Sanchis Ferrer, Anna(Universitat Politècnica de València, 2015-10-16)
[EN] This research was developed in the city of Belo Horizonte, located in the region of Minas Gerais
in Brazil. The aim of this study was to evaluate how the implementation process of a public
policy could impact on the ...
García Navarro, Marta(Universitat Politècnica de València, 2020-09-29)
[ES] La relación entre las Asociaciones de Profesionales de Artes Escénicas que forman parte de la MeCuv (Mesa de participación de la Cultura Valenciana) y la Institución Pública son el punto de partida de esta investigación. ...
Conci, Graziela(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-06)
[EN] The main goal of this article is to investigate the relationships between high involvement
work practices (HIWP) and the results perceived by managers of the companies using them.
In the research we identify both ...
Cabrera Hernández, Jesús(Universitat Politècnica de València, 2012-01-19)
El presente proyecto pretende ser un recorrido, un viaje teórico-práctico que incursiona y reflexiona acerca de la práctica artística contemporánea, en concreto aquella relacionada con la participación del público. Así el ...
Muñoz Velásquez, Santos Joram(Universitat Politècnica de València, 2014-03-28)
[ES] Con el propósito de reflexionar sobre la experiencia del Comité de Aguá y Saneamiento de la
comunidad de Los Ríos, en el municipio de Ticuantepe, se desarrolló un proceso de sistematización
participativo en el ·que·se ...
Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] El objetivo de este estudio es involucrar activamente al alumnado y aumentar así su grado de participación, su motivación y su comprensión en las clases presenciales. Con este fin se han incorporado en el proceso de ...
Gabaldón Estevan, Daniel; Obiol i Francés, Sandra; Beltrán Llavador, José; Benedito Casanova, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] We are aware that overcoming educational challenges that the "traditional"
university faces requieres a renewal of teaching methodologies. Without
losing sight of the objectives, it has to be able to articulate more ...
Fernández Perucho, Ian(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] Todos los puntos de este trabajo convergen en el objetivo de analizar la gestión y organización de la transparencia y la participación del municipio de Bolbaite para obtener así un
diagnóstico certero de su aplicación ...
Ceballos Guerrero, Jhony Alexander(Universitat Politècnica de València, 2022-10-17)
[ES] El Trabajo de fin de máster "Transversalización del Enfoque Basado en Derechos Humanos en la estrategia plurianual y en las estrategias país de la Fundación Mainel", en la modalidad análisis crítico, surge fruto de ...
Wu, Linna(Universitat Politècnica de València, 2021-04-23)
[EN] Graffiti, those drawings or anonymous writings that sit on the walls of some
public places reflect the popular ideology of the moment, tell stories that inspire
and involve the viewer with the environment. But how ...
[EN] This communication presents the work carried out to improve and evaluate the development of the transversal competence "teamwork" in the students of the Master’s Degree in Development Cooperation by the Universitat ...
Lozano Sarzosa, Stefhania Michelle(Universitat Politècnica de València, 2023-10-23)
[ES] Este Trabajo Fin de Máster (TFM) nace del periodo de prácticas profesionales realizado durante el curso académico 2022-2023 en el Centro Cultural Universitario Tlatelolco (CCUT) perteneciente a la Universidad Autónoma ...
Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Ramón Fernández, Francisca; Cabedo Mallol, Vicente; Casar Furió, María Emilia; Giménez Chornet, Vicent(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this communication we present an experience based on the use of fragments and micro-fragments of movies and TV shows as support teaching and use as an element of educational innovation. Using elements contained in ...
[EN] LinkedIn professional social network was used as a common platform for
exposure, discussion and analysis of information. Its use can facilitate
collaborative learning of students, stimulate their motivation and ...
Guzmán Duque, Alba Patricia; Moral Pérez, Esther del; González-Ladrón-de-Guevara, Fernando(Universidad de Extremadura - Facultad de Educacion, 2012)
[EN] Social networks offer effective ways to higher education centers to develop innovative training activities supported by the participation and interaction between teachers and students and in the same way to improve ...
[EN] The main purpose of the DEBATMITAL project is to increase the participation
of students in the practical session on "Myths of Food" that is part of the
optional subject “Nutrition and Dietetics" of the degree in ...
Marín-García, Juan Antonio; Conci, Graziela(OmniaScience, 2013)
[ES] Objeto: Se definen los constructos y se validan escalas para medir el grado de
desplegué de las prácticas de alta implicación de los operarios. El objetivo final es
proponer un modelo de medida de las prácticas de ...
Galindo Lavao, Valentina(Universitat Politècnica de València, 2021-04-28)
[ES] La convivencia y el desarrollo de la última etapa de nuestras vidas es un tema que la mayoría de personas no tiene planificado, ni presupuestado. Es un factor que se vuelve preocupante con el paso del tiempo, especialmente ...
Martínez Sierra, Pedro Daniel; Olea Uribe, Fabiola Margarita(Universitat Politècnica de València, 2021-04-30)
[EN] This article is derived from the 2020 webinar "Views of adolescents on the impact of the COVID19 pandemic", organized by the (Tejiendo Redes Infancia) project in collaboration with the National School of Social Work ...
Esteban Gajero, Javier(Universitat Politècnica de València, 2019-07-25)
[ES] El objeto de dicho Trabajo Fin de Máster es el estudio de las políticas en materia de cooperación al desarrollo de tres comunidades autónomas del Estado español y su aproximación, o no, a un diseño, discurso y prácticas ...