Peris, Gabriel; Escudero, Ana Iris; Peña, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-01)
[ES] Las tecnologías de realidad aumentada presentan un gran potencial en muchos sectores y, en particular, en el ámbito de la educación. Con el fin de reforzar el aprendizaje de una forma más atractiva para los alumnos, ...
[EN] This article presents the project-based learning (PBL) model applied in the semester projects
of the engineering degrees of Mondragon Unibertsitatea. This model represents the evolution
of more than 20 years of ...
Leiva-Brondo, M.; Cebolla-Cornejo, J.; Peiró, R.; Pérez-de-Castro, A.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-03)
[ES] El enfoque de aprendizaje de los estudiantes es variable dependiendo de factores personales y situacionales del estudiante. Aunque hay distintas clasificaciones, los enfoques profundo y superficial aparecen como los ...
de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
Obiol i Francés, Sandra; Beltrán Llavador, Jose; Box Varela, Zira; Gabaldón Estevan, Daniel; Hernàndez Dobon, Francesc; Martínez Morales, Ignacio; Martínez Morales, Juan Ramón(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The sociological imagination (Wright Mills, 1993) is fundamental in the
teaching profession. It is not possible to understand individuals’ actions of the
different education agents without knowing their place in the ...
Aróstegui Barandica, I.; Darretxe Urrutxi, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] This article’s contribution is to show an innovative, active and in dialogue with the students’ experience of classroom-based learning carried out with second year students reading the subject “Basis for an Inclusive ...
Monreal Mengual, Llúcia; Atienza Boronat, Mª Julia; Badía Valiente, José David; Bautista, Inmaculada; Climent Olmedo, María José; Gómez Ángel, Brisa; Iborra Chornet, Sara; Labrador Piquer, María Josefa; Morera Bertomeu, Isabel María; Navarro Jover, José Manuel; Olmo Cazevieille, Françoise Therese; Ribes Greus, María Desamparados(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The need to advance the planning, development and evaluation of skills has
led to the Grupo de Innovación e Investigación en Metodologías Activas
(GIIMA), to consider a project with the aim of developing a methodology ...
Angelini, Laura; García-Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, María Nieves(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El presente trabajo nace de la inquietud por aportar innovación metodológica a la enseñanza del inglés como lengua extranjera y favorecer al óptimo desarrollo de la producción oral. Este trabajo plantea un estudio ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Organización de Estados Iberoamericanos para la Educación, la Ciencia y la Cultura (OEI), 2015-12-30)
El presente trabajo recoge los resultados de un estudio cuantitativo discreto a través
de correlaciones entre variables y sub-variables de un cuestionario de aptitudes para
determinar el impacto que tiene la simulación ...
Angelini, María Laura; García Carbonell, Amparo; Martínez Alzamora, Mª Nieves(Revista Electronica de Investigacin Educativa, 2017)
[ES] El artículo trabajo presenta un estudio cuantitativo discreto mediante un estudio de correlación entre la simulación telemática y el progreso en destrezas lingüísticas en inglés. Persigue dos objetivos: comprobar si ...
Velázquez Martí, Borja; Pérez-Arévalo, Juan(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The evaluation of education systems in most universities is based on the
analysis of the exclusive assessment of the students, which are subject to some
surveys where they are asked about their perceptions on various ...
Rey Solaz, Beatriz; Navarro Jover, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] In university environments, it is increasingly necessary for students to work on different types
of competencies that help them to propose novel solutions. This is the context of the present
work. The goal is to ...
Peña, Begoña; Zabalza, Ignacio; Usón, Sergio; Llera, Eva Mª; Martínez, Amaya; Romeo, Luis Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] The European Higher Education Area stands for important changes in the teaching-learning model in the university context, specifically requires a deep revision of the roles of teachers and students. In this sense, the ...
Santafé Moros, María Asunción; Gozálvez-Zafrilla, José M.; Navarro-Laboulais, J.; Cardona, S. C.; Miró Herrero, Rafael; García-Díaz, J. Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] En este trabajo se presentan las experiencias de utilización de software libre y gratuito llevadas a cabo por el Equipo de Innovación y Calidad Educativa ASEI (Aplicación de la Simulación en la Enseñanza de la Ingeniería) ...
Estelles Miguel, Sofia; Albarracín Guillem, José Miguel; Palmer Gato, Marta Elena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The use of Flip-Teaching pilot bais is a bet from the Vice- Rectorate
ITC Technologies at the Polytechnic University of Valencia (PUV)
which has started during 2014-2015. To start with this pilot, the ViceRectorat ...
Li, Jing(Universitat Politècnica de València, 2022-11-02)
[ES] La combinación de la lingüística de corpus con el enfoque de la clase invertida es un nuevo enfoque pedagógico para la enseñanza de segundas lenguas. Rompe con el modelo de enseñanza tradicional y puede aumentar la ...
Vidal Meló, Anna; Estruch Fuster, Vicente Domingo; Boigues Planes, Francisco José; Rey Tormos, Romina María del; Alba Fernández, Jesús; Roig Sala, Bernardino; Torregrosa Cabanilles, Constantino(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The UPV promotes the application of new teaching methods, such as the
Flipped Teaching or Flipped Classrom, which consists, broadly speaking, of
doing at home what is supposed to be done in class (theoretical ...
[EN] In this work, the case method has been used in the subject Process and Product Engineering II, which belongs to the fourth course of the Chemical Engineering Degree of the Universitat de València. Different cases have ...
Marín García, Juan Antonio; Conchado Peiró, Andrea(Centro de Información Tecnológica, 2012)
[ES] El objetivo del presente trabajo fue analizar el uso y las preferencias de uso entre el profesorado
universitario sobre nueve dinámicas de trabajo en grupo. Para ello se realizó una encuesta a una
muestra de 193 ...
Julián Enríquez, Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-06-16)
[EN] This master thesis aims to integrate the literature and particularly the poetry in
the sapnish classroom as a foreign language, in the context of C1 and C2 levels,
according to the common european framework of ...