El Souefi, Nevine(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] Although there are a variety of perspectives and conceptualisations by different researchers of what it means to reflect critically about teaching (Poblete, 1999), there is an agreement that critical reflection entails ...
[EN] Digital competence is currently a widely-used term that refers to skills, abilities and capabilities that 21st century workers should demonstrate in order to overcome current challenges. Although it has been a researched ...
[EN] The collaborative contagion model is a byproduct of a three-year endeavor
to identify and address curricular deficiencies in business ethics and
entrepreneurship (BE&E) courses. Designed to increase curriculum ...
Bolarín Martínez, María José; Moreno Yus, María Ángeles; Porto Currás, Mónica(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] La coordinación del profesorado se basa en una estructura organizativa de tipo horizontal, teniendo
como premisas fundamentales la voluntariedad y el interés del profesorado para participar en
actividades conjuntas ...
Herrero Corell, Eduardo(Universitat Politècnica de València, 2017-09-13)
[ES] El presente Trabajo Final de Grado y cuya denominación es: Diseño e Implantación de una nueva
Política Retributiva en la empresa Apisol S.A. consta de cinco capítulos. En el primer capítulo
hemos procedido a explicar ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] El avance en la práctica del desarrollo educativo en el contexto de la Educación Superior en el Estado español, exige una mirada diferente. Desde esta perspectiva, este artículo plantea una aproximación en la que se ...
Quílez, Juan; Segura, Carlos; Cardeñosa, Manuel; Thibaut, Elena; Olmo, Julio; Crespo, Rafael; Azkárraga, José María(Universitat Politècnica de València, 2017-01-31)
[EN] In this work it is both discussed and provided a framework of speci c competences that may serve asa guide for setting up an ongoing process in the professional development of Science, ...
Alsina, Angel; Salgado, María(Universitat Politècnica de València, 2021-01-27)
[EN] An Early Mathematical Modelling activity designed from a seven-phase modelling cycle is described and analysed: comprehension, structuring, mathematization, mathematical work, interpretation, validation, and ...
Correa Molina, Enrique(Universitat Politècnica de València, 2012-12-31)
[ES] De manera general, la docencia universitaria puede realizarse bajo dos enfoques: un enfoque “curso” y
un enfoque “programa”. Para el desarrollo de competencias profesionales se recomienda que la
formación inicial ...
Caballero Rodríguez, Katia(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] El perfil del profesorado universitario se va definiendo y transformando a partir de las exigencias que los
sistemas de evaluación e incentivación establecen para el acceso y la promoción dentro de la profesión.
En ...
Murtonen, Mari; Lappalainen, Matti(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[EN] In Finland, teachers’ pedagogical education is required at all levels from kindergarten to polytechnics except at the university level. In the 2010s, most Finnish universities are aiming at raising teachers’ level of ...
Massey, Ingrid; Thompson, Tobi(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] Since changes to the reading/language arts State Subject Area Test (SSAT) in late 2010, elementary education teacher candidates at a teacher training college in the Southern United States have experienced declining ...
Canabal García, Cristina; García Campos, María Dolores(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] El presente trabajo profundiza en el Máster Universitario de Docencia Universitaria, una propuesta
formativa con casi 10 años de vida y nacida en el marco del Equipo de Formación de la Universidad de
Alcalá (UAH). ...
Dempsey, Sylvia; VanceLee, Ruth(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] Can a professional development module for first-year students help build a sense of belonging with their desired profession? In Munster Technological University (MTU) all first-year students undertake a Creativity, ...
Corradini, Erika(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-05-26)
[EN] It is a truth universally acknowledged that in UK Higher Education Institutions excellent is the new good. With HEIs striving to achieve ‘excellence in teaching’ in order to attract the best students, questions are ...
Filomia, Maria; Santucic, Valentino; Vinti, Gianluca; De Santis, Giovanni Maria Perfetto; Falcinelli, Floriana; Frenguelli, Giuseppe; Lorenzi, Carlo; Moriconi, Alessio; Siepi, Donatella; Valori, Furia; Ranucci, David; Milani, Alfredo; Marianelli, Massimiliano(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] A Learning Management System (LMS) is nowadays a pivotal element in the education environment of a modern university. However, though it generally has a beneficial and positive impact on the education, a part of the ...
[EN] The quality of teacher training research postgraduate (RPg) students receive is highly likely to determine the quality of teaching and learning they will provide when they are given teaching duties. Designing and ...
Infante-Perea, Margarita; Román-Onsalo, Marisa; Navarro Astor, Elena(Universidad Nacional de Colombia, 2015-09)
[ES] El sector de la construcción desempeña un importante rol en la economía mundial, ya que genera alrededor del 10% del PIB y da trabajo
en torno al 7% de las personas empleadas. Se investigan las salidas profesionales ...
Rosselló Ramon, M.R.; Ferrer Ribot, M.; Pinya, C.(2018-06-29)
[EN] The Practicum constitutes a key moment in the formation of future teachers. This is reflected in the current study plans by extending their duration and by depositing in this period the capacity to mobilize the ...