Otey, Jeffrey Martin(Universitat Politècnica de València, 2018-01-15)
Esta investigación examinó el uso de rúbricas de ensamblaje, describiendo su evolución a partir de rúbricas de piezas, y estudió cómo afectan a la autoevaluación de los estudiantes. También se valoró la evaluación de los ...
[EN] An approach to convey CAD quality-oriented strategies to beginning
users to create bottom-up assemblies is described. The work builds on previous
efforts in the area of single part history-based, feature-based parametric ...
[EN] The present study reports the experience of a project-based activity in which
students are asked to plan an event. It is part of a Project Management
course taught at Universitat Internacional de Catalunya, in a ...
Jin, Beibei(Universitat Politècnica de València, 2012-11-26)
[EN] This thesis is to analyse the assessment systems used in the DLA master program. Hopefully, my evaluation will help to improve the quality of the program. It does not intend to be a summative evaluation in any way, ...
Bohórquez Gómez-Millán, María; Checa Esquiva, Irene(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] La investigación acerca del desarrollo de competencias con ABP ha crecido mucho en los últimos años, sin embargo, no se han investigado sus consecuencias sobre procesos psicosociales, como la creatividad, liderazgo ...
[EN] This paper describes the collaborative learning task carried out in the framework of a Strength of Materials course in an undergraduate degree program in Industrial Engineering using a wiki platform as a support tool. ...
Abad, Pilar; Robles, M-Dolores(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] This paper shows the implementation of a learning experience based on formative peer feedback. The experience consists in the grading of an individual assignment using a dual-evaluation with peer’s assessments method ...
de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
Pérez Galán, Rafael; Cebrián Robles, Daniel; Rueda Galiano, Ana B.(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo trata de analizar hasta qué punto los alumnos son capaces de evaluar sus propios aprendizajes y los de sus compañeros (evaluación entre pares y autoevaluación) a través de la erúbrica, conociendo estándares ...
[EN] The purpose of the study is to examine PechaKucha helps EFL Learners’ to enhance their Public Speaking Performances and to explore useful information regarding the PechaKucha implementation as a learning tool. This ...
[ES] La implantación de los nuevos Grados de Maestro en Educación Primaria y Educación Infantil se
presenta como una oportunidad que no debemos desaprovechar, para revisar aquellos aspectos
referidos a la evaluación del ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] En este artículo se presenta una reflexión sobre el cambio de paradigma
educativo que supone la formación por competencias y, sus repercusiones en la
evaluación para promover el aprendizaje y para constatar la calidad ...
San Ruperto Albert, Josep(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In this paper is presented a teaching-learning project carried out in the
Degree of History at the University of Valencia in which we are combining
the service to the community with academic knowledge. The group ...
Peña, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Promoted by the European Higher Education Area, new methodologies and
pedagogical models have been assessed to improve learning outcomes and
competences acquisition. Such models involve a wide variety of activities ...
Giménez López, José Luis; Zulueta Dorado, Francisco de; Palacio Samitier, Daniel; Magal Royo, Teresa(EUROKD, 2019)
[EN] Nowadays professional Competences criteria in Audiovisual Communication Projects have to include as an essential point
of not only as a teaching methodology but also in any new learning framework. This paper shows a ...
This paper shows the authors experience in the implementation of cooperative learning during the fourth year of the Mechanical Engineering Grade, having involved from the second to the fourth year. Difficulties encountered ...
Puyuelo Cazorla, Marina; March Leuba, María Elisa; Aparisi Torrijo, Javier; Pacheco Blanco, Bélgica Victoria; Esteve Sendra, María Consuelo; Valor Valor, Margarita; Juliá Sanchis, Ernesto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[EN] The changes provided by the EEES constitute a challenge and an opportunity to introduce methods and improvements in technical careers. The assessment of this scenario has an important and strategic role, which requires ...
[EN] This study examines students’ views regarding two types of feedback: that obtained through rubrics and that given by the class tutor (rubrics and in-class feedback, respectively). We constructed an ad hoc questionnaire ...
de la Cruz Flores, Gabriela; Abreu Hernández, Luis Felipe(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] Los actuales modelos educativos basados
en competencias enfatizan los procesos
de autorregulación en el estudiantado,
a través de los cuales se pretende desarrollar habilidades para el aprendizaje a
lo largo de ...
[ES] Durante el curso 2011-12 se ha impartido por primera vez Proyecto I, una asignatura de segundo curso y
obligatoria en todos los grados de Ingeniería impartidos en la Escuela Superior de Ingeniería Industrial
de ...