Queiro-Ameijieras, C. M.; Martí-Parreño, J.; Seguí-Mas, Elies; Summerfield, L.(IATED, 2019-11-13)
[EN] Gamification is a tool that is increasingly used in the field of teaching at all levels of education, from
primary to university. Despite the fact that Business Management and Accounting have not remained
on the ...
Fernández Saviñón, Julio Francisco(Universitat Politècnica de València, 2016-05-19)
[EN] With the turn of the decade, there has been a powerful shift in the way gaming is perceived and its potential impact. With the rise of Tangible User Interfaces (TUI), the advances in the field of Gamification and the ...
[EN] ¿During the present decade, researchers and educators of different fields have increased their
attention towards digital game-based learning. The rise of interest towards this approach is partially
connected to some ...
[ES] En los últimos años, la ludificación en el aula ha pasado de ser usada exclusivamente en el ámbito escolar hast a llegar a la universidad. El presente trabajo muestra y compara una experiencia de ludificación llevada ...
Hernández Pastor, Lara(Universitat Politècnica de València, 2021-09-17)
[ES] El cáncer de mama es el tumor maligno más frecuente en mujeres, abarcando una alta
incidencia. Uno de los tratamientos en este tipo de tumores es la radioterapia, sin embargo, la
radiación indirecta a otros órganos ...
Diago Sans, Marc(Universitat Politècnica de València, 2020-01-07)
[ES] Internet y los videojuegos se han convertido en una parte del día a día de los niños, influyendo en su educación. Todos los dispositivos móviles, ordenadores y videoconsolas
pueden convertirse en una herramienta de ...
Sainz de Abajo, Beatriz; de la Torre-Díez, Isabel; López-Coronado, Miguel; Aguiar Pérez, Javier; de Castro Lozano, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[ES] Los beneficios de la gamificación, como instrumento pedagógico para la motivación de los alumnos en su proceso de aprendizaje, están sobradamente demostrados. Este enfoque lúdico, basado en la competitividad que ofrece ...
Tudorie, Carla M.; Vallés-Planells, María; Gielen, Eric; Galiana, Francisco(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-28)
[ES] Hoy en día, resulta imposible enseñar y educar como antaño a una nueva generación de estudiantes que vive conectada a la tecnología. Una visión moderna del aprendizaje requiere la adaptación de estrategias y métodos ...
Gómez-Ejerique, C.; López-Cantos, F.(Universitat Politècnica de València, 2019-05-20)
[EN] The new teaching techniques based on avant-garde methodologies aimed at enhancing student learning are being promoted at all levels of education for a few decades, integrating the significant advances that are taking ...
[EN] In an ever-changing economic and business environment, it is especially interesting that students learn, and experiment with their own decision-making, about behavioral finance. This experience will provide them with ...
Alemany-Bordera, José; Del Val, Elena; García-Fornes, A(IEEE, 2020-10-01)
[EN] The concept of privacy in online social networks (OSNs) is a challenge, especially for teenagers. Previous works deal with teaching about privacy using educational online content, and media literacy. However, these ...
[EN] Learning is a complex process that includes self-motivation, self-control and self-discipline. The efficiency of learning depends on the motivation of students and overall atmosphere in the classroom. At the same time, ...
[ES] Este artículo presenta un procedimiento aplicado al levantamiento de los monumentos arqueológicos y arquitectónicos basado en un modelo de gamificación. La metodología puede devolver automáticamente datos científicos ...
Real, Yenny; Hurtado, Jairo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] Prehispanopolis is the result of a pedagogical, dynamic and innovative proposal for teaching, learning and evaluation of students through the creation of a board game developed between teacher and students. As part ...
In the last two years the Universitat Politècnica de València (UPV) has implemented the evaluation of key transversal competences in its degrees. The objective is to offer an added value both for UPV s graduates and their ...
Domenech Martínez, Gloria; Millan Salas, Francisco; Doménech Tudela, Gloria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] One of the changes introduced by the Bologna Declaration produced
teaching methodologies that became oriented to evaluate the effort of the
student, resulting in greater teacher interaction in their training. ...
Albero, Vicente; Ibáñez, Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] In the framework of the subject “Analysis of aeronautical structural components” included in the Master of Science of Aeronautical Engineering at the Universitat Politècnica de València, the application Kahoot! is ...
[ES] El Grupo Docente 44 de la Universidad de Córdoba tiene una amplia experiencia en la incorporación de herramientas innovadoras en la docencia de distintas asignaturas relacionadas con el área de la Producción Animal. ...
González Nieto, Jesús Juan(Universitat Politècnica de València, 2015-10-02)
[ES] La realización de las tareas de casa es algo difícil de gestionar, tanto para niños como para
jóvenes o adultos. En un hogar medio es común que se produzcan discusiones porque alguien no
ha hecho lo que debía o lo ...
Vicente Agustín, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2020-10-16)
[ES] En este documento se detalla la elaboración del trabajo de fin de grado Creación de una herramienta de control de la gamificación, consistente, como bien describe su título, en la construcción un gestor para las tareas ...