García Hernández, María Luisa; Porto Currás, Mónica; Torres Soto, Ana; Bolarín Martínez, María José(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[ES] Este artículo tiene como objetivo analizar la implementación de diferentes experiencias de innovación destinadas a la mejora de los procesos de enseñanza y aprendizaje mediante estrategias que favorecen la implicación ...
Torres-Cuevas, Isabel; García Miralles, Esther; Ribelles Llop, Marta; Marqués Martínez, Laura(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] La introducción de nuevas metodologías pedagógicas en el ámbito de ciencias de la salud es una herramienta necesaria para los alumnos en formación. Flipped Classroom o aula invertida (FC) es una herramienta que ...
[EN] We present the application of the flipped classroom strategy in two subjects of the degree in Statistics (University of Barcelona-Polytechnic University of Catalonia) and analyse the opinion of students about the ...
[EN] At present, the industry demands highly qualified professionals, a fact which is of special relevance in technical careers. However, several studies have reported that pursuing doctoral studies is not among the main ...
Lozano Albalate, María Teresa; Trillo Lado, Raquel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] Nowadays, new business models are arising thanks to the development of ICT. In this context, the law is
constantlybeing adaptedto guarantee the rights of individuals. Studyingtopics related to legislation without ...
Serna García, Eva; Pereda, Javier; Mauricio, María Dolores; Pérez, Salvador(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Our general objective consists in using gamification as a teaching tool in order
to get a higher level of students’ involvement in the tutorials, as well as,
increasing the motivation to learn Pathophysiology in the ...
Bautista, Inmaculada(Universidad de los Andes, ColombiaUniversitat Oberta de CatalunyaSpringer Verlag (Germany), 2016)
[EN] Generic skills need to be developed by university students to prepare them for lifelong learning. Higher education institutions play a key role in developing appropriate strategies for a competences-based approach ...
Garrigós Sabaté, Júlia; Valero García, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] Júlia, una alumna de la Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, acaba de
superar la última de una cadena de cinco asignaturas consecutivas de diseño de aplicaciones
informáticas, todas ...
Gómez Tejedor, J. A.; Tort-Ausina, I.; Vidaurre, A.; Meseguer Dueñas, José María; Molina-Mateo, J.; Riera, J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] En el presente trabajo se presenta la experiencia de la implantación de la docencia inversa en asig-naturas de la materia de física en primeros cursos de las titulaciones de Ingeniería Aeroespacial, Ingeniería Informática ...
Mosquera Gende, Ingrid(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] Collaboration and the relationship between students play an essential role in a non-face-to-face educational environment. However, at the same time, they are complicated concepts to address and implement, and in this ...
Montava Jordà, Sergi; Sánchez Caballero, Samuel; Sellés Cantó, Miguel Ángel; Martínez Sanz, Antonio Vicente; Colomer Romero, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-09)
[ES] En el presente trabajo se presentan tanto la iniciativa como los resultados de la puesta en marcha
de la docencia inversa en las prácticas de la asignatura Teoría y Diseño de Máquinas impartida
en el 3º curso del ...
[EN] This work aims to promote active, manipulative, and visual learning through collaborative
conceptual mapping to solve problems in the context of implementing the Sustainable
Development Goals (SDGs) in cultural ...
Garcia-Garcia, Daniel; Montanes, Nestor; Quiles-Carrillo, Luis; Ivorra-Martínez, Juan; Sanchis, R.(International Association of Technology, Education and Development, 2021)
[EN] The implementation of the European Higher Education Area (EHEA) resulted in a change in the
concept of teaching-learning, from a traditional teacher-centered model to a current model focused on
student learning. In ...
[EN] This paper proposes an educational methodology for the development of the specific instrumental soft skill in Aerospace Engineering degree students. This methodology uses an autonomous and active learning approach to ...
Payá Herrero, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The present work presents a teaching methodology which consists on a competition where the students have to design, build and test the heating capacity of a solar cooker. A detailed description is provided for the ...
[ES] La innovación educativa es un proceso que se extiende más allá de un curso académico. En su desarrollo se distinguen las etapas de planificación, implementación, evaluación y realimentación, para identificar aspectos ...
Marín García, Juan Antonio; Conchado Peiró, Andrea(Centro de Información Tecnológica, 2012)
[ES] El objetivo del presente trabajo fue analizar el uso y las preferencias de uso entre el profesorado
universitario sobre nueve dinámicas de trabajo en grupo. Para ello se realizó una encuesta a una
muestra de 193 ...
[ES] Presentamos las actividades del proyecto de innovación Innocampus Explora desarrollado en el campus de Burjassot-Paterna de la Universitat de València y cuyo objetivo principal es mostrar la interrelación existente ...
[EN] Traditionally, the role of education has been to give knowledge‐based readiness, which later would be
applied in practice to various innovation processes in working life. Innovation pedagogy introduces how
the ...
Serrano Martinez Santos, Nicolas; Giménez Pastor, Adrián; Civera Saiz, Jorge; Sanchis Navarro, José Alberto; Juan Císcar, Alfonso(Springer Verlag (Germany), 2014-03-01)
[EN] Transcription of handwritten text in (old) documents is an important, time-consuming task for digital libraries. Although post-editing automatic recognition of handwritten text is feasible, it is not clearly better ...