Hernández Farias, Delia Irazu(Universitat Politècnica de València, 2017-11-06)
Social media platforms, like Twitter, offer a face-saving ability that allows users to express themselves employing figurative language devices such as irony to achieve different communication purposes. Dealing with such ...
Costa Román, Óscar; Padilla Cortés, Alba(Universitat Politècnica de València, 2015-12-29)
[EN] Nowadays speak about the teaching without taking students as the main focus of the activity and not make use of the Information and Communications Technology ( ICT), is Difficult to understand. In another sense, we ...
Gómez Pérez, Joel(Universitat Politècnica de València, 2022-10-05)
[ES] Hoy en día la expansión de operaciones de desinformación o noticias falsas en las redes sociales es un problema muy extendido del que ciertos grupos de personas se han aprovechado para obtener beneficios. En este ...
Peinador Aguado, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-17)
[EN] REMED is the Spanish Network of Digital Strategies, born in April 2020
during confinement due to the Covid19 pandemic. At that time, social networks
were opened but a digital strategy was lacking to serve as a guide ...
Tronchoni Company, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2014-07-22)
[ES] La Ciudad Politécnica de la Innovación (CPI) es una institución impulsada por la Universidad Politécnica de Valencia (UPV). Se estructura como un Parque Científico en red en el que los agentes que lo componen colaboran ...
Lamirán Palomares, José María(Universitat Politècnica de València, 2022-12-19)
[ES] Las redes sociales han provocado un gran cambio en la manera en la que los eventos deportivos son consumidos en la actualidad, ya que consiguen generar una conversación y ser aglutinadores de un seguimiento que en ...
Julián, María Florencia(Universitat Politècnica de València, 2015-09-28)
[ES] En este proyecto se estudiará la presencia de las marcas de moda en los medios sociales online, con
el objetivo de evidenciar cómo, estando presentes en estas plataformas web, las empresas pueden
contribuir a la ...
López García, María(Universitat Politècnica de València, 2022-10-14)
[ES] La actual crisis sanitaria causada por la COVID-19 ha motivado a que la sociedad en general este más conectada que antes mediante el uso de Internet, más concretamente se ha visto un aumento en el uso de las redes ...
Talens Ferrer, Raúl(Universitat Politècnica de València, 2020-12-10)
[ES] Este trabajo plantea dos estudios que analizan la relación entre la COVID-19 y las menciones relacionadas con la pandemia en la red social Twitter. Más concretamente, en el primer estudio realizaremos un análisis de ...
Escrivá Fernández, Raquel(Universitat Politècnica de València, 2016-12-20)
Social networks have changed the way we communicate today because nowadays not only exist journalists to report. We are in a process of change, where the uses of social profiles by citizens are modifying the ways to manage ...
This paper describes a method for handling multi-class and multi-label classification problems based on the support vector machine formalism. This method has been applied to the language identification problem in Twitter. ...
Suárez-Guerrero, Cristóbal; Tárraga Mínguez, Raúl; Sanz Cervera, Pilar; Sospedra Baeza, María Josefa(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] This article describes the results of a Teaching Innovation experience approved by the Vice-Principal Office for Occupation and Training Programs at the University of Valencia (UV-SFPIE_PID19-1095891). This project ...
Padilla Luna, Sandra(Universitat Politècnica de València, 2012-10-29)
En este texto se trata como ha evolucionado el marketing, como hemos pasado del tú a tú en
el día a día a exportarlo a Internet, la red con la que hoy en día no concebimos vivir.
Hacemos una evolución del marketing en ...
[EN] Globalisation, the Internet and social media have changed the kind of actors with influence in the wine industry and the way these actors create signals to communicate credible information about experience and trust ...
Garrigós Simón, Fernando José; Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Narangajavana, Yeamduan; Estelles Miguel, Sofia(The International Academic Forum (IAFOR), 2016-10-23)
[EN] The educational environmet is affected by the transformations of new technologies, virtual communities, and social networks, and especially by the creation of social knowledge. In this frame, students show a greater ...
[EN] The mediatisation model in politics assumes that media conveys political messages between parties and citizenship, with the risk of promoting issues that frame the electoral content in terms of competition. These ...
The traditional classroom paradigm has been lately experiencing innovative changes with the advent of new technologies. This paper reports on the results of an exploratory study that puts into practice a blended learning ...
Nina Alcocer, Victor Manuel(Universitat Politècnica de València, 2015-03-25)
[ES] Actualmente debido a la automatización de muchos procesos en varios ámbitos, como
por ejemplo, registro de compras, ventas, experimentos biológicos, químicos, así también
como el contenido compartido por el uso de ...
Arias Moncho, Jose(Universitat Politècnica de València, 2020-10-02)
[ES] En este trabajo se exploran modelos incontextuales y contextuales para generar representaciones vectoriales continuas de palabras y utilizarlas en tareas de procesamiento del lenguaje natural. En concreto, se estudia ...
[EN] Stance Detection is the task of automatically determining whether the author of a text is in favor, against, or neutral towards a given target. In this paper we investigate the portability of tools performing this ...