[EN] One of the tools that can contribute to enhancing students' learning, motivation, and
academic performance is the gamification technique. However, this technique is still not
widely implemented in the university ...
[EN] The Bachelor’s Degree in Agrifood and Rural Engineering at Universitat Jaume I of Castelló has implemented in the second academic year a multidisciplinary project using a Project-Based Learning as the teaching method. ...
[ES] Las infografías permiten adquirir el aprendizaje de forma constructiva por el estudiantado. Su asociación a una red social como Instagram en el ámbito educativo universitario puede contribuir a desarrollar capacidades ...
Morera Bertomeu, Isabel María; Atienza Boronat, Mª Julia; Climent Olmedo, María José; Iborra Chornet, Sara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] In this paper the experience of integrating educational platform PoliformaT
of the Universitat Politècnica de València, as technological resource to
support self-learning and assessment, in the first year, is ...
Delgado García, Ana María; Oliver Cuello, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2009-12-29)
[EN] In the context of the lifelong learning and the autonomous learning, both concepts typical of the European Higher Education Area, it is necessary to encourage the use of selfassessment tools as a complement of the ...
Giner-García, María-Isabel; Rodrigo-Molina, Ángeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] University training is more than the academic development of the student. The
acquisition of certain competences, the know-how in specific situations
applying knowledge, as well as skills and attitudes are also ...
Pérez-Sánchez, Modesto; Branco, Paulo J.; Fernandes, João F.; López-Jiménez, P. Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] La presente comunicación muestra la experiencia que está desarrollándose entre profesores del DIHMA-UPV y del DIEC-IST. Este proyecto está focalizado en el desarrollo de trabajos finales de grado y máster ...
[EN] The global pandemic of Covid-19 forced to all educational levels to adapt in
record time to an entirely online teaching. It was necessary to adapt content,
materials and methodologies, maintaining the quality of ...
[ES] Ante la creciente necesidad de reforzar el proceso de aprendizaje del alumnado, la contrapráctica se proyecta como una herramienta educativa innovadora capaz de conseguir la evolución en dicho aprendizaje. A través ...
Villanueva López, José Felipe; Alemany Díaz, María Del Mar; Vallés Lluch, Ana; García-Serra García, Jorge; Alarcón Valero, Faustino; Andrés, J.; Aragonés-Beltrán, Pablo; Espinós Capilla, Ana; Esteso, Ana; Fuertes-Miquel, Vicente S.; Fuster Estruch, María Vicenta; Gimenez Palomares, Fernando; Lapuebla-Ferri, Andrés; Museros Romero, Pedro; Vilariño, Guillermo(Servicio de Publicaciones Universidad Zaragoza, 2021-10-22)
[EN] One of the objectives of Higher Education, increasingly
demanded by the labor market, is to guarantee the development of
professional, social and ethical skills of students. Making the learning
of these type of ...
Álvarez Álvarez, Begoña; González Mieres, Celina; García Rodríguez, Nuria(Universitat Politècnica de València, 2007-09-15)
[ES] Ante la presencia de unas condiciones del entorno que obligan al cambio, Espacio Europeo de Educación Superior, se considera la necesidad de realizar modificaciones en el método docente. Si a este hecho se le añade ...
González Sorribes, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-23)
[ES] Este trabajo presenta una metodología de desarrollo e implantación de laboratorios virtuales para asignaturas de ingeniería de control, concebidos con el propósito de permitir y favorecer la no presencialidad en ...
López Jiménez, Petra Amparo; Pérez Sánchez, Modesto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This paper describes the authors' experience in the field of autonomous
learning in the areas of fluid mechanics across learning objects. Fluid
mechanics is a cross-discipline in the curriculum of engineering students, ...
Bosch Roig, Pilar; Lleonart García, Melani; Madrid García, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] Muchas veces nos hemos podido preguntar si de verdad los recursos multimedia que empleamos en nuestras asignaturas son los más adecuados. Recursos que implican una importante labor de preparación por parte del ...
Saiz Adalid, Luis José(Universitat Politècnica de València, 2021-12-20)
Este libro presenta el portafolio docente desarrollado por el autor, Luis José Saiz Adalid, a lo largo de su formación en el título de experto universitario en pedagogía universitaria, entre 2015 y 2017.
Segura Maroto, Marina; Maroto Álvarez, Mª Concepción; Ginestar Peiro, Concepción de María; Navarro Cerdán, José Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The increasing supply of videos as an online resource has changed the performance of students who study degrees based on face-to-face learning. The objectives of this paper are to elicit current preferences for ...
Deng, Yifan(Universitat Politècnica de València, 2019-10-28)
[ES] La enseñanza del español lengua extranjera (ELE) en China, cuya andadura comenzó en 1952, supone un gran reto, tanto para los profesores como para los alumnos sinohablantes, debido a las grandes diferencias lingüísticas ...
[EN] Many university students have difficulties in their autonomous learning due to deficits in their executive functions, which leads to a negative impact on their training and academic performance. Thus, early detection ...
Moltó, Germán(Asociación de Técnicos de Informática (ATI), 2013-04)
[EN] This paper describes the process of producing and integration video-
exercises in programming subjects within Computer Science studies. The-
se videos describe the resolution process of an exercise with the help ...