Browsing by UPV Unit "Universitat Politècnica de València. Área de Instituto de Ciencias de la Educación - Àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació"
RiuNet: Institutional repository of the Polithecnic University of Valencia
Browsing by UPV Unit "Universitat Politècnica de València. Área de Instituto de Ciencias de la Educación - Àrea de l'Institut de Ciències de l'Educació"
Carbonell Montés, Mª del Pilar(Universitat Politècnica de València, 2014-01-23)
[ES] La gestión documental en cualquier organización es el conjunto de operaciones y técnicas relativas a la concepción, al desarrollo, a la implantación y a la evaluación de los sistemas administrativos y archivísticos ...
Coll-Aliaga, Eloína; Anquela Julián, Ana Belén; Porres De La Haza, Maria Joaquina; Félix García, Eloína(Universidad de La Laguna - AIDU, 2021-01-29)
[EN] For more than two decades, the Universitat Politècnica de
València (UPV) has been working on the University Tutorial Action Plan
(PATU), focused on actions aimed at new students at the UPV. The
tutorial action is a ...
[EN] In recent years, Higher Education has undergone many changes with the aim
of adapting University to the new social context, not only in terms of
technical training -such as teaching methods and quality of the ...
Ríos Lizana, José Gabriel; Oliver Villarroya, Javier; Cáceres González, Pilar Aurora(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In order to attract students' attention and increase their motivation and participation when they are learning through an audiovisual resource (Polimedia plus, screencast, didactic videos), a system of processing ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] El avance en la práctica del desarrollo educativo en el contexto de la Educación Superior en el Estado español, exige una mirada diferente. Desde esta perspectiva, este artículo plantea una aproximación en la que se ...
[EN] Objective
To evaluate the reproducibility of the calculation of breast density with DM-Scan software, which is based on the semiautomatic segmentation of fibroglandular tissue, and to compare it with the reproducibility ...
Fernández March, Amparo; García Félix, Vicenta Eloína; García Carbonell, Amparo; Benlloch Dualde, José Vicente; Bonet Espinosa, Mª Pilar; Oliver Villarroya, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-10-24)
[EN] In this work we present the project of initiation to the Educational Research-Action (INED), within the pedagogical training program for university teachers organized by the Institute of Education Sciences (ICE), of ...
Cuenca, L.; Bonet Espinosa, Mª Pilar; Boza García, Andrés; Fuentes-Durá, Pedro; Lajara-Camilleri, Natalia; Marín García, Juan Antonio; Peris-Ortiz, Marta; Ruiz Font, Leonor(IATED, International Association of Technology, Education and Development, 2015)
A major trend in higher education is the current shift towards improving students’ creativity and
individual thinking. The aim of this shift is to bring students closer to the real world and the complex
problems they ...
García Félix, Vicenta Eloína; Conejero Casares, José Alberto; Diez Ruano, José Luís(Universitat Politècnica de Valéncia, 2014-08-29)
[EN] Improve transition from secondary
education to university has always
been a challenge in academic guidance.
Freshmen face a new personal, social,
and academic context. Universities play a
fundamental role in the ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] En este artículo se presenta una reflexión sobre el cambio de paradigma
educativo que supone la formación por competencias y, sus repercusiones en la
evaluación para promover el aprendizaje y para constatar la calidad ...
Fernández March, Amparo; Maiques March, José Mª; Ábalos Galcerá, Ana(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] En este trabajo se muestra un modelo de conocimiento construido sobre buenas prácticas docentes de dos profesores universitarios de áreas de conocimiento relacionadas con la Ingeniería y, seleccionados como “docentes ...
[EN] As is well known, the design of university curricula is focused on the acquisition of skills. Transversal competences stand out, which are key and transferable throughout life. They include cognitive, metacognitive ...
Gargallo lopez, Bernardo; Morera Bertomeu, Isabel María; García Félix, Vicenta Eloína(Universidad de Murcia, 2015-10)
[EN] Se pretendía evaluar el impacto de metodología centrada en el aprendizaje sobre las estrategias de aprendizaje y los enfoques de aprendiza-je de un grupo de alumnos de Química, de 1º curso de Ingeniería, de la Universitat ...
Saiz Adalid, Luis José(Universitat Politècnica de València, 2021-12-20)
Este libro presenta el portafolio docente desarrollado por el autor, Luis José Saiz Adalid, a lo largo de su formación en el título de experto universitario en pedagogía universitaria, entre 2015 y 2017.
The task of breast density quantification is becoming increasingly relevant due to its association with breast cancer risk. In this work, a semi-automated and a fully automated tools to assess breast density from full-field ...
Rios, Jose G.; Garcia, Eloina; Marton Lluch, Isabel(IATED Academy, 2020-07-07)
[EN] Among the priorities of the Polytechnic University of Valencia¿s Education Science Institute (ICE in
Spanish) is the training of university teachers, in which one of the subjects covered is the development
and application ...
Moreno Navarro, María Salomé; Navarro Morcillo, Jesús; García Félix, Vicenta Eloína; Gil, Víctor Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] The process in which our university studies have been adapted to European
Higher Education Area has favored the design of new degrees with an
enormous multidisciplinary character. Experience shown in this paper ...
We developed a semi-automated tool to assess mammographic density (MD), a phenotype risk marker for breast cancer (BC), in full-field digital images and evaluated its performance testing its reproducibility, comparing our ...
[ES] Han pasado ya algo más de 20 años desde que los ministros de educación europeos firmaron la Declaración de Bolonia (1999). Era la respuesta europea a una exigencia mundial de transformación de la educación superior, ...