The objective of this paper is to present a case study of applied statistics education in the
undergraduate environmental science degree at the Polytechnic University of Valencia, Spain (PUV).
Education in applied ...
Dejo-Oricain, Natalia(Universitat Politècnica de València, 2015-03-28)
[ES] La compleja realidad actual requiere métodos innovadores de cooperación que permitan despertar la curiosidad y creatividad del estudiante universitario para así hacer más fácil el aprendizaje. El Aprendizaje Cooperativo ...
[EN] Although the Bologna’s process has highlighted the need to develop deep and structural changes in the educational institutions, there is a scarce bibliography on innovation projects in Master Degree Projects, specifically ...
Noverques, Aina; Sancho, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] En este estudio se pretende mejorar el aprendizaje de los estudiantes en una de las prácticas de laboratorio de la asignatura de Experimentación en Ingenieria Química II del Grado en Ingeniería Química de la Universitat ...
García García, Mayka; Cotrina García, Manuel J.(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] La cooperación educativa inunda el lenguaje universitario desde la llegada del Espacio Europeo de Educación Superior. A través de una propuesta de investigación-acción colaborativa, un conjunto de profesores y ...
[EN] The European Higher Education Area (EHEA) implies the transmission of an educational model centered on teaching, towards a model centered on the autonomous learning of the student. Therefore, traditional subjects, for ...
[ES] La enseñanza universitaria en el ámbito de la Ingeniería ha estado tradicionalmente orientada al trabajo
individual del alumno, lo cual dificulta la adquisición de una de las aptitudes más valoradas en el
mercado ...
Díaz-Garrido, Eloísa; Martín-Peña, Maria L.; Sáchez-López, José M.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2013-12-27)
[EN] The present study analyzes the results of implementing cooperative learning in a group of students from Production Management courses, at the second year of Business Administration degree at Rey Juan Carlos University ...
[EN] The aim of this study is to test a new perspective on an existing methodology in Language for Specific Purposes (LSP) teaching: the collaborative elaboration of glossaries to learn specialized terminology. In order ...
[EN] On the new European Higher Education Area the students exercise their academic and professional competences. From the formative approach, the learning develops the acquisition of basic competences such as team ...
[EN] Tratteggio, as a reintegration system of losses or missing parts of a pictorial o polychrome work, was used initially in the middle of the last century in different centres in Italy, rapidly spreading to the countries ...
Daza, Lidia; Eizaguirre, Santiago(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] The objective of this article is to evaluate the promotion of cooperative learning through the use of blogs in several courses of sociology of education oriented towards undergraduate teacher students. Cooperative ...
Giner Martínez, F.; Hermida Pérez, A.; Luelmo Jareño, J. M. de; Martínez Lance, M.; Moreno Ribelles, E.; Piris Ruano, F. J.; Ramón-Marqués, N.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-23)
[ES] Se describe una novedosa experiencia de coordinación de las asignaturas del primer semestre del primer curso del Grado en Diseño y Tecnologías Creativas de la Universitat Politècnica de València en la que los estudiantes ...
[EN] This paper describes the collaborative learning task carried out in the framework of a Strength of Materials course in an undergraduate degree program in Industrial Engineering using a wiki platform as a support tool. ...
Porras, R.; Arias-Trujillo, J.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] The current work presents an activity developed by first-year undergraduate students of Civil Engineering at the University of Castilla-La Mancha. Due to the character of this activity and the type of ...
Bellver Moreno, María Carmen; Bakieva, Margarita; De Ramón Felguera, Davinia(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] Se presenta una estrategia didáctica para educación superior, basada en la interdisciplinariedad y el diseño de un proyecto de intervención interáreas. Está dirigida al alumnado del Grado de Educación Social, de la ...
[EN] ESPAI OBERT is a pilot experiment to improve team-based collaborative learning that aims to
promote transversal knowledge through developing skills and attitudes for effective performance of
functions in work environments. ...
[EN] The use of games in the classroom allows the learning of formal concepts in a
favourable climate where the students are incentivized for the achievement of
a challenge increasing the motivation and the development ...
[EN] The goal of this project was to enhance the scientific literacy of primary school and Education degree students by Pharmacy learners, using a collaborative work framework and a SERVICE-LEARNING approach, for all of ...
Madrid García, José; Bosch Roig, María del Pilar; Bosch Roig, Lucía(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-18)
[ES] Son muchos los objetivos que se pueden alcanzar con el uso de las ya no tan ‘nuevas tecnologías’: uno de sus enfoques puede ayudar a mejorar los canales de comunicación entre el alumno/a y el profesor. Comunicación ...