Guzman-Alcon, Irene(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[ES] El uso exclusivo del idioma de destino en el aula ha dominado la enseñanza de idiomas en el pasado. Sin embargo, la mezcla de idiomas, a menudo referida como translanguaging, se observa con frecuencia en aulas ...
Boillos Pereira, Mari Mar(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[EN] Project-based learning has gained ground as a resource to address the teaching of content from an interdisciplinary and collaborative perspective. Hence, its validity has been proven in all educational stages and with ...
García-Candeira, Margarita(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[EN] This article analyses how normative and legal bodies have dealt with literary instruction in Spain during the first half of the XXth century. Acknowledging the coercive dimension of power, executed through the control ...
Dueñas Lorente, José Domingo(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[EN] Recent research highlights the fact that the current Spanish Education System does not achieve a satisfactory number of regular readers, nor it establishes a reading fidelity to the academic canon proposed in the ...
Jaijo Llorens, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2019-12-28)
[ES] Hoy en día parece indudable la influencia que tienen los medios de comunicación en la construcción del imaginario social en cuanto a modelo de comportamiento masculino y femenino y, por lo tanto, es necesario tener ...