Shliakhovchuk, Olena(Universitat Politècnica de València, 2019-11-12)
[ES] Los videojuegos modernos son complejos, diversos, inmersivos y muy extendidos, y su influencia en la sociedad y en las personas es muy profunda. Al principio, los videojuegos y sus impactos fueron demonizados, pero ...
[EN] We adapt online tours to meet the needs and expectations of each audience.
For the family audience, we recreate the Water Museum in the world of
MINECRAFT for outreach and educational purposes. Using this videogame, ...
[EN] The use of games in the classroom allows the learning of formal concepts in a
favourable climate where the students are incentivized for the achievement of
a challenge increasing the motivation and the development ...
Muñoz, Úrsula; Jayo, Asier; Sádaba, Mª De La Cruz; Barhoum, Rima; Escudero, Esther; Sánchez-Vera, Isabel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The polygraph test is a practice that we perform for the study of sympathetic tone as a
physiological response to cognitive and emotional stimuli. During previous courses we
identified some difficulties that limit ...
Guillem, Antoni; Perales, Francisco; Jaume, Antoni; Buades, José María(Universitat Politècnica de València, 2013-11-05)
[ES] El objetivo de la propuesta del PotuGame es avanzar un paso mas en las estrategias ya desarrolladas en ediciones anteriores del Programa POTU (Programa d’Orientació i Transició a la Universitat- UIB) añadiendo un ...
Vaz de Carvalho, Carlos; Latorre Andrés, Pedro M.; Serón Arbeloa, Francisco José(Universitat Politècnica de València, 2013-11-05)
[EN] “Serious games” can be defined as (digital) games used for purposes other than mere entertainment. Serious Games can be applied to a broad spectrum of areas, e.g. educational, healthcare, training in hazardous environments ...