[EN] The 2015 student-led #FeesMustFall campaign in South Africa initiated at some universities, and accelerated at others, indepth discussions and reflections about curriculum transformation within the perceived ivory ...
Visa Tarín, María(Universitat Politècnica de València, 2020-05-07)
[ES] El trabajo de investigación que precede al diseño se titula 'Londres Abierto' y se subtitula '¿Cómo pueden los parques integrar a los niños en Londres?'.
La tradición liberal en Inglaterra hace de Londres una ciudad ...
Vieira, Flàvia(Universitat Politècnica de València, 2014-08-29)
[PT] No quadro atual de reforma do ensino
superior na Europa, a qualidade do
ensino é uma das prioridades da agenda
das instituições. Contudo, o ensino
continua a ocupar um lugar menor face
à investigação e raramente ...
[EN] There has been much written recently round the “digital revolution” of universities (Nascimento Cunha et al., 2020). Indeed, in 2020 the COVID-19 pandemic demonstrated the need for universities to adapt and adopt new ...
Beighton, Christian; Blackman, Alison(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] This paper discusses barriers to the development of academic writing, in the area of teacher education in UK higher education . We first situate these issues in a higher education context increasingly defined by new ...
Fisher, Dara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] Reflecting larger trends in business, economics, and communications, the field of higher education has undergone a rapid period of globalization and internationalization over the last half century. While much scholarship ...
García Hernández, María Luisa; Porto Currás, Mónica; Martínez Valcárcel, Nicolás(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] Una de las propuestas por las que abogaba el proceso de Convergencia europeo era un cambio de paradigma en la enseñanza, que afectase tanto al rol docente como al discente. Evidentemente, la puesta en práctica de ...
Parral Sánchez, Víctor(Universitat Politècnica de València, 2018-10-11)
Aquest TFG (Treball Final de Grau) reflexiona sobre la interacció entre la producció artística, la vida, la pedagogia, les noves tecnologies, les xarxes socials i les polítiques inclusives, enteses com a valors universals. ...
Madueño Moratón, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2022-07-19)
[ES] Este proyecto es una propuesta de programación de la asignatura de ¿Educación plástica, visual y audiovisual¿ en el primer curso de E.S.O aplicando una pedagogía basada en la interdisciplinariedad y adaptada a la ...
Seguí Colom, Neus(Universitat Politècnica de València, 2019-11-07)
[ES] Este trabajo consiste en la realización de un proyecto editorial, donde se ilustran y explican las principales cuestiones sobre la dislexia. Tiene la intención de acercar el conocimiento de la dislexia a padres, ...
Tuset Davó, Juan José; Guimaraens Igual, Guillermo(Universitat Politècnica de València, 2012-03-14)
Apreciar que todo lo que nos rodea determina la arquitectura y preguntarse cuales son las códigos que rigen la percepción de lo que nos rodea son cuestiones propias del arquitecto. El grupo de investigación emergente e ...
Casey, Timothy(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[EN] Legal education in the United States is at a crisis point. Simultaneously confronting scathing critiques and mounting market forces, legal education must change to survive. Experiential education offers the hope of ...
Carroll, La Shun L.(Universitat Politècnica de València, 2017-09-27)
[EN] The article introduces the author’s concept of applying principles of biological design to drive creative problem-solving. It provides a brief background of the field of Biomimetics, which serves as a context for the ...
Laiton, Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] The present article shows the results of a study aimed at evaluating the way in which physics students of first semesters use the thinking skills in problem solving. We speak of pre-knowledge in terms of prior theoretical ...
Moreno Medrano, Arturo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-25)
[EN] The use of educational ICT in art museums has been extensively studied from museology and
pedagogy. From these fields, problems, shortcomings and proposals have been detected in order to
develop their full potential. ...
Fernández Campos, Ángel Luis; Sánchez Moya, María Dolores(Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[EN] The teaching of colour in the basic course of the Hochschule für Gestaltung Ulm is an evidence of the revolutionary renewal of the teachings of the German school in the second half of the 20th century. The basic ...
Ramos do Ó, Jorge; Cabeleira, Helena(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[EN] This article aims to contribute to a discussion, which remains to be done in Portugal (as well as in other European countries) –and which is necessarily theoretical and practical, but ultimately pedagogical–, ...
Whittaker, Rachel; Lövstedt, Ann-Christin(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This paper presents the motivation, organization, implementation and evaluation of the Comenius multilateral project, Teacher Learning for European Literacy Education (TeL4ELE), taking the perspective of one of the ...
Martínez de Lizarrondo Vitas, Silvia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-28)
[ES] Arquitectura y pedagogía ofrecen un diálogo en el proceso de proyecto. El trabajo plantea un análisis del centro de atención educativa singular (CAES) Juan Manuel Montoya en Nazaret con el objetivo de reflexionar sobre ...
Heinz, Manuela(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-25)
Engaging part-time Master of Education students in the study of quantitative research methods is challenging. The majority of them lead busy lives as teachers and/or education leaders, attend their MEd classes in the ...