Lillo Collado, Laura(Universitat Politècnica de València, 2023-06-20)
[ES] El análisis de rendimiento académico en cualquier centro educativo resulta de especial interés para las instituciones. Mediante el uso de técnicas de analítica del aprendizaje se busca encontrar patrones de comportamiento ...
[EN] This study compares the use of the virtual campus performed by the students of Biomechanics, a subject of the Podiatry Degree from the Complutense University of Madrid during 2017-18 and 2019-20 academic courses, and ...
Rebollo Pedruelo, Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This work shows evaluation strategies for objective tests that incorporate elements that allow students to reflect on their learning during the trial. We have introduced two different methods in one of the partial exams ...
Pruna, Alina Iuliana; Klyatskina Rusinovich, Elizaveta; Vicente Escuder, Angel; Rupérez Moreno, María José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The COVID-19 pandemics greatly affected teaching methods and tools. In the last two years the teaching method switched from face-to-face to online or hybrid and later on, to face-to-face again. This paper presents the ...
[EN] Information and Communication Technologies (ICT) have become indispensable in the new
hybrid educational model, which combines face-to-face teaching with online teaching. Both
teachers and students must adapt and ...
Tomas Miquel, Jose Vicente; Expósito Langa, Manuel; Sempere Castelló, Saúl(Universidad Politécnica de Valencia, 2013-05-06)
[ES] El estudio de los factores que inciden en el rendimiento académico de los alumnos universitarios es
un tema recurrente en la literatura docente de las últimas décadas. Variables como el tiempo
dedicado al estudio o ...
Sempere Castelló, Saúl(Universitat Politècnica de València, 2014-11-11)
El estudio de los factores que inciden en el rendimiento académico de los alumnos universitarios es
un tema recurrente en la literatura docente de las últimas décadas. Variables como el tiempo dedicado al estudio o las ...
[EN] This paper analyzes, in contexts of risk of exclusion, the academic performance in
mathematics and language of immigrant and native students of foreign origin from
schools in the Region of Murcia characterized by ...
[EN] In this paper GoKoan is presented as an e-learning platform which supports in-person education in the university. In the present study, a total of 175 students on the "Psychology of Memory" course from the Psychology ...
Calvo Roselló, Vicenta; Lopez Rodriguez, María Isabel; Ruiz Ponce, Félix(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[ES] La puesta en marcha de los postgrados ha supuesto, en muchos casos, la
incorporación de metodologías más apropiadas a este nivel educativo. En el
trabajo que se presenta se estudia la repercusión de una metodología, ...
Terrado Sieso, Eva María(Universitat Politècnica de València, 2023-12-29)
[EN] Gamification, as a pedagogical strategy, entails integrating game elements into educational contexts to enhance student engagement and motivation, making the learning experience more attractive and exciting. In response ...
Gutiérrez Martín, César-Bernardo; García Iglesias, María-José; Pérez Martínez, Claudia; Sahagún Prieto, Ana-María; Martínez Martínez, Sonia; Díez Láiz, Raquel; López Cadenas, Cristina; Rodríguez Lago, José-Manuel; Fernández Martínez, Nélida; Sierra Vega, Matilde; García Viéitez, Juan-José; Rodríguez Ferri, Elías-Fernando(Universitat Politècnica de València, 2015-11-25)
[ES] La tutoría es una herramienta útil en el proceso de enseñanza-aprendizaje universitario, aunque su desarrollo se ve dificultado en las aulas masificadas. Con este estudio se ha pretendido potenciar esta ...
[EN] In recent years the university educational reality shows signs of change. Among other innovations, it has meant the introduction of new ways of assessment, arousing the scientific interest it deserves. Concretely, ...
[ES] La utilización en el aula de herramientas metodológicas más activas y participativas es una tendencia al alza en cualquier universidad. Además, observamos como es cada vez más habitual el uso de los smartphones o ...
López-Crespo, G.; Fidalgo, C.; Martín-Albo, J.; Valdivia-Salas, S.; Lerma-Cabrera, J. M.; Carvajal-Ruiz, M.; Carralero-Esteban, D.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-01)
[ES] El modelo de la clase invertida o flipped classroom consiste en dar la vuelta a la organización del modelo tradicional docente, sacando la transmisión de conocimientos fuera del aula y dejar tiempo de aula para propiciar ...
[ES] En la literatura, diversos autores han analizado cómo la ubicación de los estudiantes en el aula afecta a su rendimiento académico y motivación durante las clases. En esta línea, cabe destacar que se han detectado ...
[EN] The subject of Pharmacology in the Nursing degree meets the learning needs
for the future professional activity of Nurses, as important as the correct
administration of drugs or the prevention of adverse events ...
Moreno Murcia, Juan Antonio; Silveira Torregrosa, Yolanda; Alias García, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El objetivo de este trabajo fue analizar la relación del cuidado del docente, las necesidades psicológicas básicas (percepción de competencia, autonomía y relación con los demás) y la motivación académica sobre la ...
[EN] The use of rubrics can be an especially useful tool to align the teaching, learning and evaluation processes of oral presentation. Its validity is essential to assess academic performance and may be influenced by ...
Melchor Ojeda, María de Lourdes; Gonzalez-Bañales, Dora(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[ES] La procrastinación es un fenómeno que actualmente afecta a todas las áreas de la vida de una persona, incluyendo la académica, siendo el uso de las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) uno de los factores ...