[EN] The activity is intended to enhance the learning process of the students. The objective is to
provide a new perspective on the changing nature of knowledge and the need for "lifelong
learning". Additionally, it ...
Gómez Varela, Ana; Barreira Rodríguez, Noelia; Ortega Hortas, Marcos; Vara, Fabio S.; Novo Buján, Jorge; Penedo, Manuel G.; Flores Arias, María; Bao Varela, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The development of virtual applications for education becomes increasingly
more important in the classroom. These applets facilitate the comprehension
of those subjects presenting higher level of difficulty, operating ...
Alcalá Pérez, Luis(Universitat Politècnica de València, 2020-10-06)
[ES] Las asignaturas Sistemas de Información y Telemedicina y Data Quality and Interoperability del Grado y Máster en Ingeniería Biomédica de la Universitat Politècnica de València, España, abordan los resultados de ...
González Aurignac, Esther; García Segovia, Purificación; Martínez Monzó, Javier; García Martínez, Gabriel; Pagán Moreno, Mª Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The present educational improvement project based on a real professional framework and developed by teams of interdisciplinary students, demonstrates that the use of active learning methodologies stimulate students ...
[ES] En este trabajo se analiza la valoración que realizan estudiantes de primer curso de diferentes títulos de Grado, que se imparten en la Universitat Politècnica de València, sobre el uso de diferentes técnicas de ...
Jarauta Borrasca, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este artículo tiene como objetivo describir una experiencia de aprendizaje llevada a cabo en los grados de Pedagogía y Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona (UB). En concreto, el artículo ...
García Hernández, M.L.; Porto Currás, M.; Hernández Valverde, F.J.(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[EN] This article presents the results of an innovation experience carried out with first year students of the Primary Education Teacher’s Degree. Based on global trends in favour of curricular methodologies to encourage ...
Iranzo, Amador; Fortea, Miguel Ángel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-03)
[ES] La presente comunicación tiene como objetivo analizar la experiencia del club de lectura que se desarrolló en el segundo curso del Grado en Periodismo de la Universitat Jaume I (Castelló) durante el curso 2017-18. La ...
Esteve Mon, Francesc M.; Gisbert Cervera, Mercè(Universitat Politècnica de València, 2011-12-25)
[ES] El Espacio Europeo de Educación Superior ha propiciado un nuevo marco, centrado en el estudiante y en
su aprendizaje lo largo de la vida, que ofrece nuevas oportunidades formativas. Para ello, resulta
necesario que ...
Sanabria-Codesal, Esther; Monserrat Delpalillo, Francisco José(Instituto de Ciencias de la Educación de la Universidad de Alicante, 2011-11-08)
[ES] Álgebra forma parte del bloque de asignaturas básicas de primero de
la titulación de Grado en Ingeniería Informática, implantada durante el
curso 2010-2011, por la Escuela Técnica Superior de Ingeniería
Informática ...
Vara, Fabio S.; Gómez Varela, Ana; Barreira Rodríguez, Noelia; Ortega Hortas, Marcos; Novo Buján, Jorge; Penedo, Manuel G.; Flores Arias, María; Bao Varela, Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] In this work we present two Graphical User Interfaces (GUIs) for the
teaching of topics related to Coherent Optics, a specialized subject of the
Photonics and Laser Technology of the University of Santiago de ...
Cano Vela, Ángel Gregorio(Universitat Politècnica de València, 2014-06-22)
[EN] This article contains a working proposal for the block of content “Language Knowledge” in the 4th course of ESO (Secondary Education). It is worth noting that there is a new grammar learning approach that seeks to ...
Roblizo Colmenero, Manuel; Cózar Gutiérrez, Ramón(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] In the teaching practice based on Content and Language Integrated Learning (CLIL) some communication difficulties arise due both to lecturers’ and students’ differing linguistic skills and the complexity of matter-specific ...
Descripción de la acción desarrollada por los profesores de Proyectos 2 del Taller H de la Escuela de Arquitectura de la UPV, dirigida a aumentar la participación del estudiante de Proyectos Arquitectónicos en el proceso ...
Aróstegui Barandica, I.; Darretxe Urrutxi, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] This article’s contribution is to show an innovative, active and in dialogue with the students’ experience of classroom-based learning carried out with second year students reading the subject “Basis for an Inclusive ...
Paya-Zaforteza, Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] La implantación de los nuevos planes de estudio adaptados al EEES implica
un modelo educativo centrado en el alumno y nuevas metodologías docentes.
Esta ponencia presenta una innovación desarrollada en dos asignaturas ...
[EN] Biotechnology is a discipline where autonomous learning can be easily implemented. The speed at which strategies and technologies are developed makes mandatory a learning method more focused in “how to learn” than in ...
Basset Salom, Luisa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2009)
En los últimos años, los profesores de la asignatura Estructuras II de la ETSA han ido incorporando, progresivamente, nuevas metodologías que proporcionan al alumno la oportunidad de comprobar, en el contexto académico, ...
Vilanova, Santiago; Gadea, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The speed at which strategies and technologies are developed in Biotechnology makes mandatory a learning method focused on autonomous learning and practical cases. The objective of this study is to evaluate the evolution ...
[EN] The Flipped-Teaching methodology inverts the traditional model of teaching,
so now students, by themselves, take initial contact with each unit through a
series of videos and readings, while classroom sessions mainly ...