[ES] Presentamos las actividades del proyecto de innovación Innocampus Explora desarrollado en el campus de Burjassot-Paterna de la Universitat de València y cuyo objetivo principal es mostrar la interrelación existente ...
[EN] Traditionally, the role of education has been to give knowledge‐based readiness, which later would be
applied in practice to various innovation processes in working life. Innovation pedagogy introduces how
the ...
Sánchez-Tovar, Rita; Fernández-Domene, Ramón M.; Batista-Grau, Patricia; Roselló-Márquez, Gemma; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) se introdujo por primera vez en un curso de Corrosión del Master de Ingeniería Química de la Universitat Politècnica de València, durante el curso 2018-2019. Se ...
Pareja Alcaraz, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El objetivo de este trabajo es doble: por un lado, presentar el funcionamiento del “Trabajo de fin de Grado” en el Grado en Derecho de la Universitat Pompeu Fabra; por otro, analizar la experiencia acumulada durante ...
Lacomba-Montes, Paula; Campos-Uribe, Alejandro(Facultad de Arquitectura, Arte y Diseño, Universidad Diego Portales, 2018)
[EN] The present article describes Finmere Primary School (1958-59), by the architects David and Mary Medd, which belongs to the Development Projects in Great Britain. The methodology of the article responds to Herbert ...
García-Tudela, Pedro Antonio; González-Calatayud, Víctor; Serrano-Sánchez, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] The aim of this research is to know the strategies that 128 university students use to solve problems in teamwork while participating in an educational escape room. In this immersive game, the participants had to solve ...
Villanueva López, José Felipe; Alemany Díaz, María Del Mar; Vallés Lluch, Ana; García-Serra García, Jorge; Alarcón Valero, Faustino; Andrés, J.; Aragonés-Beltrán, Pablo; Espinós Capilla, Ana; Esteso, Ana; Fuertes-Miquel, Vicente S.; Fuster Estruch, María Vicenta; Gimenez Palomares, Fernando; Lapuebla-Ferri, Andrés; Museros Romero, Pedro; Vilariño, Guillermo(Servicio de Publicaciones Universidad Zaragoza, 2021-10-22)
[EN] One of the objectives of Higher Education, increasingly
demanded by the labor market, is to guarantee the development of
professional, social and ethical skills of students. Making the learning
of these type of ...
Onecha Pérez, Belén; Berbegal-Mirabent, Jasmina(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] This paper discusses about the versatility of the flipped classroom method, stressing its ability to adapt successfully to a diverse range of disciplines of different complexity and nature. The study builds upon the ...
[ES] La Escuela de Medicina de la Universidad Walter Sisulu tiene como objetivo la formación de médicos
competentes capaces de servir a las comunidades rurales sudafricanas y también de mejorar la situación
de salud en ...
Montuori, Lina; Alcázar Ortega, Manuel; Vargas Salgado, Carlos Afranio; Bastida Molina, Paula(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In such a competitive scenario and continuous evolution of university
education, it is essential to offer an adequate tool for the development and
monitoring of the different competences that students acquire during ...
Alarcón Valero, Faustino; Alemany Díaz, María Del Mar; Boza, Andres; Cuenca, L.; Fernández-Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Este artículo presenta una metodología para la definición de casos de estudio como técnica de aprendizaje colaborativo en el contexto de la docencia universitaria, orientada a la adquisición de competencias profesionales ...
González-Soler, Eva; Blasco-Serra, Arantxa; Higueras-Villar, Cynthia; Blasco-Ausina, M. Carmen; Alfosea-Cuadrado, Gloria M.; Valverde-Navarro, Alfonso(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In the training of university students of health sciences (medicine, physiotherapy, nursing,
podiatry...) the knowledge of human anatomy in its various variants is fundamental; from
anatomical dissection and prosection, ...
Chirivella González, Vicente; Alcover Arandiga, Rosa María; Richart Sola, Bernardo José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] In this work we analyze the use of a simulator on virtual laboratories as an alternative to a real laboratory in the subjects of Design of Experiments (DOE) on the university master's degree in Data Analysis Engineering, ...
Romero Saritama, José Miguel; Simaluiza, Janneth; Ramón, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] The new digital age challenges teachers to restructure conventional asynchronous academic activities in distance higher education. In this regard, this paper focuses on the creation of digital narratives by students ...
Esteve Turrillas, Francesc; Armenta, Sergio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This communication shows two applications of the padlet virtual board to develop both specific and transversal skills in the study of Degree in Chemistry and Degree in Food Science and Technology. The use of virtual ...
Silvestre-Garcia, Laura(Ayuntamiento de Madrid, 2021)
[ES] Salon Brand New presenta la obra más reciente de 30 artistas seleccionados de entre 10 facultades de Bellas Artes de nuestro país. Organizado por Atelier Solar (Daniel Silvo) y Concreto_Com (Mario Canal), Salon Brand ...
Bas, María Del Carmen; Segura Maroto, Marina; Ginestar Peiro, Concepción de María; Maroto Álvarez, Mª Concepción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The use of online resources for learning is increasing in business higher education, not only in the flipped classroom approach but also in order to supplement face-to-face lectures. The objectives of this paper are ...
Segura Maroto, Marina; Maroto Álvarez, Mª Concepción; Ginestar Peiro, Concepción de María; Navarro Cerdán, José Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The increasing supply of videos as an online resource has changed the performance of students who study degrees based on face-to-face learning. The objectives of this paper are to elicit current preferences for ...
[ES] La realización de actividades aplicando una metodología basada en la participación activa permite una mejor asimilación de conceptos y promueve el trabajo autónomo por parte de los estudiantes. Estas metodologías ...
Arreciado Marañón, Antonia; Cònsul i Giribet, Maria(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] Acorde con la adaptación del Postgrado de Enfermería Quirúrgica de la EUI Vall d’Hebron al marco de las
exigencias del EEES, una de las metodologías introducidas en el curso 2008-09 fue la Carpeta de
Aprendizaje ...