García García, Daniel; Gómez Caturla, Jaume; Tejada Oliveros, Ramón; Fenollar Gimeno, Octavio; Montañés Muñoz, Néstor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This work describes the implementation experience of the Project Based Learning (PBL)
methodology in the subject "Structure and Characterization Techniques of Advanced
Materials" of the Master's Degree in Engineering, ...
Palencia Jiménez, Jose Sergio; Gielen, Eric; Sosa Espinosa, Asenet; Altur Grau, Vicent Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] La incorporación de la dimensión urbana en la política de la UE, a través de la Agenda Urbana, poniendo el foco sobre la ciudad en materia de sostenibilidad, reducción de emisiones de CO2, mejora de las condiciones ...
Such Aparicio, José Miguel; Criado Pacheco, Natalia; García-Fornes, A(Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa ADIE, 2011)
[ES] Durante las clases en la universidad, los profesores suelen tener poca realimentación acerca de
la evolución de los alumnos. Pocos alumnos son los que responden a preguntas como: ¿Lo habéis
entendido?, ¿Alguna ...
Porres De La Haza, Maria Joaquina; Fernández-Sarría, Alfonso; Recio Recio, Jorge Abel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] La asignatura de Tratamiento de la imagen digital se encuentra en segundo de Grado en Ingeniería en Geomática y Topografía. Sus seis créditos se reparten en tres de teoría de aula y tres de prácticas de laboratorio. ...
[EN] This paper analyzes the use of gamification in university education.
Gamification is the term used to refer to the application of game mechanics
in areas in which gaming is not typically used. Our working hypothesis ...
García Hernández, María Luisa; Porto Currás, Mónica; Torres Soto, Ana; Bolarín Martínez, María José(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[ES] Este artículo tiene como objetivo analizar la implementación de diferentes experiencias de innovación destinadas a la mejora de los procesos de enseñanza y aprendizaje mediante estrategias que favorecen la implicación ...
[EN] Language learning requires an interaction between the students and the
teacher in the classroom that allows for the actual practice of the
communicative aspects of the language.
Given the small number of language ...
Torres-Cuevas, Isabel; García Miralles, Esther; Ribelles Llop, Marta; Marqués Martínez, Laura(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] La introducción de nuevas metodologías pedagógicas en el ámbito de ciencias de la salud es una herramienta necesaria para los alumnos en formación. Flipped Classroom o aula invertida (FC) es una herramienta que ...
Serna García, Eva; Pereda, Javier; Mauricio, María Dolores; Pérez, Salvador(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Our general objective consists in using gamification as a teaching tool in order
to get a higher level of students’ involvement in the tutorials, as well as,
increasing the motivation to learn Pathophysiology in the ...
Garrigós Sabaté, Júlia; Valero García, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] Júlia, una alumna de la Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels, acaba de
superar la última de una cadena de cinco asignaturas consecutivas de diseño de aplicaciones
informáticas, todas ...
Morera Bertomeu, Isabel María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The flipped classroom model is based on the proper use of technology as a
vehicle for active learning and teaching-centered design to promote the work
of the student. In this model, students put more effort and ...
Gil Salom, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] This survey describes a longitudinal study about the viability of teaching German as a foreign language through the servicelearning (SL) teaching methodology in a scientific-technological context of higher education. ...
Gómez Tejedor, J. A.; Tort-Ausina, I.; Vidaurre, A.; Meseguer Dueñas, José María; Molina-Mateo, J.; Riera, J.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] En el presente trabajo se presenta la experiencia de la implantación de la docencia inversa en asig-naturas de la materia de física en primeros cursos de las titulaciones de Ingeniería Aeroespacial, Ingeniería Informática ...
Mosquera Gende, Ingrid(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] Collaboration and the relationship between students play an essential role in a non-face-to-face educational environment. However, at the same time, they are complicated concepts to address and implement, and in this ...
[EN] The educational model has developed new transformations, including the introduction of new
pedagogical methodologies such as the Flipped Classroom (FC). FC is a tool that provides
greater autonomy for the student, ...
Montava Jordà, Sergi; Sánchez Caballero, Samuel; Sellés Cantó, Miguel Ángel; Martínez Sanz, Antonio Vicente; Colomer Romero, Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-09)
[ES] En el presente trabajo se presentan tanto la iniciativa como los resultados de la puesta en marcha
de la docencia inversa en las prácticas de la asignatura Teoría y Diseño de Máquinas impartida
en el 3º curso del ...
[EN] This work aims to promote active, manipulative, and visual learning through collaborative
conceptual mapping to solve problems in the context of implementing the Sustainable
Development Goals (SDGs) in cultural ...
Pavón Vargas, Cristina Paola; Aldas, Miguel; Samper Madrigal, María Dolores; López Martínez, Juan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] During the 2020/21 academic year, the active and collaborative learning methodology was implemented in the development of a laboratory practice of the Eco-efficient Materials course of the second year of the University ...
Payá Herrero, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The present work describes the active learning approach followed in the subject “Techno-economical assessment of energy systems”. In first place, the employed techniques are described and in second place, the results ...
Payá Herrero, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The present work presents a teaching methodology which consists on a competition where the students have to design, build and test the heating capacity of a solar cooker. A detailed description is provided for the ...