Serrano Martínez-Santos, Nicolás(Universitat Politècnica de València, 2014-06-09)
Nowadays, there are huge collections of handwritten text documents in libraries
all over the world. The high demand for these resources has led to the creation
of digital libraries in order to facilitate the preservation ...
Sánchez-Tovar, Rita; Fernández-Domene, Ramón M.; Batista-Grau, Patricia; Roselló-Márquez, Gemma; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) se introdujo por primera vez en un curso de Corrosión del Master de Ingeniería Química de la Universitat Politècnica de València, durante el curso 2018-2019. Se ...
Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez Sabater, Carmen(Elsevier, 2011)
The present research, based on constructivist learning paradigms, describes the outcomes of a project which complies with real
life projection into the professional world: a Wiki-based approach is devised to construct ...
Pareja Alcaraz, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El objetivo de este trabajo es doble: por un lado, presentar el funcionamiento del “Trabajo de fin de Grado” en el Grado en Derecho de la Universitat Pompeu Fabra; por otro, analizar la experiencia acumulada durante ...
Lacomba-Montes, Paula; Campos-Uribe, Alejandro(Facultad de Arquitectura, Arte y Diseño, Universidad Diego Portales, 2018)
[EN] The present article describes Finmere Primary School (1958-59), by the architects David and Mary Medd, which belongs to the Development Projects in Great Britain. The methodology of the article responds to Herbert ...
Villanueva López, José Felipe; Alemany Díaz, María Del Mar; Vallés Lluch, Ana; García-Serra García, Jorge; Alarcón Valero, Faustino; Andrés, J.; Aragonés-Beltrán, Pablo; Espinós Capilla, Ana; Esteso, Ana; Fuertes-Miquel, Vicente S.; Fuster Estruch, María Vicenta; Gimenez Palomares, Fernando; Lapuebla-Ferri, Andrés; Museros Romero, Pedro; Vilariño, Guillermo(Servicio de Publicaciones Universidad Zaragoza, 2021-10-22)
[EN] One of the objectives of Higher Education, increasingly
demanded by the labor market, is to guarantee the development of
professional, social and ethical skills of students. Making the learning
of these type of ...
[EN] This paper presents an innovation research on promoting self-learning and
collaborative writing in engineering university courses. The work is focused
on the development of a course Wiki as the leitmotiv of the ...
[ES] La Escuela de Medicina de la Universidad Walter Sisulu tiene como objetivo la formación de médicos
competentes capaces de servir a las comunidades rurales sudafricanas y también de mejorar la situación
de salud en ...
Colegrove, Patrick; Westergard, Tammy(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] Emerging technologies in education are offering new tools for teaching and learner engagement. Today’s study and practice can include use of digital technologies far beyond looking at a flat screen: virtual reality, ...
[EN] The 21st century university has the big educational challenge of how to
encourage “a will to learn” in students living in a world saturated with a
huge amount of information and distractions. A needed step to keep ...
Montuori, Lina; Alcázar Ortega, Manuel; Vargas Salgado, Carlos Afranio; Bastida Molina, Paula(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In such a competitive scenario and continuous evolution of university
education, it is essential to offer an adequate tool for the development and
monitoring of the different competences that students acquire during ...
Alarcón Valero, Faustino; Alemany Díaz, María Del Mar; Boza, Andres; Cuenca, L.; Fernández-Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Este artículo presenta una metodología para la definición de casos de estudio como técnica de aprendizaje colaborativo en el contexto de la docencia universitaria, orientada a la adquisición de competencias profesionales ...
Ruiz de Azúa, Sonia; Ozamiz, Naiara; Guillen, Virginia; Ortiz, Miren Agurtzane(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Active methodologies are effective for teaching in the university environment
and produce a greater and more lasting. Social skills and communications
are essential in the health field to improve the doctor-patient ...
Tortajada-Genaro, Luis Antonio(Hipatia Press, 2022-02-15)
[EN] The formative assessment is a strategy that allows students to be aware of the state of their learning and to establish ways to correct the identified deficiencies; at the same time, it provides information to the ...
Rose, Judy; Low-Choy, Samantha(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] Mixed methods research is burgeoning across the social sciences. Yet there is a need to implement more modern approaches to teaching it in higher education. The aim of this work is to outline pedagogy and preliminary ...
Chirivella González, Vicente; Alcover Arandiga, Rosa María; Richart Sola, Bernardo José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] In this work we analyze the use of a simulator on virtual laboratories as an alternative to a real laboratory in the subjects of Design of Experiments (DOE) on the university master's degree in Data Analysis Engineering, ...
González Rubio, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2014-06-03)
Machine translation is a fundamental technology that is gaining more importance
each day in our multilingual society. Companies and particulars are
turning their attention to machine translation since it dramatically ...
[ES] La realización de actividades aplicando una metodología basada en la participación activa permite una mejor asimilación de conceptos y promueve el trabajo autónomo por parte de los estudiantes. Estas metodologías ...
Arreciado Marañón, Antonia; Cònsul i Giribet, Maria(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] Acorde con la adaptación del Postgrado de Enfermería Quirúrgica de la EUI Vall d’Hebron al marco de las
exigencias del EEES, una de las metodologías introducidas en el curso 2008-09 fue la Carpeta de
Aprendizaje ...
Baena Graciá, Verónica; Padilla Valencia, Vicente(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] Este artículo describe una actividad de aprendizaje cooperativo llevada a cabo durante el curso
2010/2011 en la que los alumnos de último curso de la doble titulación de Administración y Dirección de
Empresas (ADE) ...