Herrero Blasco, Aurelio; Grau Gadea, Gonzalo Francisco; Osorio Acosta, Estefania; Peña Martinez, Gemma(Editorial de la Universitat Politècnica de València, 2015-05-13)
[ES] Cada vez más la sociedad, la empresa, demanda un nuevo tipo de empleado: una persona innovadora. Personas que sean capaces de generar ideas , que provengan de más de un campo del conocimiento o que sean expertos en ...
de Juan Pardo, María; Fuster-Linares, Pilar; Gallart Fernández-Puebla, Alberto; Rodriguez, Encarna; Wennberg, Laia; Martín-Ferreres, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] A Student led Conference, planned and organized by nursing students enrolled in two elective modules (Interdisciplinary Care of Older Adults and Old Age and Dependency) across two academic years (2018-19 and 2019-20). ...
Marín García, Juan Antonio; García Sabater, Julio Juan; Valero Herrero, María; Maheut, Julien Philippe Dominique(Universitat Politècnica de València, 2013-07-08)
Descripción de las características del equipo ideal
Salvador Gómez, Alejandro; Escrig Tena, Ana Belén; Beltran Martin, Inmaculada; García Juan, Beatriz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[ES] El escape room es una actividad lúdica que puede ser aprovechada como recurso docente. Por sus características, esta actividad permite enganchar al alumnado en la resolución de retos que tengan como finalidad la mejora ...
Gordo Monzó, Mari Luz; Fernández Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor; Cuenca González, María Llanos; Boza García, Andrés(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The acquisition of competences is a recurrent issue in educational processes
over the last few years. It becomes especially relevant with transversal
competencies, as companies increasingly ask for the improvement ...
[EN] The article shows the results obtained in the Master's Degree in Development Cooperation of the Universitat Politècnica de València, related to the application of the participation and care approach in teamwork ...
Hernández Navarro, Yolanda(Universitat Politècnica de València, 2021-02-23)
[ES] La presente encuesta evidencia el grado de satisfacción del alumnado partícipe en una experiencia de aprendizaje colaborativo. Para ello, valora el tiempo dedicado y organización de los trabajos dentro del equipo, el ...
Estévez Arias, Orosmán; Legañoa Ferrá, María de los Angeles; Hurtado Curbelo, Fermín(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Teamwork is generally defined as a generic competence, built upon from initial stages up to higher education circles. However, some studies have shown that this has not generally been a systematic or regulated subject ...
Simón Mira, Albert(Universitat Politècnica de València, 2015-07-16)
[ES] La efectividad de los equipos de trabajo tiene una gran importancia para el
funcionamiento de la empresa. En la actualidad una buena gestión del equipo directivo
puede suponer una ventaja competitiva frente a las ...
Yassin, Laila(Universitat Politècnica de València, 2015-10-13)
[ES] El objetivo de este trabajo es analizar las competencias genéricas o transversales que van adquiriendo los alumnos de del grado de Gestión y Administración Pública. Una competencia es un saber hacer complejo que integra ...
Ye Lin, Yiyao; Prats-Boluda, Gema; Bosch Roig, Ignacio; Martínez-de-Juan, José L.(REDINE, 2019-12-19)
[ES] El trabajo en grupo es una de las metodologías docentes más comunes para la adquisición de competencias específicas y transversales. La metodología de aprendizaje basado en problemas (ABP) se
implantó para el desarrollo ...
[EN] After two years teaching a course on project based learning following the
Design Thinking methodology within the Master in Telecommunication
Engineering at the University of Vigo, the authors present their ...
Coll Aliaga, Peregrina Eloína; Martínez Llario, José Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] This paper presents a real case used in the subject of master's degree for the evaluation of the transversal competences of leadership and team work and effective communication. The students develop these cross-disciplinary ...
Andreu Andrés, María Angeles; García Casas, Miguel(Universidad de Murcia, 2014)
[EN] A group of university students took part in a multi-task teamwork experience in which they had to make use of some of the abilities regarded as most valuable by organizations. Before starting, participants agreed on ...
Messeguer-Dueñas, José; Vidaurre Garayo, Ana Jesús; Molina Mateo, José; Riera Guasp, Jaime; Martínez Sala, Rosa María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Peer assessment is a form of collaborative learning where students evaluate
the product of learning of other students. In our case, students perform two
types of evaluation related to effective communication: they ...
Canós-Darós, Lourdes; Guijarro, Ester; Santandreu Mascarell, Cristina; Babiloni, Eugenia(Asociación Europea de Dirección y Economía de la Empresa, 2019)
[ES] El objetivo de este trabajo es presentar una metodología cuantitativa utilizada
para la evaluación de la competencia transversal Trabajo en equipo y Liderazgo
en la asignatura Gestión de Recursos Humanos de Grado en ...
Boza García, Andrés; Cuenca González, María Llanos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] An important aspect of team building is the heterogeneity of its members to
enrich the discussion and take on different roles. However, it is not always
possible to select teammates and each member has to adapt to ...
García García, Daniel; Gómez Caturla, Jaume; Tejada Oliveros, Ramón; Fenollar Gimeno, Octavio; Montañés Muñoz, Néstor(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This work describes the implementation experience of the Project Based Learning (PBL)
methodology in the subject "Structure and Characterization Techniques of Advanced
Materials" of the Master's Degree in Engineering, ...
Trigueros Preciados, Sara; Perez Gonzalez, Daniel; Solana González, Pedro; García Ruiz, Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This work shows an active methodology for university teaching through
cooperative learning and learning assessment conducted through the
collaborative formative assessment, all mediated by the transversal skills ...
Santandreu Mascarell, Cristina; Canós-Darós, Lourdes; Marín-Roig Ramón, José(Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas (AECA), 2015)
[ES] Numerosos trabajos realizados en las últimas décadas han puesto de manifiesto la
utilidad de las técnicas de creatividad para mejorar la generación de ideas (Michalko, 2000;
Gray 2012), valorarlas (Kim, 2008; Ries, ...