Barrachina Civera, Xavier; Conejero Casares, José Alberto; García Félix, Vicenta Eloína(OmniaScience, 2011)
Purpose: We quantify the dedication of mentors and mentees in a double-mentor program for freshmen. We also analyze the fulfillment of the expectations of all the participants and the utility of each mentor during the ...
González Carrascosa, Rebeca; Martínez Monzó, Javier; García-Segovia, Purificación(Sociedad Española de Nutrición Comunitaria, 2015)
[EN] Introduction: Body image distortion (BID) is a risk factor, which can lead to eating disorders problems. The purpose of this study was to measure body image distortion using an online visual scale which included 9 ...
Wang, Yuting(Universitat Politècnica de València, 2019-10-21)
[ES] La formación de los estudiantes universitarios se compone principalmente de dos
partes: soft skills y hard skills, y estas dos deben estar en una relación de desarrollo
coordinada. Las soft skills, o las llamadas ...
Huircalaf Diez, Juan Carlos; Rodríguez-Gómez, David(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] The implementation of tutorial actions in higher education constitutes an essential element in academic training plans, contributing not only to the development of professional skills in students, but also to their ...
Giménez Pardo, Consuelo; Pagés Arévalo, Carmen; Martínez Herráiz, José Javier(Universitat Politècnica de València, 2011-04-09)
[ES] Se lleva a cabo el análisis, diseño y desarrollo de un juego virtual educativo
dirigido a estudiantes universitarios como instrumento para mejorar la difusión de
conceptos relacionados con Enfermedades Tropicales y ...
Abadía Valle, Ana Rosa; Bueno García, Concepción; Ubieto-Artur, María Isabel; Márquez Cebrián, M. Dolores; Sabaté Díaz, Sarai; Jorba Noguera, Helga; Pagès Costa, Teresa(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] En este trabajo se presenta la perspectiva que tienen los estudiantes, sobre las competencias del buen docente universitario, a partir de un cuestionario diseñado en base a las competencias docentes definidas y validadas ...
[EN] The ability to comprehend written texts is essential in order to gain access to the vast amount of written information available today. This is especially true for university students who, in the context of their ...
Pablo-Romero Gil-Delgado, María del Pópulo; Gómez-Calero Valdés, María de la Palma; del Pozo Barajas, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2009-12-29)
[ES] En este trabajo presentamos los resultados de una investigación sobre las dificultades de aprendizaje relacionadas con el concepto de función lineal y su representación gráfica. Estas dificultades han sido detectadas ...
Zorrilla González, Guillem(Universitat Politècnica de València, 2015-11-20)
[ES] La alimentación de los universitarios es un tema de actualidad debido a los
elevados índices de obesidad que se presentan en la población general y a
las características especiales que confluyen en este colectivo. ...
[ES] La utilización de Internet en la formación
universitaria está cobrando una gran
relevancia, principalmente por la creación
y el desarrollo de propuestas de formación
que han hecho que la educación online
crezca ...
Leis, Adrian; Brown, Kenneth(Universitat Politècnica de València, 2018-07-31)
[EN] In this paper, the authors discuss the findings of a quasi-experimental study of the flipped learning approach in an EFL environment. The authors investigated the composition-writing proficiency of two groups of ...
Moliní Fernández, F.; Sánchez-González, D.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] The objective of this research is to analyze a system the aim of which is to encourage the participation of students based on critical reflection. The method consists mainly of presenting material in the classroom to ...
Moreno Murcia, Juan Antonio; Silveira Torregrosa, Yolanda(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] El objetivo de este trabajo ha sido diseñar y validar la Escala de Percepción de Competencia Laboral, y determinar el poder de predicción de las variables de cuidado del docente, autonomía, y motivación autodeterminada ...
Berns, Anke; Palomo Duarte, Manuel; Calderón Márquez, Andrea; Dodero, Juan Manuel(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] As opposed to other disciplines, whose students have been writing dissertations for years, students of the Humanities in Spain were only required to prepare dissertations a few years ago due to the introduction of the ...
Sánchez Muñoz, Iris(Universitat Politècnica de València, 2017-10-23)
[ES] La gestión por competencias es una de las tendencias más relevantes en la Gestión de Recursos Humanos dentro de las organizaciones. Para cada ámbito de la gestión de RRHH es necesario conocer los perfiles competenciales ...
Trillo Alonso, Felipe; Zabalza Cerdeiriña, María Ainoa; Parada Gañeta, Ana(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El presente trabajo forma parte de una investigación más amplia desarrollada en el marco de la convocatoria de I+D del Ministerio de Ciencia e Innovación español en la que han participado varias universidades españolas ...
Pando García, Julián; Periañez Cañadillas, Iñaki; Luengo Valderrey, María Jesús(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] La Web es un elemento disponible por parte de las universidades para emitir información y para el
desarrollo de relaciones con sus diferentes públicos objetivos, entre los que destacan los alumnos tanto
potenciales ...
[EN] This contribution presents an innovative teaching experience dedicated to developing core competencies in the university student by activating educational practices and evaluation procedures that seek to promote ...
Benítez-Andrades, José Alberto; García, Isaías; Benavides, Carmen; Pérez-Paniagua, Javier; Marqués-Sánchez, Pilar; Reguera, Mercedes(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] Currently there is a trend towards facilitating multidisciplinary research and collaborations between different faculties and/or multi-university collaboration. In order to achieve standardization, we believe that ...
Gil Molina, Pilar(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] Este estudio cualitativo ha explorado las percepciones del alumnado del Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MFPS) de ...