Castelló, Adrián; Iserte, Sergio; Belloch, Jose Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] The C language has been used for ages in the application development in multidisciplinary environments. However, in the academia, this language is being replaced by other higher-level languages due to they are easier ...
[EN] This work is carried out through the European project for the creation and development of
MOOCs (ECO: E-learning and Open Data Comunication: Masive, Mobile, Ubiquitous and
Open Learning). This work aims to analyze ...
Soler Suárez, Juan Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2019-11-05)
[EN] The purpose of the thesis is design and implementation of a web application that
extends the Edx educational platform with capabilities for coordinated communication
and interaction between lecturers and students. ...
Ferrando Bataller, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2016-07-01)
Los objetivos son conocer las nuevas tendencias en cursos online.
Se desarrollan conceptos generales sobre MOOC y se detalla la oferta de cursos de la UPV.
Ghedhahem, Zeineb(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-03-03)
[EN] Technologies offer opportunities to make teaching and learning more effective and appropriate and no
one can deny the potential benefits of the digital revolution in language teaching. A new form of teaching
distance ...
Sánchez Cortina, Isaías(Universitat Politècnica de València, 2016-03-07)
[EN] This thesis work contributes to the field of the {Automatic Speech Recognition} (ASR). And particularly to the {Interactive Speech Transcription} and {Confidence Measures} (CM) for ASR.
The main goals of this thesis ...
Luján-Mora, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] En este artículo se muestra la evolución de la enseñanza de una asignatura de la carrera de ingeniería en
informática, “Programación en Internet”, a lo largo de doce años. En esta asignatura, los alumnos
aprenden ...
Pardo Vicente, María Teresa; Llorens Molina, Juan Antonio; Morera Bertomeu, Isabel María; Gómez Benito, Carmen; Despujol Zabala, Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The introduction of Information and Communication Technologies (ICT)
means an undeniable and irreversible change of educational paradigm
offering alternatives for attending teaching which are reflected in ...
Massive Open Online Courses have opened a new perspective for learning. The fragmentation of their contents made them easier to follow and permits a faster access to each single video where a content is presented. Nevertheless, ...
[EN] Universitat Politecnica de Valencia (UPV) was the European institution with more MOOC course runs done by December 2016. This paper describes and analyses the decision-making process, and rationale of the development ...
[ES] En este artículo se analizan los aspectos más significativos del curso MOOC “Introducción a la Gestión de Proyectos” que la UPV imparte en EDX. La formación en Gestión de Proyectos es actualmente muy importante para ...
Vidal Yuste, Laura(Universitat Politècnica de València, 2020-07-30)
[ES] Durante los últimos años se ha observado una preocupante tendencia negativa en cuanto al número de alumnas matriculadas en carreras STEM, principalmente, en ingenierías e informática. Algunos estudios apuntan a la ...
Jordan Lluch, Cristina; Sanabria Codesal, Esther; Torregrosa Sánchez, Juan Ramón; Cordero Barbero, Alicia; Conejero Casares, José Alberto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this work we present the innovation carry on the subject “Grafos modelos y aplicaciones” of the Bachelor's Degree in Informatics Engineering of the Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática (ETSINF) of the ...
Moltó, Germán(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07)
[ES] El creciente interés por la formación online es incuestionable hoy en día,
con MOOCs siendo cursados por miles de alumnos. Sin embargo, para
que la formación online se popularice es necesario que los profesores ...
Moura, Ana; Cordeiro, M. Natália(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] Massive Open Online Courses (MOOCs) have experienced in recent years a significant growth in courses'offer and the number of enrolled students. Nevertheless, the controversy regarding if its quality is reliable, namely ...
García Hernández, Lara Inmaculada(Universitat Politècnica de València, 2020-10-15)
[ES] Ha habido un reciente boom de cursos masivos online de educación, MOOCs desde plataformas educativas e instituciones educativas en los últimos 10 años. Uno de los objetivos por los que se crean estos cursos es el de ...
Sanchis Font, Rosario; Castro Bleda, María José; Turró Ribalta, Carlos; Despujol Zabala, Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The assessment of the learning experience of Massive Open Online Courses (MOOCs) at Universitat Polit`ecnica de Val`encia (UPV) is currently performed through a questionnaire which only evaluates the pedagogical ...
Fuchs-Kittowski, Frank(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] This article presents the didactic concept and the Massive Open Online Course (MOOC) e-learning solution for the course “Environment, computer science and society” in the environmental informatics degree course at the ...
[EN] MOOC are one of the most interesting educational innovations after their
great development since last years and it is one of the points of interest in the
field of educational research. This article begins with a ...
Candelas Valiente, Pilar; Gimenez Valentin, Marcos Herminio; Hernández Fenollosa, María De Los Ángeles; Rubio Michavila, Constanza; Cerdá Boluda, Joaquín; Busquets Mataix, Jaime L.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Mostramos en este trabajo una potente herramienta que va a sentar las bases de los conocimientos que conforman los prerrequisitos de los conocimientos Físicos necesarios para afrontar con éxito las carreras de ciencias. ...