Avendaño Miranda, Lilliana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The study of mathematics or mathematics-related subjects tends to arouse over time negative
attitudes in students. With the aim of changing students' attitudes so that they value the
importance of the study of ...
Khamlichi, Amin el(Universitat Politècnica de València, 2016-09-02)
[ES] Mediante este proyecto, intentamos facilitar a los alumnos el aprendizaje de las operaciones
bitwise u operaciones bit a bit, mediante una serie de ejercicios de las operaciones “and”, “or”,
“xor”, “not” y desplazamientos ...
Millán Omar, Iñaki(Universitat Politècnica de València, 2020-01-14)
[ES] El proyecto se emplaza en una parcela situada entre los barrios de Torrefiel y Orriols, nexo de unión entre los mismos. Estos dos barrios, situados en la periferia, se caracterizan por disponer de pocos recursos, y ...
Domingo Calabuig, Débora; Lizondo Sevilla, Laura(Editorial Universidad Catolica de Colombia, 2020-06-25)
[EN] The theory of architectural design (what is taught), and its methodology (how design is taught) have a remarkable tradition that is constantly enriched with new perspectives. However, when designing the studio, the ...
Recio Durá, Victoria(Universitat Politècnica de València, 2020-01-28)
[ES] Malilla es un barrio sito en la ciudad de Valencia que carece de espacios de gran calidad urbana, tras el análisis de este se propone un equipamiento de barrio que actúa como catalizador del encuentro, entretenimiento ...
[EN] In this educational innovation, we intend to verify the rubrics developed by
the Universitat Politècnica de València for the following generic skills: CT02
(Application and practical thinking), CT-04 (Innovation, ...
Escoto Montero, Estefania(Universitat Politècnica de València, 2019-02-28)
[ES] El objeto del proyecto se centra en potenciar las relaciones sociales, creando así un espacio público que pueda ser un punto de encuentro colectivo y facilite las relaciones entre los vecinos de San Isidro.
El edificio ...
Arbona Hidalgo, Laura(Universitat Politècnica de València, 2021-02-15)
[ES] El objetivo de este trabajo es la documentación, recopilación y síntesis de los trabajos más importantes publicados sobre la influencia de la iluminación en la percepción de los estudiantes en los espacios docentes. ...
[ES] La literatura sobre el aprendizaje ubicuo en docentes es escasa, aun cuando este enfoque de aprendizaje es esencial en los procesos educativos actuales, sobre todo desde el rol del docente como constructor de experiencias ...
Pla Santamaría, Ferran(Universitat Politècnica de València, 2009-06-23)
El objetivo general de todo sistema de Procesamiento del Lenguaje Natural (PLN) es el de obtener alguna representación del mensaje contenido de las frases. el tratamiento automático de una lengua es un problema de gran ...
Gómez Urgellés, Joan Vicenç(Universitat Politècnica de València, 2019-02-08)
[EN] The Voronoi diagrams and the taxi distance are presented as models to solve a situation in which three assistance centers have to be located. The project was carried out by engineering students at the EPSEVG-UPC. At ...
[EN] Classroom reality together with social tendency pushes us towards a
methodological change in teaching. Some of us teachers have already settled on
project-based learning method. The pupil stops being a passive ...
[EN] In order to contribute to the design of the continuous evaluation and training evaluation, this paper presents a teaching experience proposing a shared assessment, with the assistance of three independent experts ...
Segura Maroto, Marina; Maroto Álvarez, Mª Concepción; Ginestar Peiro, Concepción de María; Navarro Cerdán, José Ramón; Martón Lluch, Isabel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Emerging technologies and mobile platforms allow the introduction of new
teaching and learning strategies, in particular new ways to implement games
in higher education. Kahoot! is a free platform, which can be used ...
Sánchez Romero, Francisco Javier; Ferrer Gisbert, Carlos Manuel; Redón Santafé, Miguel; Torregrosa Soler, Juan Bautista; Ferran Gozalvez, José Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The evaluation by open written exam, traditionally used, it has been
reconverted to test type exam. These tests have allowed a better knowledge of
the acquisition of the fundamental concepts of the subject, in ...
Alemany Garrido, Salvador(Universitat Politècnica de València, 2017-10-03)
Este proyecto final de carrera presenta la elaboración herramienta web llamada bitwisetrainer
que con el propósito ayudar al aprendizaje de las operaciones bitwise con la sintaxis del
lenguaje de programación C. Con ella ...
Márquez Mendoza, Belén(Universitat Politècnica de València, 2019-01-07)
[ES] Es bien sabido que arquitectura y educación son dos aspectos que deben ir de la mano. A lo largo del tiempo la educación ha ido evolucionando ya que en el pasado el método para educar se basaba en el castigo y la ...
Díaz Sáenz, José Ramón(Universitat Politècnica de València, 2015-10-26)
[EN] We want to know the factors that influence the safety of current college students, ICT technologies, when used resources to surf the web 2.0.
The idea and sensitivity that these young people about computer security ...
Oltra Gutiérrez, Juan Vicente; Oltra Badenes, Raúl Francisco; Gil Gómez, Hermenegildo; Díaz Sáenz, José Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-30)
[ES] Este estudio utiliza una modelización estructural para conocer las
motivaciones que justifican la adopción de medidas básicas de seguridad en
una muestra de alumnos de Ingeniería de Telecomunicación y de la Facultad
de ...
Navarro Coll, Julia; Ramón Fernández, Francisca(Universitat de Barcelona, 2021-04-08)
[EN] The need to revitalize the classroom in law education is not an easy task.
Gamification is a resource that can be applied to the legal field through various tools related to participation. In the present work, a ...