De La Peña Esteban, Joseba Iñaki; Herrera Cabezón, Ana Teresa(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] Con objeto de desarrollar y evaluar las competencias necesarias para ejercer la profesión que en un
futuro desempeñarán los actuales alumnos/as de los Estudios Actuariales se ha diseñado un trabajo en
equipo que ...
Comín Martínez, Mar(Universitat Politècnica de València, 2020-04-21)
[ES] El incremento de la competencia actual requiere de las empresas una capacidad especial para dirigir adecuadamente sus equipos de trabajo. La gestión de equipos ha de saber combinar un desempeño alto en resultados con ...
[EN] The Bachelor’s Degree in Agrifood and Rural Engineering at Universitat Jaume I of Castelló has implemented in the second academic year a multidisciplinary project using a Project-Based Learning as the teaching method. ...
Andrés Doménech, Ignacio; Sanz Benlloch, María Amalia; Pellicer Armiñana, Eugenio; Gómez Martín, María Esther; Ruiz Sánchez, Tomás(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La Universitat Politècnica de València está apostando a nivel institucional por la incorporación del Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) en sus titulaciones. La Escuela Técnica Superior de Ingeniería de Caminos, ...
Aznar Más, Lourdes; Pérez Peñalver, María José; Montero Fleta, Maria Begoña; González Ladrón de Guevara, Fernando Raimundo; Marín García, Juan Antonio; Atarés Huerta, Lorena María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Companies pay more and more attention to the innovation competence of
their employees. Innovation is understood as either the introduction of
something such as a product, service, process or method, completely new, ...
Fornes Sebastiá, Fernando; Belda Navarro, Rosa María; González Nebauer, Sergio; Pallotti Sagripanti, Claudia Gabriela; Saz Rubio, María Milagros del; Mac Donald Lightbound, Penélope; Westall Pixton, Debra Lynne(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Soft skills have become part of the curriculum of content courses at the
Universities. Evaluating those skills requires working in small groups run by
various lecturers and those groups might become biased by the ...
[ES] Las infografías permiten adquirir el aprendizaje de forma constructiva por el estudiantado. Su asociación a una red social como Instagram en el ámbito educativo universitario puede contribuir a desarrollar capacidades ...
da Casa Martín, Fernando; Baño Nieva, Antonio; Delgado García, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] The experience resulting from a Teaching Innovation Project of the University
of Alcalá is presented, implementing a new teaching methodology, experienced
since 2011. This subject will be endowed with the concept ...
Bosch Roig, Pilar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Cultural Heritage conservation and restoration high education nowadays needs a
multidisciplinary teaching approach including different artistic and scientific subjects. Since
most of the students come with artistic ...
[EN] In recent years changes in higher education, as a result of convergence to European Higher Education Area, are pointing towards a more active learning by the students and also towards a teachers’ new role. This new ...
Gielen, Eric; Sosa Espinosa, Asenet; Palencia Jiménez, José Sergio; Pérez Alonso, Yaiza; Moreno Navarro, María Salomé; Temes Córdovez, Rafael Ramón; Miralles García, José Luís; Roldán Garrote, David; García Granada, Fernando; Martí Testón, Ana; Rodríguez Mattalia, María Lorena; Rodríguez Valdunciel, Sergio; Sanchis Gandía, Álvaro; Zarraga Llorens, Josefa María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-01)
[ES] Esta comunicación es el resultado de un Proyecto de Innovación y Mejora Educativa (PIME), financiado por el Vicerrectorado de Estudios, Calidad y Acreditación de la Universitat Politècnica de València, y por la Escuela ...
Andreu Andrés, María Angeles; García-Casas, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-06-30)
[EN] Since among the competences which are most valued by engineering corporations are the ability to make decisions, the capacity for teamwork, one’s initiative and the capacity for solving problems together with an ...
Sánchez Cuenca, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2015-10-01)
[ES] El desarrollo de las tecnologías de información permite nuevas formas de trabajo y estructuras organizacionales. Los equipos de trabajo ya no tienen la necesidad de estar situados en un mismo lugar y pueden estar ...
[ES] El mundo empresarial ha generalizado en las últimas décadas los entornos VUCA, caracterizados por su elevada volatilidad, incertidumbre, complejidad y ambigüedad. Así, las empresas y sus equipos de trabajo deben ofrecer ...
Miguel Molina, Mª del Rosario de; Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Mobile notes can synthesize different points of view, merging mental models, and therefore helping to understand and solve complex problems in a cooperative way. The sequences of the process can be changed and students ...
Lloréns Juárez, Inés(Universitat Politècnica de València, 2023-06-15)
[ES] El objetivo de este proyecto es la elaboración de un plan de empresa el cual se relaciona con
la creación de un club de baloncesto que contará con equipos en todas las categorías federadas
de la Comunidad Valenciana.
Lo ...
[ES] Los grados de formación de maestro y maestra en la E. U. Magisterio de Bilbao de la Universidad del País Vasco UPV/EHU, tienen una estructura modular cuatrimestral. En cada uno de los módulos el alumnado debe realizar ...
Cerveró Romero, Eva(Universitat Politècnica de València, 2022-09-14)
[ES] El trabajo en equipo es una competencia clave en el desarrollo profesional y social de los ingenieros. Desde los primeros cursos en el grado de Ingeniería Informática, se implanta la metodología del trabajo en ...
Mula Bru, Josefa; Sanchis Gisbert, Raquel; Díaz-Madroñero Boluda, Francisco Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] This article proposes and develops a procedure for the evaluation of the transversal competence of teamwork in the subject of Quantitative Methods to Support Decision Making of the third course of the Degree in Business ...