[EN] This paper presents the evaluation of near-future advanced internal combustion engine technologies to reach near zero-emission in vehicles with in the Indian market. Extensive research was carried out to propose the ...
Cuenca Alcocel, Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2020-07-24)
[ES] Las emisiones contaminantes generadas por la actividad humana constituyen uno de los principales problemas medioambientales de la actualidad, motivo
por el cual en los últimos años se han incrementado los esfuerzos ...
Gonzalez, Uriel; Schifter, Isaac(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-28)
[EN] Gasoline oxygenating agents (alcohols, ethers and a carbonate) were used to formulate gasoline at different oxygen
contents up to 20 wt.% and compared with commercial Premium gasoline.
The performance of each fuel ...
[EN] This work investigates the particulates size distribution of reactivity controlled compression ignition combustion, a dual-fuel concept which combines the port fuel injection of low-reactive/gasoline-like fuels with ...
Espinosa Conejero, José(Universitat Politècnica de València, 2022-10-07)
[ES] Dado el interés en el uso de hidrógeno para permitir la descarbonización del trasporte se abre la posibilidad a corto plazo de utilizar el hidrógeno como combustible para un motor de combustión interna alternativo, ...
García Villanueva, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2020-05-11)
[ES] Los sistemas de combustión pobre premezclada cumplen un papel fundamental para la limpia y segura generación de energía eléctrica. Estas turbinas de gas son propensas a sufrir inestabilidades termoacústicas, lo cual ...
Benajes, Jesús; Pastor, José V.; García Martínez, Antonio; Monsalve-Serrano, Javier(Springer-Verlag, 2018)
[EN] This work describes the update of an optical engine design with the aim of increasing its capabilities when used for combustion studies. The criteria followed to perform the optical engine redesign were: maximize the ...
Sánchez Molina, Juan(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] En primer lugar, se ha realizado una investigación en el campo de la combustión en etapa de turbina para conocer el proyecto anterior relacionado con este. Luego, se ha estudiado la posibilidad de hacer algo diferente ...
Navarro Martínez, Raúl(Universitat Politècnica de València, 2023-12-07)
[ES] Los hornos de procesos en refinerías abarcan un gran consumo de energía y recursos, debido
principalmente a que el diseño de estos y su control no son óptimos. El estudio de diferentes
estrategias de control y su ...
Schmid, Andreas; Yamada, Naoki(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-28)
[EN] Large marine two-stroke diesel engines still represent the major propulsion system for merchant shipping. With
steadily increasing transport demands, rising operational costs and stricter environmental legislations, ...
Corral-Gómez, Lis; Armas, Octavio; Soriano, José A.; Nogueira, José-Ignacio; Bracho Leon, Gabriela(American Chemical Society, 2023-12-04)
[EN] Sustainable means of transport require the innovation or development of propulsive systems more respectful of the environment. Despite current criticism, modern compression-ignition engines are efficient alternatives ...
Mandilas, C.; Karagiannakis, G.; Konstandopoulos, A.; Beatrice, C.; Lazzaro, M.; Di Blasio, G.; Molina, Santiago; Pastor Soriano, José Vicente; Gil Megías, Antonio(American Chemical Society, 2014-05)
[EN] The prominent aim of this investigation was the examination of the in-principle easibility of aluminum combustion under internal combustion engine (ICE)-like conditions. This study was performed in the framework of ...
Estepa Ruiz, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2018-11-26)
En la actualidad, la industria del transporte es la encargada de satisfacer las necesidades logísticas del mundo. Los combustibles fósiles continúan siendo la principal fuente de energía de esta industria, y el motor Diésel, ...
Mandilas, C.; Karagiannakis, George; Konstandopoulos, Athanasios G.; Beatrice, Carlo; Lazzaro, Maurizio; Di Blasio, Gabriele; Molina, Santiago; Pastor Soriano, José Vicente; Gil Megías, Antonio(American Chemical Society, 2016-05)
[EN] The present work includes findings from proof-of-principle feasibility studies on iron nanopowder combustion under idealized, enginelike, and real engine conditions. The study was conducted under the scope of recent ...
Olcina Girona, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2020-11-03)
[ES] Estudio del uso del amoniaco como combustible en un quemador tipo Flat burner haciendo uso del hidrógeno para sostener la llama, se variarán diferentes parámetros como el dosado, la cantidad relativa de hidrógeno en ...
Mendoza Álvarez, Víctor Daniel(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[ES] Las estrategias de inyección múltiple han aumentado sus capacidades en conjunto con la evolución de las tecnologías de sistemas de inyección hasta el punto de que hoy en día es posible inyectar ocho pulsos diferentes ...
[EN] During the last years, the preservation of the atmospheric environment has played an increasingly important role in society. The Diesel engine can be considered an environmentally friendly engine because of its low ...
García-Oliver, José M; García Martínez, Antonio; De La Morena, Joaquín; Monsalve-Serrano, Javier(John Wiley & Sons, 2019)
[EN] Computer¿aided¿learning has been found to improve notably the learning efficiency as compared with classical teaching. In this study, an interactive Matlab application has been developed to be used when teaching ...
Molina Alcaide, Santiago Alberto; López, J. Javier; García Oliver, José María; García Martínez, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-03-24)
[EN] The main objective of the present work is the selection and integration of different methodologies among those applicable within the framework of the European Higher Education Area to combine teaching methods with ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Novella Rosa, Ricardo; García Martínez, Antonio; Arthozoul ., Simon Jean Louis(Elsevier, 2011)
An analysis of in-cylinder gas density and oxygen mass concentration (YO 2) impact on the mixing and oxidation processes and the final soot emissions in conventional high temperature diffusive Diesel combustion conditions ...