Ramis Bibiloni, Jaume; Payeras Capellà, Maria Magdalena; Carrasco Martorell, Loren(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-01-10)
[ES] En este artículo se presenta una propuesta metodológica aplicada a la asignatura Planificación de redes del tercer curso del Grado de Ingeniería Telemática de la Universidad de las Islas Baleares. Se fundamenta en la ...
[EN] The peer-reviewing process fosters the participation of students in class by means of the
evaluation of the activities carried out by their colleagues. In order for this procedure to
be successful, it is necessary ...
Sainz de Abajo, Beatriz; De la Torre Díez, Isabel; López Coronado, Miguel; Couto, Celso; De Castro Lozano, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This study aims to motivate the students, transforming the learning process through gamification as a pedagogical tool, seeking to arouse students' interest in the subject, and encouraging them through a system of ...
Alcázar Ortega, Manuel; Álvarez Bel, Carlos María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The strategies for learning of technical teaching are based, to a large extent, on the realization of practical problems on the part of the students. However, the correct use of these strategies would entail a ...
López Martínez, Juan; Samper Madrigal, María Dolores; García García, Daniel; Ferri, Jose; Carbonell Verdú, Alfredo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] During the academic year 2016-17 the flipped classroom methodology was implemented using the GOOGLE CLASS platform in the "waste treatment" subject. This methodology has allowed students to have more time in the ...
Díez, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] In the first years of university degrees, there are subjects that students perceive as the least related to the degree they are studying. Some students, faced with this situation, show a lack of motivation in these ...
Sola Guirado, Rafael; Castro García, Sergio; González Sánchez, Emilio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The gaming tools opens up new opportunities in teaching, especially in subjects related to agriculture where there is a general demotivation for theoretical contents. A test has been designed by Kahoot! as an intermediate ...
Molina, Carmen B.; Navarro, Pablo; Pliego, Gema; Lemus, Jesús; Heras, Francisco; Quintanilla, Asunción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] Este trabajo se enmarca en la asignatura Laboratorio de Desarrollo Industrial (4º Grado en Ingeniería Química, Universidad Autónoma de Madrid). En los últimos años, se han detectado diversos aspectos en los que el ...
Sempere Ferre, Francisca(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The present study addresses the use of Kahoot as a self-assessment tool in the university classroom. The experiment was conducted in the subject of Bromatology of the Degree in Human Nutrition and Dietetics (San ...
Navarro Soria, Ignacio Javier; González Gómez, Carlota(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] El panorama educativo actual se presenta inmerso en un contexto en cambio,
donde los estudios superiores están viviendo probablemente la renovación estructural
más importante de las últimas décadas. Estos cambios ...
Coll Aliaga, Peregrina Eloína; Martínez Llario, José Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-03-07)
[ES] En la evaluación de la asignatura de Distribución espacial del Máster Universitario en Ingeniería en Geomática y Geoinformación (MUIGG) de la Universitat Politècnica de València se utilizan, entre otras técnicas las ...
Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Results from weekly online self-assessment activities are shown in this work. It has been developed over two consecutive years in an introductory organic chemistry course. These activities were also complemented by ...
[ES] Este artículo está relacionado con el uso de la rúbrica como recurso en la evaluación de competencias,
con el fin de experimentar y valorar el alcance educativo de dicha herramienta en un contexto de
enseñanza ...
Peña, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Promoted by the European Higher Education Area, new methodologies and
pedagogical models have been assessed to improve learning outcomes and
competences acquisition. Such models involve a wide variety of activities ...
Lajara-Camilleri, Natalia; Cortés Meseguer, Luis; Bañón Gomis, Alexis Jacobo; Trinidad Tornel, Ángel(Editorial de la Universidad Politécnica de Valencia, 2014-05-08)
[ES] La acreditación internacional a través de certificaciones como ABET (Accreditation
Board for Engineering and Technology), pone de manifiesto la
necesidad tanto de trabajar de forma coordinada las competencias ...
Tárrega Chillón, Ricardo(Universitat Politècnica de València, 2024-01-08)
[ES] El entorno que rodea a las organizaciones hace imprescindible la agilidad, la rapidez y la
flexibilidad para adaptarse a las necesidades y a las expectativas de los clientes, además de otras
partes interesadas.
Hay ...
Núñez, Amparo; Buill, Felipe; Rodríguez, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2009-06-15)
[ES] En esta comunicación se muestra la tarea llevada a cabo por profesores de diferentes asignaturas de la titulación de Ingeniería Técnica en Topografía de Barcelona, dentro de un proyecto de innovación docente financiado ...
[ES] Las aportaciones que se presentan en este artículo parten de la experiencia de los autores a lo largo de
los últimos años, en los que han trabajado en colaboración con un gran número de profesores
universitarios de ...
[EN] The implication of the students in assessment process has grown in Superior Studies through
the use of rubrics. However, the design of the instruments is a complex task and it must be
adapted to the subject with the ...
Betancur Carvajal, Estefanía(Universitat Politècnica de València, 2018-10-08)
[ES] La investigación en organización de empresas en general y la gestión del talento (en
alumnos universitarios o profesionales) usa en muchos casos los cuestionarios autoadministrados
como fuente de datos para evaluar ...