Gil Molina, Pilar(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] Este estudio cualitativo ha explorado las percepciones del alumnado del Máster de Formación del Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria, Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanzas de Idiomas (MFPS) de ...
Gil Salom, Daniela Teresa; Gómez-Perales, María- José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] How can an institutional platform such as PoliformaT support in the
acquisition of a second foreign language? The aim of this paper is to show
how we guided our students from different centers and belonging to ...
Vidal Meló, Anna; Boigues Planes, Francisco José; Estruch Fuster, Vicente Domingo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In honour of Confucius when he said “I hear and I forget. I see and I
remember. I do and I understand” and through Universitat Politècnica de
València efforts to promote active methodologies as a starting point in ...
Wen, Binjie(Universitat Politècnica de València, 2023-10-03)
[ES] A consecuencia del interés que está suscitando el español dentro de la enseñanza de idiomas, propicia que el mundo ELE y las investigaciones que se engloban en este, estén en constante crecimiento. Una de las comunidades ...
Vilaplana Cerda, Rosario Isabel; Rey Tormos, Romina María del; Gomis Hilario, Oscar; Alba Fernández, Jesús; Manjón Herrera, Francisco Javier; Cuenca Gotor, Vanesa Paula; Monsoriu Serra, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] We present in this work the first steps carried out within a 2016-2017 PIME of the Vice Chancery for Studies, Quality and Accreditation the Polytechnic University of Valencia entitled "Active methodologies in basic ...
González Sorribes, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This work presents a new virtual laboratory focused on process control subjects consisting
of a magnetic levitator. By means of the proposed application, the student can design the
control position of a metal part ...
García Fayos, Beatriz; Sancho Fernández, María Pino; Arnal Arnal, José Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Industrial safety is a key tool for the development of the professional activity
of the Chemical Engineering graduates. Its teaching and learning should be
integrated into the curriculum of the degree in a transverse ...
del Castillo Rodríguez, Ángel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[ES] El perfil de estudiantado universitario ha cambiado a lo largo de los últimos años. El uso de Internet y las redes sociales ha propiciado la inmediatez en el día a día. A ello se suma que en los últimos años se ha ...
Pascual Seva, Nuria; Sebastiá Frasquet, María Teresa; Esteve Sendra, Chele; Asensio Cuesta, Sabina; Babiloni Griñón, María Eugenia; Palomares Figueres, María Teresa; Portalés Mañanós, Ana María; Vargas Colás, Mª Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-10)
[EN] Currently, the advances in information and communication technologies
(ICTs) offer new tools to implement active teaching-learning methodologies.
Gamification is a new teaching strategy, capable of implementing ...
[EN] This communication presents an experience within the framework of a teaching innovation project
funded by the University of Cantabria and the Government of Cantabria through the Chair for
Equality. The main objective ...
Vergara Rodríguez, Diego; Rubio Cavero, Manuel Pablo(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] Los estudiantes de ingeniería tienen que tener una buena capacidad de visión espacial para enfrentarse
a las tareas cotidianas de su titulación. En este sentido, teniendo en cuenta que esta capacidad se puede
mejorar ...
Gimenez Palomares, Fernando; Monsoriu Serra, Juan Antonio; Lapuebla-Ferri, Andrés; Jimenez Mocholi, Antonio José(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] El aprendizaje basado en problemas (ABP) constituye un método de aprendi-zaje pensado para que el alumno logre adquirir conocimientos, habilidades y actitudes mediante el planteamiento y resolución de problemas de la ...
[EN] The growing use of social networks in higher education is complementing traditional
teaching with new methodologies that allow greater interaction with students and an
improvement in the teaching-learning process ...
Sellés, M.A.; Montava-Jorda, Sergi; Sanchez-Caballero, Samuel; Peydro, M. A.; Parres, F.; Pérez Bernabeu, Elena(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[EN] The incorporation of gamification techniques in higher education is nothing new. Many
professors are aware of their advantages.
In this study, a reference subject is used to analyze gamification in practical classes. ...
Suárez Lantarón, Belén(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[ES] El proyecto que se presenta a continuación se deriva de una experiencia docente realizada en la Facultad de Educación de la Universidad de Extremadura, cuyo objetivo ha sido desarrollar una experiencia educativa ...
Zabalza, Ignacio; Peña, Begoña; Zalba, Belén; Marín, José María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The increasing use of Web 2.0 applications (blogs, YouTube, wikis, etc.) in
higher education is favoring the adoption of new teaching methodologies as
a complement to traditional teaching. This allows greater ...
Vargas, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] En este trabajo se describe y evalúa una experiencia sobre la utilización de
la aplicación SOCRATIVE (gratuita y accesible desde su página web),
basada en un sistema de respuesta inteligente a través de dispositivos
móviles. ...
Alfaro-Cervelló, Clara; Terrádez-Mas, Liria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Faced with the COVID-19 pandemic situation, education has had to adapt to online teaching, trying
to preserve the essential student-teacher interaction. In this project we used the interactive tool Kahoot! in the ...
Montava-Jorda, Sergi; Sellés, M.A.; Sanchez-Caballero, Samuel; Peydro, M. A.; Parres, F.(EscuelaTécnica Superior de Ingeniería del Diseño. Universitat Politècnica de València, 2022-07-22)
[EN] This work aims to expose the experience carried out in one of the subjects of the mechanical
engineering degree as the results of this and the opinion of the students involved during the
first years of application. ...
Azuara Guillén, Guillermo; Fernández Iglesias, Diego; López Torres, Ana María; Salinas Baldellou, Ana María; Aguilar Martín, María Carmen; Salazar Riaño, José Luis; Fernández-Navajas, Julián; Cacheda Seijo, Fidel; Nóvoa de Manuel, Francisco Javier; Carneiro Díaz, Victor Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-01-10)
[ES] Este trabajo presenta el desarrollo y análisis de los resultados de un proyecto de innovación docente basado en la creación por parte de los alumnos de vídeos cortos, de 3 o 4 minutos de duración, donde deben exponer ...