modelo unidimensional para un turbocompresor con turbina de geometría variable, cuando
las condiciones de funcionamiento ...
Piqueras Cabrera, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2011-10-25)
Esta Tesis recoge los resultados obtenidos en la mejora de un modelo de acción de ondas para el análisis termo-fluido-dinámico de MCIA. El trabajo aborda en detalle la mejora de la simulación de la combustión durante ...
Reyes Belmonte, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2012-05-31)
En el presente Trabajo Fin de Máster (TFM), se han realizado avances en la caracterización de todos los fenómenos que ocurren en la turbina de automoción, planteando las diferentes metodologías experimentales que permiten ...